Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostajan näkökulmasta: Millainen on hyvä kiinteistönvälittäjä?

Vierailija
06.08.2006 |

Minulla haraa vastakarvaan kaikenlainen tyrkyttäminen. Juuri tässä kerran välittäjä hengitti niskaan kurkkiessani paikkoja ja laukoi vähän väliä " eikös olekin kiva huone, eikös niin" ym...

Eniten pidän välittäjistä, jotka ovat hiljaa kunnes heiltä kysyy jotain ja kysyttäessä osoittavat asiantuntemusta...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisihmisistä jotka eivät tiedä talosta sen enempää kuin minä itsekään. Ei tule sellainen olo että huijataan ;). Pahimpia ovat sellaiset liimatukkaiset ja lipevät kiiltonahkakenkä mies välittäjät. Ei pysty kertakaikkiaan luottamaan mihinkään mitä he suustaan päästävät.

Vierailija
2/4 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä sanomattakin selvää: tietää kysymyksiin vastaukset. pitää myös ostajan puolta kaupassa eikä viilaa linssiin tarkoituksella. kertoo totuudenmukaisesti hintatasosta, onko tarjouksia tullut ja millaista tarjousta ei kannata edes tehdä. ainakin nämä ominaisuudet vaaditaan.

Vierailija:

Minulla haraa vastakarvaan kaikenlainen tyrkyttäminen. Juuri tässä kerran välittäjä hengitti niskaan kurkkiessani paikkoja ja laukoi vähän väliä " eikös olekin kiva huone, eikös niin" ym...

Eniten pidän välittäjistä, jotka ovat hiljaa kunnes heiltä kysyy jotain ja kysyttäessä osoittavat asiantuntemusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä välittäjä kertoo myös rehellisesti huonoista puolista, vaikka sitten edes pehmentäen; " Onhan tällä alueella ollut levottomuuksia, mutta niitähän on joka paikassa..." .

Vierailija
4/4 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liiallinen hössötys

- tyrkytys

- se, ettei tiedä kohteesta mitään, eikä paljon kiinnostakaan. (yleensä miesvälittäjiä)

- vänkääminen vastaan. Ostajalla on mielipiteensä ja se siitä. Viimeksi paras oli miesvälittäjä, joka on myynyt erästä pahasti ylihinnoiteltua kohdetta lähes vuoden. (tuli todistetuksi, kun nähtiin...) Sanoin asiasta kauniisti, että " hintapyynti on vähän kova" . Tämäpä alkoi haukkua mulle Älvsbytaloja (oli vanha talo, mutta 100-kert. parempi kuin joku älvsby jne.), muita alueita jne. Vänkäsi vaan, että tämä on erittäin hinta kohdallaan. Lopulta kuittaisin siitä, että eipä silti näytä menevän vuodenkaan jälkeen, vaikka samassa hintaluokassa kyllä omakotitalot menee nopeasti, yleensä.

JA PAHINTA KAIKESTA: YLIHINNOITTELU. Minusta hyvä välittäjä sanoo myyjälle sen oikean hinnan asunnosta ja pyynti laitetaan hiukan päälle. On myyjän kusetusta antaa luulla liikoja, ostajat juoksee turhaan ja välittäjä jää palkioitta. Tunnen monia välittäjiä, jotka sanovat suoraan, etteivät ota tietyllä hinnalla lainkaan myyntiin. He ovat poikkeuksetta hyviä myyjiä, saavat paremman hinnan loppujen lopuksi kuin haihattelijat ja kohteet menee nopealla tahdilla.