Miesystäväni menetti työpaikkansa eikä edes yritä etsiä uutta! Makaa vaan ja katsoo Netflixiä
Menetti työnsä jo monta kuukautta sitten koronan takia ja kun kysyin mitä aikoo seuraavaksi niin jotain epämääräistä muminaa vaan, ja on nyt sit monta kuukautta vaan maannut ja katsonut netflixiä ja elokuvia. Aina välillä yritän kysellä että mites ne työt oletko hakenut niin "joo joo, haen sit joskus". Onko mieheni muuttunut elämäntapatyöttömäksi ja pitäisikö vaan jättää se sika? On aina ollut laiskanpuoleinen , kaikki kokkaukset ja siivoukset on ollut minun hommia ja hänen edellinen työ oli kevyttä ja helppoa, joten ei varmana helposti tule löytämään uutta kevyttä ja helppoa työtä.
Kommentit (54)
Jätä ihan itse itsei, olet kauhea nalkuttaja. En minäkään jaksaisi katsella sinua, säälin miestäsi!
Mäkin vaan makoilen ja rentoudun. Ei kiinnosta työnteko ton koronapskan takia. Mitä väliä jos mies elättää itse itsensä? Ei ole sulta pois.
Pisteet miehelle. Noin minäkin tekisin ja ottaisin pienen loman. Ensin irtisanomisaika ja siihen päälle vielä ansiosidonnainen ennen kuin edes harkitsin töiden hakemista ja ehkä siitä hakisin johonkin opiskelemaan.
Mies tekee oikein. Hyvä aikalisä ITSELLE miettiä mitä tehdä seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
....mies elättää itse itsensä?
Netflixiä katsomalla voi elättää itsensä? Kerro lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee ihan oikein! Samaan aikaan kun tyttöhallitus jakaa miljardeja etelän vetelille, odotetaan että suomalaiset hakis töitä. Elättäkööt perkele suomalaisetkin siinä samalla kun espanjan manoliitot ja italian luikit. Vituttaa koko Suomi!
Ja rajoituksia rajoitusten perään. Eihän pian saa edes mennä ulos niin mistä sitä työtä hakee. Jos kerran hallitus haluaa kaikkien olevan himassa, niin sitten ollaan.
Ahaa, jos nainen tekisi samoin haukuttaisiin lyttyyn siitä miten "mies elättää loista". Miehestä oletetaan heti, että elättää itsensä vaikkei edes tee mitään.
Meillä mies tehnyt etätöitä kohta vuoden ajan; vuoteessa maaten.
Sänkyyn hänen puolelleen on syntynyt 24/7 tapahtuneesta makoilusta sellainen kuoppa. Nyt vaatii minua olemaan tuolla kuopapuilella.
Masentunut?
Työttömäksi joutuminen voi henkisesti olla todella iso kriisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskorvaus. Ole hyvä, kerroin.
Anna miehen levätä rauhassa.
Itselläsi onkin näemmä kokopäivätyö miehen kyttäämisessä.
Aloittajalle sanon, että jos mies on jo aiemminkin ollut laiskanpuoleinen niin ei se siitä muutu.
Jos sinä puolestaan haluaisit tehdä ja elää ja työn ansiosta myös ehkä vaurastua niin nyt on oikea hetki lähteä omilleen.
Riippakiveä ei kannata mukana roikuttaa. Jokainen vastaa sekä itsestään että parisuhteestaan ja jos toinen jättäytyy vastuunkannossa ja huolenpidossa toisen niskoille yrittämättä itse mitään, niin ratkaisun hetki on käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kätevä konsti! Mikseivät kaikki 5,5 miljoonaa suomalaista tee niin?
Ei nykyajan töillä saa työttömyyskorvausta kummempaa palkkaakaan kun vuokratyöfirmat ovat pilanneet työmarkkinat, joten ihan samantekevää maata kotona, tyhjän saa pyytämättäkin. Hullu se on joka töitä tekee näillä nollapalkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies tehnyt etätöitä kohta vuoden ajan; vuoteessa maaten.
Sänkyyn hänen puolelleen on syntynyt 24/7 tapahtuneesta makoilusta sellainen kuoppa. Nyt vaatii minua olemaan tuolla kuopapuilella.
MIllainen patja? PAtjaa pitäisi kääntää pääpuoli jalkapuolelle. Jos voi kääntää ylösalaisin kannattaa sekin tehdä, Petari pitäisi joka lakananvaihdon yhteydessä kääntää ympäri ja vaihdella pääpuolesta jalkapuoleen yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas kätevä konsti! Mikseivät kaikki 5,5 miljoonaa suomalaista tee niin?
Ei kiinnosta. Vastaan vain itsestäni ja sillä määrällä mitä olen veroja tähän maahan maksanut, näen, että nyt on mun vuoroni ottaa rennosti. Ikävää, että se hiertää sua. Chillaisit sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ansiosidonnainen alkaa rullaamaan vasta neljän kuukauden päästä. Sitä ennen juoksee irtisanomisajan palkkaa ja tuli sieltä vielä reilu 200h joustovapaita rahana. Ei tässä mikään kiire ole, kun ei tuo ansiosidonnainen ole montaa satasta vähempää kuin mitä palkka oli.
Pitää. Tuo on tuttu ilmiö. Mies töissä ja hankkii parisuhteen. Sitten jostain kumman syystä työt loppuu ja jää lopullisesti loisimaan naista kotiin. Yksi näin tehneistä existäni siirtyi lopulta parinkymmenen vuoden sohvalla makoilun jälkeen tietämättään työkyvyttömyyseläkkeelle. Siis edes sitä ei jaksanut selvittää elämässään että hänelle on haettu pysyvä eläke.
Älä ainakaan elätä moista nilviäismatoa.