Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hyötyä tai järkeä olla hyvä työntekijä?

Vierailija
11.02.2021 |

Meillä on sama palkka ja tulee olemaan riippumatta siitä kuinka hyvä tai huono työntekijä olet.
Toiset saikuttaa, myöhästelee, pitelee "tupakkataukoja", jättää pokkana töitä tekemättä, surffaa netissä (ja täällä).
Toiset on paikalla ja saa sanomista kun ei ehdi tekemään 2 töitä kun toinen on poissa jne.
Näissä töissä ei voi edetäkään ja mitä enemmän teet niin sitä enemmän sinulta jatkossakin pyydetään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota hetki käyn kopioimassa viestini toisesta ketjusta.

Vierailija
2/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan EI

meillä kun teet jotain niin sitä vaaditaan jatkossakin eli olisi parempi kun olisi alusta asti joko jättänyt tekemättä tai sanonut ei kuulu mulle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ketkä on paikalla, niitä haukutaan. Tuntuu oudolta että aiheettomilla sairauslomilla olevat pääsee koirana veräjästä vaikka he sen kiireen sinne töihin muille aiheuttaa.

Vierailija
4/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jane Austen olisi vielä elossa, uusimman kirjansa nimi voisi olla Hyöty tai järki. 

Vierailija
5/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota hetki käyn kopioimassa viestini toisesta ketjusta.

No, niin..

Ei. Olen itse oppinut siihen, että teen sen minkä on pakko ja jos jotain jää tekemättä se on jonkun muun ongelma kuin minun. Ennen kuin opin tuohon piti muutaman kerran kysyä. Tuliko välttämätön tehtyä? Tuli. Tuliko palkka tilille? Tuli. Kuoliko kukaan? Ei.

Vierailija
6/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

taulukkopalklka ei ahkeraa kiitä

Vierailija
7/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös todennut, että en halua rehkiä kovin paljon. Monet työni ovat sellaisia, että niiden perään kysellään tosi vähän - aika turhaa hallinnollista työtä. Niillä ei myöskään ole juuri aikatauluja, joten teen niitä verkkaiseen tahtiin kun jaksan. Etenemismahdollisuudet on heikot ja palkkani on jo ihan hyvä, joten en keksi, miksi haluaisin tehdä jotenkin erityisen hyvin? Varmistan sen, että teen ne asiat, jotka on kirjattu minulle tavoitteiksi. Näin minua ei voida myöskään kovin helposti syyttää siitä, että jättäisin töitä tekemättä - olenhan tavoitteisiinkin päässyt.

Menen just tasan siitä, missä aita on matalin. En pidä tästä tilanteesta, koska mielummin tekisin motivoituneena ja innolla töitä, mutta kun se motivaatio ja into puuttuu.

Vierailija
8/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap silleen kannattaa olla hyvä työntekijä että esimies voi suositella sua kun hakeudut parempiapalkkaisiin töihin kilpailijalle.

Jos sun palkka ei nykyduunissa nouse ni työpaikan vaihto on ainoa mahis.

Vierailija
9/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juurikaan jos ei etenemismahdollisuuksia ole. Hyvät työntekijät kun palkitaan kasvavalla työmäärällä. Jos työhaluja on niin kannattaa perustaa oma yritys. On ainakin paremmat mahdollisuudet tienata ahkeruudellaan.

Vierailija
10/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla keskiverto työntekijä.

Vierailija
11/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla yksityisellä eikä talukkopalkkaduunissa, hyvä tekijä saa palkankorotuksia. Tai sama pomo palkkaa uudelleen uuteen firmaan. Se ensimmäinen kun hävisi globalisaation myötä Taiwaniin, ei siis mistään rakennusalan vilunkipelistä kysymys.

Vierailija
12/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei, hyvä ja nopea tekijä palkataan lisätöillä ja vttuilulla.

Vierailija
13/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

taulukkopalklka ei ahkeraa kiitä

Menee sellaiseen työhön joissa ei taulukot ole kuin alarajoja.Palkka nousee, kun on hyvä tekijä.

Ei täällä olisi ketään jolla on esim. ok-talo, uusi/suht'uusi auto, rahaa pankissa ym, jollei palkkaa saisi kuin niiden taulukoiden mukaan.

Taulukot on ekaa kertaa töihin meneville, senjälkeen nousee. Jollei nouse on vika siinä tyypissä joka peilistä katsoo.

Vierailija
14/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ei, hyvä ja nopea tekijä palkataan lisätöillä ja vttuilulla.

Joka lopulta johtaa burnoutiin, pitkään sairauslomaan ja hyvällä tuurilla alanvaihtoon, huonolla työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
15/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin hyvä työntekijä kuin voin, mutta työskentelen vain työajalla. Ylitöitä en tee, jos en saa niistä palkkaa, lopetan töiden ajattelemisen kun lähden töistä ja ajattelen niitä vasta seuraavana aamuna. Ajattelen asiaa siten, että mitä pidempään teen selvän eron työn ja vapaan väliin, sitä pidempään pysyn työkykyisenä. 

Olen niin hyvä työntekijä kuin esimieheni on hyvä esimies. Tämä on molemminpuolinen suhde. 

Vierailija
16/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että tällaisia työntekijöitä on työpaikoilla.

Kaikesta huolimatta, Jumala on luvannut siunata ahkeran ja tunnollisen työn.

Vierailija
17/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Viimeksi annoin kolme vuotta työnantajalle kaikkeni. Palkkioksi sain lopputilin.

Arvatkaa kiinnostaako enää?

Vierailija
18/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Pari vuotta painoin töitä ja opettelin suurinpiirtein kaiken tiedon ja taidon mitä voi. Sitten tajusin, että meillähän edetään pärstäkertoimella, eli ne joiden kanssa pomolla synkkaa. Ja hän päätti sellaiset asiat jo työhaastatteluissa. Itse en tähän joukkioon kuulunut, joten... Laskin tasoani huomattavasti ja liityin leppoisaan taukohuonejengiin. Kas kummaa palkka on sama ja töiden jälkeen jaksaa paremmin.

Vierailija
19/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina tehnyt työpaikoilla vain sen minimin.

Hämmentävää kyllä niin viimeksi sain esimieheltä 200e palkanlisän erityisen hyvästä työstä.

Vierailija
20/22 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehhti reipas sälli on mulla huuulesssa mälli. Kylllä se ainakiiin ihan faktuaalisesti olisi tärkeää etttä 16 vuotiaaatkin saataisiin vaikka raksalle töihin kuun esiim aivot ei anna armoa, ne alkaaa vaikka dementoiiitua jos niiiitä ei rasita kunnolla. Esiim masennuskin voi ollla ilmiö siinä että jos et tuo aivoiihin usia kokemuksia niin joudut pitämään aivot latingissa masentuneena aktivoimalla niitä kompensoiden passiviisuutta miettinmällä vanhoja. Vaikkaa elämässä mnesti pitäiisi hyödyllinen ajan käyttö olla sitä että menneiden muiistelu on monesti vähän turhaaakin ja enemmän pitäiisi suunaata aika ja aenergia siihen mihin pystyy vaikuttamaan ennenkuin makaa siellä eläkeläisenä vuoteeessa ja miettii mitä on jäänyt tekemättä katkerana.