Kirpparilöytöuutisista tulee ikävä olo
Mahdanko olla ainoa, joka ei yhtään tykkää nähdä näitä "uskomaton kirpparilöytö" -otsikoita? Minulle tulee aina jotenkin surullinen olo siitä, että joku on luopunut kalliista tavarasta tietämättä se arvoa ja nämä kirpparinkaivelijat tekevät toisten vahingolla hyvät rahat. Onko asenteeni päälaellaan vai tuleeko muillekin suru tällä lailla puseroon?
https://www.is.fi/asuminen/art-2000007794919.html?utm_medium=promobox&u…
Kommentit (20)
No jaa. En ihan kaikkea koukkuineen nielisi, mitä joku lehdessä kertoilee.
Pisti silmään, ”kuvassa pilkisti vähän pöydän kulmaa” hinta 7€. Tuolla hinnalla ei nyt meinaa saada edes rikkinäistä tuolia, saati ettei myyjä osaa edes kuvata.
Kaikki voi tosin olla mahdollista, mutta pienellä varauksella suhtaudun näihin kirpputoriblogistien ”huippulöytöjä” hehkutuksiin.
Olen itse vienyt Punaisen ristin kirpparille arvokastakin tavaraa, tietäen sen arvon, enkä siis saa yhtään rahaa siitä itselleni.
Teen näin ihan vaan siitä syystä, että tavara on minulle tarpeeton, enkä todellakaan itse viitsi kykkiä missään kirppareilla mitään myymässä, enkä viitsi edes nähdä sitä vaivaa, joka minulle aiheutuu jossain FB- kirppiksellä tms. myymisestä.
Yleensä ne "löydöt" ovat sellaista tavaraa, jota en haluaisi ilmaiseksikaan ja josta olisin valmis ilmaiseksi luopumaan, jos minulla sellainen olisi. Ei haittaa, jos joku ko. tavarasta on valmis huikeita summia maksamaan, se on hänen asiansa.
No ei tosiaan. Yhden romu on toisen aarre.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vienyt Punaisen ristin kirpparille arvokastakin tavaraa, tietäen sen arvon, enkä siis saa yhtään rahaa siitä itselleni.
Teen näin ihan vaan siitä syystä, että tavara on minulle tarpeeton, enkä todellakaan itse viitsi kykkiä missään kirppareilla mitään myymässä, enkä viitsi edes nähdä sitä vaivaa, joka minulle aiheutuu jossain FB- kirppiksellä tms. myymisestä.
Jos sinä tiedät viemäsi tavaran arvon, ei aloitus edes koske sinua.
Mua kyllä ällötti sen yhden nuoren naisen ohje että "älä missään tapauksessa paljasta myyjälle, että tavara on oikeasti paljon arvokkaampi kuin millä myy". Jotenkin törkeää ja ahnetta. Minkälainen ihminen voi tehdä noin ja kehtaa vielä iloisesti neuvoa muitakin tekemään samoin. Olen aloittajan kanssa täysin samoilla linjoilla
Niin, se 7 €:n pöytä voi olla ollut siellä kirpparilla aika heikossa kunnossa, mutta taitavissa käsissä siitä on saatu kunnostettua taas arvokas huonekalu.
Noissa jutuissa on jätetty aina kertomatta sellaisia asioita, jotka tyypillisesti veisivät jutun kärkeä pois siitä, mitä jutulla haetaan. Tässä tapauksessa on varmasti haluttu kertoa siitä, mitä kirppareilta löytyy.
Huonekalujen kunnostamisesta kertovassa jutussa olisi taas voitu jättää kertomatta se, onko kunnostettu huonekalu kunnostajan perintökalleus vai kirpparilöytö, vai jonkun kaverin tai jopa maksavan asiakkaan omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin itsekin toimia näin mutta epäilen josko myyjät ottavat parhaat esineet itselleen ? Sellaisesta en tykkää. Jos 100 % varmuudella esineeni tuotto menisi hyväntekeväisyyteen niin ilomielin lahjoittaisin
Joo mullekin tulee vähän huono olo näistä.
No ei tietenkään tule.
Tarpeettoman tavaran pyöriminen nurkissa rasittaa. Siitä on onni päästä eroon.
Vastavuoroisesti menen itse kirpparille - sitten joskus kun sinne taas pääsee - tekemään löytöjä.
Mä myyn täysin tietoisesti arvokastakin tavaraa halvalla, jos haluan päästä eroon. Minulla ei ole ihan niin iso tarve rahalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä myyn täysin tietoisesti arvokastakin tavaraa halvalla, jos haluan päästä eroon. Minulla ei ole ihan niin iso tarve rahalle.
Välillä voi juuri näin tehdä hyviä löytöjä, jos joku on valmis "hyväntekeväisyytenä" tai vaikka ajanpuutteen (hae pois) vuoksi luopumassa arvokkaasta.
Tuota tarkoituksellista huijaamista en ymmärrä. Tulee kummallekin hyvä mieli kun homma on selvä, eikä asiassa ole muista hyötymisen makua. En muutenkaan ymmärrä ihmisiä jotka ovat ottamassa muilta, siinä on jotain hyvin outoa ajattelua. Ihan kuin pitäisi itseään tärkeämpänä tai arvokkaampana kuin muita.
Laitoin kerran viestin Torissa henkilölle, joka oli laittanut monen sadan euron arvoisen esineen annetaan-palstalle ja kerroin ettei ehkä kannata ilmaiseksi antaa. Ajattelin että on reilua kertoa jos kerran hän ei tunnista tuotetta itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen näin ihan vaan siitä syystä, että tavara on minulle tarpeeton, enkä todellakaan itse viitsi kykkiä missään kirppareilla mitään myymässä, enkä viitsi edes nähdä sitä vaivaa, joka minulle aiheutuu jossain FB- kirppiksellä tms. myymisestä.Haluaisin itsekin toimia näin mutta epäilen josko myyjät ottavat parhaat esineet itselleen ? Sellaisesta en tykkää. Jos 100 % varmuudella esineeni tuotto menisi hyväntekeväisyyteen niin ilomielin lahjoittaisin
Olen kuullut, ettei Kontti-myymälöissä ole palkallisella henkilökunnalla tai 9€ työttömillä mitään etuosto-oikeuksia tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen näin ihan vaan siitä syystä, että tavara on minulle tarpeeton, enkä todellakaan itse viitsi kykkiä missään kirppareilla mitään myymässä, enkä viitsi edes nähdä sitä vaivaa, joka minulle aiheutuu jossain FB- kirppiksellä tms. myymisestä.Haluaisin itsekin toimia näin mutta epäilen josko myyjät ottavat parhaat esineet itselleen ? Sellaisesta en tykkää. Jos 100 % varmuudella esineeni tuotto menisi hyväntekeväisyyteen niin ilomielin lahjoittaisin
Ystäväni oli Kontissa töissä juuri ennen koronaa ja kertoi siellä olevan kovat säännöt shoppailun suhteen. Mitään ei varata henkilökunnalle, tauoilla ei shoppailla eikä mitään kummempia etuja muutenkaan ole. Tavaroita sai ostaa ainoastaan työajan ulkopuolella. Niistä saa pienen henkilökunta-alennuksen, mutta sehän on tavallista missä tahansa liikkeessä. Pari kertaa hän harmitteli kun oli töiden jälkeen sännännyt ostamaan jotain tavaraa ja se oli jo myyty...
Vastenmielisiä ihmisiä jos rahastavat toisen tietämättömyydellä. Pitäisi ottaa yhteyttä myyjään ja varmistaa että tämä tietää, mitä myy.
Viety on, käytetyllä vaatteella ei taida paljon arvoa olla vaikka uutena kallis.
Joo, jatkuvalla syötöllä on juttuja näistä ”löydöistä”, jolloin saadaan pilkkahintaan joku yleensä kalliimmaksi arvioitu tavara. Sanoisimpa, että sellainen on erittäin harvinaista, pikemminkin myyjillä on yritys rahastaa rikkinäisilläkin tavaroilla, jos ne ovat tiettyä tuotemerkkiä. Ja kyllä tosiaan kuulostaa pahalta se, että silmää räpäyttämättä pitää saada tietämättömältä myyjältä jokin tavara alihintaan ja vielä kehua sillä. Hävetä saisi!
Samoin nämä, jotka kehuvat, että tavaroita on ”löydetty roskalavalta”, eipä ole tullut itselle vastaan...tosin ei tarvitsekaan, ties mitä tupajumeja ja lutikoita on niissä huonekaluissa.
Samoin jotkin muumimukir, kyllä on hyvät hinta-arviot, vaan käykö kauppa, jos laitat hintapyynnöksesi sen 280 euroa, jonka esimerkiksi Hesarin juttu mainitsee? Ja rikkinäinen muki on rikkinäinen, eikä minkään väärti.
No tavallaan. Ymmärrän sinua. Mutta ei kai näitä löytöjä koskaan tehtäisi ellei olisi rahapulassa tai tietämättömyydessä olevia myyjiä. Näitä jatkuvasti toistuvia artikkeleita entajua.