Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jo toinen psykiatri sanoi muutaman vuoden sisällä, että yliopisto-opinnot eivät sovi minulle

Vierailija
10.02.2021 |

Olen yo-opiskelija, hitaalla menestyksellä, ja nämä psykiatrit sanoivat, että pitäisi keksiä jotain muuta. Jotain sellaista, että ”ei tarvitse kuin mennä paikalle”.

Viittaavat luultavasti ammattikouluun.

Mikä on sellainen ala, jossa ei tarvitse kuin ”mennä paikalle”?

Muita kriteerejä:

- sisäänpääsyn este ei ole alkoholismi
- tai psykoosisairaus
- tai atooppinen iho

Uraideoita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sellainen vaikeasti työllistyvä.

Vierailija
2/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla sellainen vaikeasti työllistyvä.

Varmasti. Ilman koulutusta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelmasi on tuo alkoholismi, niin hoida se ensin kuntoon ennen mitään uravaihdoksia. Kun alat päästä selville vesille, niin on todennäköistä, että nuo yo-opinnotkin lähtevät sujumaan ihan uudella tavalla.

Vierailija
4/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ongelmasi on tuo alkoholismi, niin hoida se ensin kuntoon ennen mitään uravaihdoksia. Kun alat päästä selville vesille, niin on todennäköistä, että nuo yo-opinnotkin lähtevät sujumaan ihan uudella tavalla.

Olen raitis alkoholisti jo useatta vuotta, estolääkityksellä. Papereissa diagnoosi vaan valitettavasti pysyy.

Ap

Vierailija
5/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuisin näihin neuvoihin aina varauksella, varsinkin jos olet saanut ne tilanteessa, jossa alkoholismi ja iho-ongelmat, psykoosisairaudesta puhumattakaan, vaikuttavat toimintakykyysi ja itsetuntoosi. Parempi hoitaa itsensä ensin kuntoon ja sitten katsoa uudelleen, mikä sopii ja mikä ei. Itse vaihdoin opintopsykologin neuvosta ammattikorkeaan ja se oli virhe. Hain uudelleen yliopistoon sen jälkeen ja tein tutkinnon.

Vierailija
6/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä psykiatri tällä tarkoittaa? Viittaako kognitiiviseen suoriutumiseen ja mitä itse olet mieltä?

Vierailija
7/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatriahan nyt on sellaista sosiaalista konstruktiota, ettei mitään rajaa. En ottaisi psykiatrin neuvoa tosissani. Lue sitä alaa, mikä kiinnostaa.

Vierailija
8/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen raitis alkoholisti jo useatta vuotta, estolääkityksellä. Papereissa diagnoosi vaan valitettavasti pysyy.

Ap

Ok, no se on hyvä juttu, raittiutesi siis. Se taas on vähän kyseenalaista, että miksi diagnoosia roikutetaan mukana silloinkin, kun tilanne on ollut useita vuosia jo aivan toisenlainen. Amiksessa aika moni linja on poissuljettu, jos alkoholismidiagnoosi löytyy. Merkonomi kaupallisen alan puolelta lienee sellainen, jonne ei erityisempiä terveysvaatimuksia ole.

Vierailija
9/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, no se on hyvä juttu, raittiutesi siis. Se taas on vähän kyseenalaista, että miksi diagnoosia roikutetaan mukana silloinkin, kun tilanne on ollut useita vuosia jo aivan toisenlainen. Amiksessa aika moni linja on poissuljettu, jos alkoholismidiagnoosi löytyy. Merkonomi kaupallisen alan puolelta lienee sellainen, jonne ei erityisempiä terveysvaatimuksia ole.

Ap:n diagnoosi roikkuu varmasti siksi, että syö Antabusta. Eli on lääkityksellä.

Hoitoon tarvitaan aina diagnoosi.

Vierailija
10/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän mitenkä pärjäät vaativassa työssä? Jaksatko oikeasti kun ns tavallisetkin eivät oikein jaksa työelämää.

Vierailija
11/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä itse ajattelet? Pidätkö alastasi?

Vierailija
12/12 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti vähän mitenkä pärjäät vaativassa työssä? Jaksatko oikeasti kun ns tavallisetkin eivät oikein jaksa työelämää.

No eihän mikään diagnoosi estä työssä pärjäämistä. Niitä nyt lätkitään kaikille joilla on elämässään vähän vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme