Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älä käytä kosteusvoidetta -ihonhoitoguru lupaa ihosi muuttuvan kuukaudessa

Vierailija
08.02.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/169d1ba8-87b2-4ba4-ba6e-ba85c2c1381a

Itse oon noudattanut jo monta vuotta tätä ohjeistusta, vaikka en oo mistään lukenu aikaisemmin sen hyödyllisyydestä. Oon vaan kokenut itse ihoni niin rasvaiseksi, ettei se enää mitään ylimääräistä kosteutusta kaipaa.

Joskus erehdyn kokeilemaan voiteen laittamista iholle pesun jälkeen, mutta se inhottava tahmainen tunne iholla saa mut unohtamaan voiteen käytön taas pitkäks aikaa.

Välillä oon käyttänyt ihan perusgeeliputsaria, välillä kuorivampaa, missä juurikin on tuota salisyylihappoa ja ihoni on mielestäni on aika hyvässä kunnossa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile yhtään, etteikö iho muutu kun jättää kosteutuksen pois. Alle kuukausi varmaan riittää. 

Vierailija
2/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin millaiseksi se muuttuu?

Mulla ainaki rupes hilseilemään ja ryppyjä/juonteet tuli näkyviin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin atooppisena mut pistettiin lapsena selviämään ilman voiteita kesättalvet.

Nykyään iho voi hyvin, kun mulla on käytössä sopivat voiteet ja käytän niitä säännöllisesti.

Vierailija
4/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, voin kuvitella sitä kutinaa ja kiristystä suihkun jälkeen. Kiitos ei tuollaiselle kokeilulle.

Vierailija
5/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta paskaa

Vierailija
6/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä on jokaisella.

Vierailija
7/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole Suomen kylmässä ja kuivassa pakkasessa elänyt koskaan tämä guru? En lukenut, koska 👎👎👎

Vierailija
8/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kohta nelikymppinen, eikä vieläkään mitään voiteita käytössä. Ehkä jotain kiinteyttävämpää vois käyttää kaulan iholla, mutta muuten ei. Ap

Vierailija
9/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan käyttänyt mitään kasvovoiteita muuta kuin muutaman kerran kovilla pakkasilla ja aina ollut hyvä iho.

En aina kyllä edes pese aineilla, pelkällä vedellä vaan. Kasvovettä käytän jos muistan.

Vierailija
10/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en koskaan käyttänyt mitään kasvovoiteita muuta kuin muutaman kerran kovilla pakkasilla ja aina ollut hyvä iho.

En aina kyllä edes pese aineilla, pelkällä vedellä vaan. Kasvovettä käytän jos muistan.

Niin ja huulivoiteita olen käyttänyt silloin tällöin mutta silloin huulet alkavat aina kuivua enemmän joten irrottaudun niistäkin sitten aina hiljalleen.

Vierailija
11/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämä ole mikään uusi juttu, vaan puhuttiin jo 80-luvulla. Tunnen erään 70v joka ei ole käyttänyt kosteutta vuosikymmeniin ja erittäin heleä ja hyvä iho.

Itsekin ole kokeillut ja iho tottuu muutamassa päivässä. Olen unohtanut asia jo vuosiksi. Pitää taas kokeilla.

Ja kosteusvoitteet ja muut rasvat ovat hyvää bisnestä liike-elämälle, kun ihmiset uskovat niiden hyvään tekevään vaikutukseen ja nuoruuteen.

Vierailija
12/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on testattu monta kertaa. Tulos: toimii kesällä, ei toimi talvella. Ja kesällä on kuitenkin laitettava aurinkovoidetta ihon suojaksi. 

Vierailija
13/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ohje ei toimi kaikille. Suurimmalla osalla tuo toimii. Iho ei todellakaan tarvitse lisäkosteutusta. Mutta sitten on atoopikkoja, joiden iho tarvitsee rasvaa, kun ei pysty sitä itse riittävästi tuottamaan. Mutta heitä on pieni vähemmistö.

En ole ikinä itse käyttänyt kosteutusvoiteita, koska ihoni on rasvaista tyyppiä. Finnien määrä vaan nousi rasvojen läträämsellä. Lopulta ihotautilääkäri kielsi kaikki rasvat ja meikit ja käski pestä vain vedellä. Saippualla joudun joudun kasvoja ajoittain pesemään, mutta parhaiten minun ihoni toimii ilman sekä rasvoja että saippuoita.

Vierailija
14/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kohta nelikymppinen, eikä vieläkään mitään voiteita käytössä. Ehkä jotain kiinteyttävämpää vois käyttää kaulan iholla, mutta muuten ei. Ap

Juu, se kiinteyttävien voiteiden käyttö ei tuossa iässä auta enää mitään. Ennaltaehkäisy pitää aloittaa jo parikymppisenä.

Vierailija
15/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi atoopikolle. Tuota samaa vinkkiä ihonhoitoon on viljelty jo vuosia sitten, ja päädyin itsekin aikoinaan kokeilemaan, vaikka ihoni on atooppinen. Kuukauden jaksoin kipeää rutikuivaa ihoa ihmettä odotellen, kunnes tulin järkiini.

Niille jotka eivät tiedä: atooppisen ihon luonnollinen kosteus ja rasvatasapaino ei pysy yllä samoin kuin normaalissa ihossa, vaan tarvitaan ulkoisia apuja.

Vierailija
16/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain lukenut, että myös Suomessa pitäisi käyttää mahdollisimman korkeaa UVA, UVB suojaa/ aurinkovoidetta joka päivä vuoden ympäri. Siis myös talvella. EI tässä tiedä mitä tekisi?

Vierailija
17/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pohjoismaiden talvet ja ilmastointi voivat nekin kuivattaa ihoa ja vaatia siksi kosteutusta."

Hell yeah they do. En kiistä etteikö menetelmä toimisi joillakin, yksi sopii yhdelle ja toinen toiselle, mutta itse en voisi kuvitellakaan olevani pakkaskeleillä ilman suojaavaa hoitovoidetta. Kesäisin riittää kosteuttava kasvo- tai hoitovesi, en tarvitse yleensä lisäkosteutta muulloin kuin auringonoton jälkeen. 

Vierailija
18/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole Suomen kylmässä ja kuivassa pakkasessa elänyt koskaan tämä guru? En lukenut, koska 👎👎👎

Kyseessä on norjalainen ihonhoitolääkäri joten kokemusta varmaan on kovemmistakin pakkasista kuin täällä Suomessa. Ap

Vierailija
19/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit kuitenkin suositteli retinolia ja seerumeita ym.

Vierailija
20/20 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on epäpuhdas ja rasvoittuva, mutta samalla pintakuiva iho erityisesti talvella. Päivisin varmaan voisi mennä ilman kosteusvoidetta, mutta iltaisin mielellään laitan jotain hyvin kosteuttavaa ja samalla hyviä tehoaineita.

Ja tosiaan Suomessakin kannattaa käyttää talvisin aurinkosuojaa päiväsaikaan, koska ihoa vanhentavat uva-säteet läpäisee myös pilvet ja jopa ikkunalasit.