Pesettekö kaikki päivän aikana käyttämänne vaatteet joka päivä?
Siis että illalla kaikki päivällä käytössä olleet vaatteet pestään ja aamulla otetaan aina uudet ja puhtaat vaatteet käyttöön.
Kommentit (13)
En tietenkään. Tyhmä kysymys. Jonkun fleecen pesu joka päivä on mikromuovia mereen x 1000 ja villavaatteet tuuletetaan.
En tietenkään pese, elleivät ole likaantuneet tai haise hielle.
EI PESE, mulla on ollu samat college verkkarit iltaisin käytössä pesemättä jo 9pv.
Kaksi viikkoa sitte on käyty pesulla ja varmaan sitte toisen mokoman ovat pyykkikorissa.
Terveisin poikamies.
En pese. Laitan likapyykit koriin ja kun niitä on kasaantunut pesen pyykit.
Eräs bloggaaja kertoi tekevänsä näin. Omat, miehen ja kolmen lapsen vaatteet. Joka. Ikinen. Päivä.
Ap. Alusvaatteet on sitä varten, että ne voi vaihtaa ja pestä päivittäin. Alkkarit ja rintsikat vaihtoon päivittäin ja myös t paita mikäli hikoilee. Jos ei ole likaisissa töissä tai esim. pyöräile töihin, niin samoja housuja ja paitaa voi pitää monta vrk ja vaikka tuulettaa välissä.
Alusvaatteet ja sukat menee päivän päätteeksi pyykkiin. Kotivaatteilla käyttöaika muutama päivä ja sitten pesuun. Siistimmillä töihin meno/ kauppavaatteilla jopa kaksi viikkoa, työmatka 10 min x2 5 päivänä viikossa + pari kauppareissua, eli ei ole ajallisesti paljon päällä. Salivaatteet hikoilun määrästä riippuen 1-2 käyttökertaa ennen pesua. Ja tietenkin, jos on tahraa tai haisee, vaihdan useammin.
Joka päivä vaihdan sukat ja alushousut. Muut vaatteet tarpeen mukaan. T-paita menee 2-3 työpäivää, huppari 2-5 työpäivää, farkut helposti 10-15 työpäivää. Vaihdan kotona kotivaatteisiin.
Kalsarit ja sukat vaihdan suihkussa käytyäni, yleensä siis päivittäin. Kotivillasukkia voin käyttää pidemäänkin pesemättä.
T-paidan/aluspaidan käyttöväliä pidennän kahteen suihkussa käyntiin, paitsi jos olen hikoillut (urheilupaidat ja muut -vaatteet on sitten erikseen ja ne pestään joka urheilukerran jälkeen).
Päällihousuissa ja päällipaidassa (usein on tosin pelkkä t-paita sisätiloissa) minulla on erikseen kotivaatteet ja "ihmisten ilmoillaolovaatteet". Koska esim. ihmisten ilmoillaolohousuja ei etätyöaikana tarvitse välttämättä joka päivä pitää ollenkaan - tai ehkä vain pari tuntia per päivä -, niiden pesuväli voi olla jopa pari viikkoa. Kotipäällihousut pesen vähintään kerran viikossa - yleensä niissä on jugurttia tai jotain muuta mähmää jo aikaisemminkin.
Me vanhemmat ei pestä, taaperon vaatteet on käytännössä likaisia joka päivä ja menevät pesuun, leikki-ikäinen taas ottaa lähes joka päivä uudet vaatteet kaapista ja vanhat jää helposti lattioille pyörimään, joten viedään pesuun. Siinä olisi kyllä parantamisen varaa.
Minulla on paljon vaatteita. Tietenkin.