Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko perheesi moottori?

Vierailija
06.08.2006 |

Mieheni tekee paljon kotitöitä ja osallistuu lastenhoitoon jne, mutta silti yksi asia ärsyttää. Minä olen perheen varsinainen moottori: yhtäkään lomareissua, siivouspäivää tms. ei meillä tehtäisi, ellen tekisi aloitteita. Minä pidän huolta, että lapset saavat ruokaa ajallaan (vaikka mies siis fyysisesti antaisikin ruuan), menen ajoissa kauppaan, mietin tuleviksi päiväksi ruuat... ostan kaikki vaatteet lapsille, seuraan tarjoukset ja olen selvillä lasten kengänkoosta... haen päiväkotipaikat, pakkaan reput, pakkaan reissulle lähtiessä, varaan matkat jne.

Olisi ihanaa, jos olisi edes yksi päivä, että mieheni oikeasti ja aidosti vastaisi perheestä. Olisi ajoissa miettinyt ruokailut ja huolehtisi, että lapset eivät ole aivan hermostuneita siinä vaiheessa kun pöytään vihdoin päästään.

En edes ole mikään päällepäsmäri... meillä kyllä saa vastuuta mieskin. Mies hoitaa hommansa aivan loistavasti, mutta jotenkin aina aavistuksen jäljessä... Pahinta on, että äitini oli samanlainen ja aina ajattelin, että oman mieheni kanssa en samaan sorru! :-)

Kohtalotovereita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole vielä koskaan vienyt lapsia oma-aloitteisesti suihkuun, ei tarkastanut hoitoreppuja jne. Saattaa itse lähteä ulos ja sanoo, että tulkaa perässä ja jättää minut pukemaan lapset.

t. Väsynyt moottori

Vierailija
2/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomareissulla sanoin autossa, että jos voisit nyt ihan sinä päättää sen missä syödään (huoltoasemalla) ja ennenkö mennään kylään vai siellä tms... että minä nyt vaan istun tässä (etupenkillä)

Olin silloin raatanut edellisen illan ja aamun, että saataisiin kaikki 5 henkeä pakattua helle/sade/vuodevaatteinemme ja koti suljettua loman ajaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ideoida /suunnitella sitä ja tätä reissua/ruokailua/viikonlopunviettoa, mutta ei hän koskaan saa aikaiseksi. Eli tuo tuntui minusta surkuhupaisalta, että jos hän nyt sitten vaikka päättäisi sen syömisen...

Vierailija
4/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin minä olen se, joka pitää kaikki langat käsissään ja huolehtii yksityiskohdat. Mies tykkää huolehtia vaan sellaisista asioista, joista syntyy jokin silmin nähtävä " tulos" . Mutta minä pidän huolta perheestä ja kodista kokonaisuutena.

Vierailija
5/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni osallistuu kaikkeen, mutta mä olen se joka sanoo mitä tehdään ja mitä syödään + suunnitelmat.

Ukko kyllä rakentaa ja hoitaa " miesten asioita" .

Vierailija
6/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se väsyttää. Miehen ala-asteikäinen tyttö saisi olla vaikka viikon suihkutta, jos en huomauttaisi asiasta. Ja mies luulee, että pesusta on huolehdittu, kun hän sanoo tytölle asiasta. Ihan kuin se sinne suihkuun menisi ilman patistelua.

Mies osallistuu, mutta esim. ruokaa antaa yleensä vasta sitten, kun pienet ovat jo supernälkäisiä. Vaikka patistin, lapsiraukka vietiin iltapesulle vasta, kun oli jo unessa. Itse en päässyt viemään, kun imetin nuorimmaista. Jne. jne.

Vierailija
7/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtia. Suosittelen muillekin lämpimästi roolinvaihtoa edes joksikin aikaa.

Vierailija
8/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moottorina olemista. olen puhunut siitä miehelle ja hän kyllä sanoo, että kyllä, kyllä, hyvää työtä teet ja hienosti osaat kaiken suunnitella, mutta... silti tuntuu ettei se tajua, miten tämä arki pyörii. Olen myös yrittänyt olla sanomatta, että nyt esim. vauva pesuun, mutta sitä saa sitten ihan turhaa odottaa, että se tapahtuisi ajoissa, vasta sitten kun lapsi jo huutaa väsyneenä. Nyt mies on ehkä hieman skarpannut, mutta edelleen, kun ollaan jonnekin lähdössä, niin se luulee, että ne vauvankin tavarat vain tulee jostain. Välillä kyllä vituttaa miten ukko voi olla noin kädetön tietyissä asioissa, kuitenkin työssään tekee vaativia ratkaisuja ja pyörittelee isoja rahoja, mutta ei kykene suunnittelemaan perheen parin päivän ruokaostoksia tai ajoittamaan lasten ruokintaa, jos ollaan jonnekin lähdössä. huoh. onneksi en sitten olekkaa yksin

Vierailija
9/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan kodin sisällä tapahtuvista asioista, mies kodin ulkopuolella. Hän esim. suunnittelee kaikki retket ja ulkomaanmatkat ja päättää niiden ajankohdasta, varaa hotellit ja miettii ohjelmat. Asiassa on sekä hyvät että huonot puolet. Hän saattaa esim. päättää että emme perheenä mene veljeni lapsen rippijuhiin, vaan sinä viikonloppuna on muuta ohjelmaa. Jos haluan mennä, joudun menemään yksin. Toisaalta minä päätän mitä ruokaa on, ja miehen lempiruokaa ei ole, jos minä olen suunnitellut jotain muuta. Yleensä ottaen tämä toimii kuitenkin hyvin.

Vierailija
10/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan muutosvastarintaa, jarrutusta ja ns. italialaisia lakkoja. Ja tämä on totta. Jätän myös mielenosoituksellisesti asioita kokonaan tekemättä.

Vierailija
11/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies just huuteli keittiöstä: " eikö tuo juusto mene pahaksi tuossa pöydällä" . Positiivista, että huomasi sen ja oivalsi tällaisen asian, mutta miksi tuollaista täytyy kysyä, tietää kyllä, että kaikki ovat iltapalansa syöneet ja juusto vahingossa jäänyt pöydälle. Meinasin vastata ilkeästi, mutta eihän se asiaa auta. Pyysin laittamaan jääkaappiin...

Vierailija
12/12 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ollaan juteltu muiden perheellisten naisten kanssa, taitaa olla aika yleistä, että muija huolehtii kaikista asioista ja ukko on yks lapsi lisää perheessä. Mutta ole tyytyväinen, että ukkos tekee jotain kotitöitä, kaikki ei tosiaankaan edes tee...