Mitä teidän mielestä on nalkuttaminen?
Mies lähti aamulla töihin ja teki sitä ennen lumitöitä. Jätti kuitenkin likaiset ja märät saappaat eteiseen niin että koko lattia oli märkänä ja likaisena. Minä sitten herättyäni rupesin luuttuamaan eteisen lattiaa ja laitoin miehelle viestiä, että ensi kerralla voisi laittaa ne märät saappaat vaikka suoraan autotalliin. Ei tullut mitään vastausta. No nyt mies tuli äsken kotiin ja alkoi saman tien kantamaan ulkovaatteitaan autotalliin ja sanoi, että sitten loppuu se nalkutus. Nyt tekee kiukkuisena ihan kiusallaan ulkona lumitöitä pikkutarkasti.
Itkettää, koska mielestäni en nalkuttanut vaan huomautin asiasta, että ei ole kiva kun eteisen lattia on märkänä aamulla.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Oliko nyt kuitenkaan koko eteisen lattia märkänä ja likaisena? Mistä likaa tulee nyt, kun on sitä lunta niin paljon. Nalkuttaminen on minusta sitä, että samasta pikkuasiasta toistuvasti huomautellaan. Se voi olla siis aiheestakin, mutta nalkutuksen kohteesta se ei tunnu oikeutetulta.
Kyllä se lumi on likaista kun se tulee kenkien pohjissa sisälle. Sellainen lumimössö on sekoitus lunta ja likaa pihalta. Ymmärrän AP:n kiukun
Minusta nalkuttaminen on sitä, kun nainen ei vaan ole koskaan mihinkään tyytyväinen miehen tekemistä miellyttämis/korjausyrityksistä huolimatta.
Outoa, minun kenkieni mukana ei ainakaan tule sisälle kuin puhdasta lunta ja jätän kenkäni eteisessä maton päälle. Siellä ne lumet ja vedet sitten haihtuu eikä mitään ongelmaa.
Naisen suusta tulee aina pelkkää nalkutusta, kun se vaan avaa sen. Kannattaisi pitää suu kiinni jotta sopu säilyy!
Nalkuttaminen on jatkuvaa turhista asioista huomauttelua ihan vain huomauttelun vuoksi. Juurikin sitä, että kun toinen on tehnyt lumityöt ennen töihin lähtöä, niin se, mistä alitetaan viestiä on se, että nää sun märät saapat tässä nyt kastelia ja kurasti sitten meidän koko eteisen. Sen sijaan, että laittaisit viestiä, että kiitos, kun teit lumityöt aamulla, niin minun ei tarvinnut. Eli siitä hyvästäkin työstä väen väkisin etsitään se negatiivinen, josta sitten sanotaan.
Kyllä tuo on aika malliesimerkki nalkuttamisesta. Eli hakemalla haetaan se negatiivinen ja vielä suurennellaan sitä (koko eteinen märkänä ja likaisena), kun toinen on tehnyt hyvän työn tekemällä ennen töihin lähtöään lumityöt. Olisit laittanut viestiä, että kiitos kulta, kun teit lumityöt. Sitten kotona illalla olisit voinut sanoa, että siirsin sun saappaat muuten autotalliin, kun ne oli vähän märät ja lumiset siinä eteisessä, jos ihmettelit, että mihin ne on joutuneet.
Miesten mielestä kaikki naisen pyynnöt on nalkuttamista. Ilmeisesti naisen pitää vain turpa tukossa kyykistellä likakalsarit lattioilta, siivota ja kokata yksin. Koska muuten NALKUTTAA. Ja se on paljon pahempaa kuin kotitöiden jättäminen yksin naisen harteille.
Olisit kuivannut vaan sen lattian ja jättänyt lähettämättä moittimisviestin miehellesi.
Tuo haukkumisviesti miehelle on perus esimerkki nalkutuksesta.
Todennäköisesti huomauttelet myös muulloin miehelle kaikista vastaavista jutuista.
Ymmärrän että miestä korpeaa ja kyllästyttää.
Kyllä tää homma nyt nalkuttamiseks meni.
Miksi ne omat hommat täytyy tehdä niin, että sen jälkeen toisen pitää korjata jäljet? Mitä jos ap olisi leiponut jotain ja jättänyt jäljet siivoamatta, niin mies olisi ensi töikseen töiden jälkeen saanut siivota keittiön kuntoon? Ap sanoi miehelle ihan aiheesta, ei kenkien kopistaminen lumesta ennen sisälle tuloa ole kuin parin sekunnin homma. Sekunti lisää, niin mies olisi saanut laitettua kengät paikalleen. Mies teki tuon tahallaan.
Miksi se viesti piti lähettää? Olisin maininnut asiasta miehen tullessa kotiin sopivassa yhteydessä.
Huomauttaa voi myös tylysti ja kivasti. Se olis hyvä muistaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Nalkuttaminen on jatkuvaa turhista asioista huomauttelua ihan vain huomauttelun vuoksi. Juurikin sitä, että kun toinen on tehnyt lumityöt ennen töihin lähtöä, niin se, mistä alitetaan viestiä on se, että nää sun märät saapat tässä nyt kastelia ja kurasti sitten meidän koko eteisen. Sen sijaan, että laittaisit viestiä, että kiitos, kun teit lumityöt aamulla, niin minun ei tarvinnut. Eli siitä hyvästäkin työstä väen väkisin etsitään se negatiivinen, josta sitten sanotaan.
Tulikohan mieheltä kiitosta siitä, että vaimo siivosi miehen tekemät sotkut? No eipä tainnut tulla.
Tämä on kyllä jännä, että miestä pitäisi kiitellä niistä harvoista yhteisen kodin eteen tekemistään töistä, mutta mies ei taatusti kiittele että vaimo taas pesi pyykit, kuurasi vessan, valmisti ruoan jne.
Mun mieshän oli ihan vakavissaan sitä mieltä, että minä voisin vain korjailla hänen jälkeen jättämiä sotkuja ja unohtamia asioita yhtään mitään niistä sanomatta. Ei kuulemma pitäisi olla mulle mikään iso juttu. No eipä tosiaan, kun siivoan omat sotkut, kolmen lapsen sotkut ja sitten siihen päälle vielä aikuisen miehen sotkut.
Tämä oli kyllä sellainen hetki, että kuka hemmetti tuo ihminen minun elämässäni on?!? Miten mun ihan järkevän naisen arviointikyky on voinut pettää näin pahasti, että olen elänyt vuosikausia ihmisen kanssa, joka voi ihan tosissaan ajatella noin ja olla tuota mieltä.
Vaikka tässä asiassa on päästy yhteisymmärrykseen ja raivailen miehen jälkiä enää murto-osan siitä mitä ennen, silti en voi olla välillä miettimättä, että onko edelleen sitä mieltä, että homma kuuluisi mulle, mutta perhesovun vuoksi vaivautuu itse.
Todennäköisesti viesti kuulosti nalkuttamiselta vaikka et ehkä sitä tarkoittanut. Ei kannata viestein hoitaa tuollaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne omat hommat täytyy tehdä niin, että sen jälkeen toisen pitää korjata jäljet? Mitä jos ap olisi leiponut jotain ja jättänyt jäljet siivoamatta, niin mies olisi ensi töikseen töiden jälkeen saanut siivota keittiön kuntoon? Ap sanoi miehelle ihan aiheesta, ei kenkien kopistaminen lumesta ennen sisälle tuloa ole kuin parin sekunnin homma. Sekunti lisää, niin mies olisi saanut laitettua kengät paikalleen. Mies teki tuon tahallaan.
Vaikuttaa siltä, että tässä parisuhteessa AP on kotona ja mies käy töissä. AP:lle tuli kiukku kun Salkkareiden uusinta oli jo ehtinyt alkaa, ei sinä aikana ehdi mitään lunta siivota rätillä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on aika malliesimerkki nalkuttamisesta. Eli hakemalla haetaan se negatiivinen ja vielä suurennellaan sitä (koko eteinen märkänä ja likaisena), kun toinen on tehnyt hyvän työn tekemällä ennen töihin lähtöään lumityöt. Olisit laittanut viestiä, että kiitos kulta, kun teit lumityöt. Sitten kotona illalla olisit voinut sanoa, että siirsin sun saappaat muuten autotalliin, kun ne oli vähän märät ja lumiset siinä eteisessä, jos ihmettelit, että mihin ne on joutuneet.
Ja seuraavallakin kerralla ne olisi olleet märkänä eteisessä...
Nalkuttaminen on semmoista että luulee Toisen kuuntelevan. Ittellä on eteisessä matto jonka päälle voi huoletta laittaa kaikkea lumista.
Ihan kun mun mu ijani.
Eilen siltä hajosi usb johto kännykästä.
Sanoin sille että tule multa hakemaan uusi johto.
Jouduin etsiskelemään sitä hetken laatikoista ja se seisoo vieressä naama nor sunvtulla.
Yritin keventää tilannetta ja sanoin, "älä nyt noin synkältä näytä, tässä yritetään auttaa sua".
Vastauksena tuli, "pidä johtos jos tässä täytyy vielä alkaa nöyrästi kumartelemaan herraa pikku hommasta".
No vit tu, ladatkoon kännyään vaikka kuunvalolla.
Naiset on outoja,
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun mun mu ijani.
Eilen siltä hajosi usb johto kännykästä.
Sanoin sille että tule multa hakemaan uusi johto.
Jouduin etsiskelemään sitä hetken laatikoista ja se seisoo vieressä naama nor sunvtulla.
Yritin keventää tilannetta ja sanoin, "älä nyt noin synkältä näytä, tässä yritetään auttaa sua".
Vastauksena tuli, "pidä johtos jos tässä täytyy vielä alkaa nöyrästi kumartelemaan herraa pikku hommasta".
No vit tu, ladatkoon kännyään vaikka kuunvalolla.Naiset on outoja,
Miten olet voinut sekaantua moiseen pikkuprinsessaan.
Oliko nyt kuitenkaan koko eteisen lattia märkänä ja likaisena? Mistä likaa tulee nyt, kun on sitä lunta niin paljon. Nalkuttaminen on minusta sitä, että samasta pikkuasiasta toistuvasti huomautellaan. Se voi olla siis aiheestakin, mutta nalkutuksen kohteesta se ei tunnu oikeutetulta.