Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä työasiaan kaivataan

Tättähäärä
11.02.2021 |

Mitä tekisit seuraavanlaisessa tilanteessa
Olen omaishoitaja mutta teen samalla myös hoito ja kasvatusalan sijaisuuksia keikka firman kautta eri yksiköihin jonkin verran. Sain pitkän sijaisuuden, ensin kk ja vielä jatkoa ehkä. Olin innoissani pitkästä sijaisuudesta kun yleensä ne 2 päivää kestäviä.
Tein täyttä työaikaa ja matkoineen minulla meni aina 11h päivässä. Sitten tietysti kotona ruuan laitot, siivoukset, omaishoitan tehtävät ja muut lapset
Väsyin aika lailla ja minulle suositeltiin että tekisin vain 4 päivää sijaisuuksia viikossa korkeintaan tai osapäiväisesti.
Olisi varmasti järkevää mutta olen ns luvannut tehdä samaan yksikköön missä jo olin vielä 2 viikkoa, teenkö ne ja saatan taas uupua. Perunko sen ja tuleeko siitä minulle huonoa mainetta työntekijänä?? Avaimet joudun kuitenkin kys paikkaan palauttamaan.peruminen hoituisi ihan keikka firman kautta ja siihen kyllä saisivat toisen työntekijän helposti...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellainen normityöaika on liikaa?

Vierailija
2/6 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla omaishoitaja ja tehdä täyttä päivää ylipäätään? Haiskahtaa kusetukselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla omaishoitaja ja tehdä täyttä päivää ylipäätään? Haiskahtaa kusetukselle

Eivät kaikki omaishoitajat ole eläkeläisiä, jotka hoitavat ysikymppistä äitiään - tai puolisoaan.

Kaikenlaiset lapset käyvät koulussa, ei omaishoitajuus tarkoita hoidettavan ympärivuorokautista vahtimista. Sellaiseen tarvitaan jo toisenlaisia tukitoimia.

Omaishoitajan palkkio on muutenkin niin pieni, ettei sillä ole tarkoitettukaan elettäväksi. Korkeimmillaankin alle 1000 euroa. Kiva lisä eläkkeeseen, mutta työikäiselle ei sovi ainoaksi tuloksi.

Vierailija
4/6 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen osa aikaista työtä. Kuka tahansa uupuu jos painaa kahta hommaa.

Vierailija
5/6 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka väsynyt olet?

Jos jaksat niin tee ne kaksi viikkoa, mutta tee jatkossa vähemmän töitä.

Mutta jos olet ihan lopussa, niin keksi joku selitys. Itse tein aikoinani niin. Olin luvannut olla puoli vuotta yhdessä työpaikassa, mutta uuvuin ihan totaalisesti. Valehtelin esimiehelle, että lähisukulaiseni toisessa kaupungissa on sairastunut vakavasti ja sen takia haluan purkaa määräaikaisuuden. Onnistuin vakuuttamaan esimiehen, lopetin työt ja yritin selvitä totaaliuupumuksesta neljän kuukauden aikana. No, en selvinnyt ja kun aloitin seuraavassa työpaikassa uuvuini ihan parin päivän jälkeen sairaalakuntoon. Psykiatrisella osastolla olin kaksi viikkoa ja sen jälkeen kuntoutustuelle ja lopulta eläkkeelle.

Voisi sanoa, että yritin viimeiseen pisaraan todellakin.

Missä pisteessä itse olet? Jos on uhka, että sinun käy niin kuin minun, niin pistä työt tauolle ettei käy huonosti. Olet kuitenkin omaishoitaja, joten ei ole varaa tulla täysin työkyvyttömäksi.

Vierailija
6/6 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesti vastanneille. Totta että en aina pystykään tekemään täyttä työaikaa mutta tilapäisesti kyllä. Saan omaishoidon palkkaa 300 euroa kk päätin että teen sen kaksi viikkoa koska voimia on vielä ihan hyvin jäljellä ja se aika menee nopeasti. Jatkossa olen viisaampi ja teen vain osapäivätyötä. Tsemppiä sinulle joka uuvuit ja kiitos vastauksesta. Kaikkea hyvää elämääsi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme