Netflixin surviving death -dokumenttisarja
Onko joku katsonut? Suosittelen, todella avartava. Pidin erityisesti ensimmäisestä, kuolemanrajakokemuksia käsittelevästä jaksosta ja viimeisestä, uudestisyntymistä käsittelevästä jaksosta. Sen sijaan niissä meedio jaksoissa oli vähän huijauksen makua.
Dokumentissa oli hyvää se, että noita asioita lähestyttiin tutkien, ei vaan väittäen jonkun uskomuksen pohjalta. Esimerkiksi kuolemanrajakokemuksista haastateltiin useita lääkäreitä jotka olivat olleet näitä todistamassa. Vaikka potilaat olivat olleet kuolleita, he olivat nähneet ja kuulleet tapahtumat ja kertoneet näistä myöhemmin. Lääkärit oli vakuuttuneita siitä, että tapahtumia ei pysty nykyinen lääketiede selittämään.
Toisekseen tuo uudestisyntymisjako, osa noista lapsista muistivat todella pieniä yksityiskohtia entisestä elämästään. Nämä kuolleet henkilöt olivat usein myös sellaisia, joista ei esim. googlesta löytynyt mitään tietoa. Tutkija näytti lapselle montaa kuvaa aiemman elämänsä ympäristöstä ja lisäksi verrokkikuvia (talosta, leikkipuistosta jne). Näistä lapsen piti valita ja lapsi tunnisti empimättä kaikki oikein.
Ennen kuin joku tulee haukkumaan hulluksi niin suosittelen, että kurkkaa kyseisestä sarjasta edes eka jakso. Ihan vaikka viihteen vuoksi.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mä katsoin. Alku oli mielenkiintoinen kuolemanrajakokemuksineen. Sitten kun alkoi tulemaan niitä meediojuttuja. Meni vähän mielenkiinnottomaksi.
Kannattaa katsoa se vika jakso jos et katsonut. Se oli uskottavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä katsoin. Alku oli mielenkiintoinen kuolemanrajakokemuksineen. Sitten kun alkoi tulemaan niitä meediojuttuja. Meni vähän mielenkiinnottomaksi.
Kannattaa katsoa se vika jakso jos et katsonut. Se oli uskottavampi.
Katsoin koko sarjan 3 viikkoa sitten.