Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen fyysinen väkivalta raskausaikana

Lopenuupunut
08.02.2021 |

Hei. Olen 27v ja nyt rv 27 takana. Mieheni ei ole alusta astikaan ollut tukenani tässä asiassa. Toisinaan on ollut innoissaan, varsinkin kun saatiin tietää että poika tulee. Alkuaikana sain ehkä vähän enemmän tukea. Hän ei siedä minkäännäköisiä mielialan muutoksia minulta, jos semmosia tulee niin on helvetti irti. Hän alkaa syyttelemään asioista joita en ole tehnyt päättänyt päässään että näin on nähnyt ja käynyt vaikka ei ole. Aina kaikkeen tarvitaan joku (jonkun) syy ja se ei ole koskaan hän itse. Olen lihonut raskauden aikana n. 14 kiloa, josta olen kuullut aina välillä en suoranaisesti mutta vihjailevasti. Siitä syystä varmaan sängyssäkin on ollut hiljaista, ehkä kerran viikossa. Eilen meillä oli riitaa ja olin syystäkin vihainen. Kun hän peilaili itseään jatkuvasti peilistä mitä tekee usein monta tuntia päivässä, niin suutuksissani sanoin että pane omaa peilikuvaas. Vastauksena sain "mieluummin kun sua, niin kun oot varmaan huomannu". Itken vieläkin kun kirjoitan tätä ja itkin eilen varmaan 2 tuntia ton lauseen takia. Anteeksi pyynnön sain, mutta senkin niin että hän ei tajunnut heti mitä oli sanonut ja muunsi asian niin et säkin sanoit sitä ja tätä... Miten voin antaa tommosta anteeksi? Vihaan muutenkin tarpeeksi mun peilikuvaa. Mulla on syömishäiriö josta jotenkin parannuin kun aloin odottamaan lasta, mutta aina kun meillä menee vähänkin huonosti mun on tosi vaikea syödä, yritän tietenkin pakottaa jotain syömään. En tiedä mitä avuksi, jos annan anteeksi ton niin en joka tapauksessa enää ikinä pysty harrastamaan seksiä ton kanssa niin kauaa kun olen tämän kokoinen. Menin aamulla vaatteetkin pukemaan vessassa. Voiko raskaana laihduttaa miten? Voiko harrastaa ihan kunnon liikuntaa tms... Mulla tulee usein supistuksia jos kävelen reippaasti mitä teen joka päivä säännöllisesti...

Ihan kauhea olo. Kauhean näköinenkin olen. Koko ajan muistan ton lauseen päässäni vain enkä varmaan ikinä unohda sitä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan saa nyt alkaa laihduttamaan, vauva tarvitsee ravintoa että hän kasvaa terveenä.

Soita neuvolaan ja kerro kaikki tämä.

Ensikoti voisi nyt olla paras ratkaisu, sinne voi mennä raskaana, mies saa osallistua toimintaan, voi vierailla päivisin luonasi ja joissakin yksiköissä on perhe paikkoja.

Saatte apua parisuhteeseen, saat apua raskauteen ja ihmisiä jotka tulevat, henkilökunta voi tulla mukaan neuvolaan ja lääkäriin jos tarvitset tukihenkilöä.

Vauvan synnyttyä saatte apua vauvan hoitoon. Osa päivistä voidaan olla kotona ja osa ensikodissa, omien tarpeiden mukaan.

Nyt kuitenkin on tärkeintä että soitat neuvolaan ja olet rehellinen tilanteesta, nyt kyse on vauvan hyvin voinnista.

Vierailija
2/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuulostaa valitettavasti hyvin nar sis ti selta. Miksi haluat lasta hänen kanssaan? Teidän suhde kuulostaa niin ikävältä, että ei voi olla hyvä kasvualusta sinun raskaudellesi, sikiölle eikä teille hänen syntymän jälkeensä. Voitko mennä loppuajaksi vaikka vanhemmillesi? Jonkun ystävän luokse? Ja puhu ihmeessä pahasta olostasi neuvolassa, että tietävät jo etukäteen mikä on tilanteesi. Miten jaksat hoitaa lasta, jos nyt jo olet noin epätoivoinen ja alamaissa. Kuulostaa tosi ikävältä, mutta haluaisin, että haet apua itsellesi, miehestäsi nyt tässä kohtaa viis. Sinä ja syntymätön lapsi olette etusijalla. Äläkä nyt raskaana ollessasi mieti mitään laihdutusta, kilot lähtee sitten ajallaan pois kun imetät pienokaistasi. Hae apua tilanteeseesi! Heti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, en usko tarinaasi. Kukaan ei alentuisi sietämään tuollaista. Miehen peilailu oli se missä meni minulla yli. Parempi onni ensi kerralla!

Voi kun asia olisikin niin, kiitos kuitenkin tuesta... Olen tottunut olemaan kynnysmattona ja koko raskausajan todennäköisesti tulen olemaan. Eikä minulla ole omaa asuntoa.

Ap

Vierailija
4/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolalääkärin puheille nyt heti. Sulla ei ole oma pää kunnossa (ei ole miehenkään, mutta siihen et voi vaikuttaa) ja tuohon tilanteeseen vauvan ei ole turvallista syntyä. Teillä pitää olla perusta kunnossa, että tulette jaksamaan vauvan tulon aiheuttaman stressin ja univelan. Joko yksin tai yhdessä.

Eli ulkopuoliselle nyt puhumaan ja heti. Älä peittele tunteitasi, kerro avoimesti taustastasi, näin saat parhaiten apua.

Vierailija
5/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialasi vaikuttaa lapseen,lapsesta tulee hermostunut ja itkuinen kun on tuommoista. Jos asunto on sun,pakkaa sen äijän tavarat ja sano että menee äidilleen. Jos sä asut sen asunnossa,mene äidillesi ja ala hankkia omaa asuntoa ilman tuommoista miestä.

Saman tehnyt,siksi uskallan neuvoa.

Hanki apua syömishäiriöön,kysy neuvolassa! Ehdottomasti.

Tarvitset kaikki voimasi kun lapsi syntyy.

täällä on keskusteluapua: https://ensijaturvakotienliitto.fi/?gclid=Cj0KCQiA34OBBhCcARIsAG32uvMDN…

https://ensijaturvakotienliitto.fi/apua-sinulle/apua-verkossa/

Vierailija
6/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna tuon miehen aiheuttaa enää yhtään enempää vahinkoa sinulle ja vauvalle. Lähde turvakotiin!

Vierailija
7/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi kuulostaa valitettavasti hyvin nar sis ti selta. Miksi haluat lasta hänen kanssaan? Teidän suhde kuulostaa niin ikävältä, että ei voi olla hyvä kasvualusta sinun raskaudellesi, sikiölle eikä teille hänen syntymän jälkeensä. Voitko mennä loppuajaksi vaikka vanhemmillesi? Jonkun ystävän luokse? Ja puhu ihmeessä pahasta olostasi neuvolassa, että tietävät jo etukäteen mikä on tilanteesi. Miten jaksat hoitaa lasta, jos nyt jo olet noin epätoivoinen ja alamaissa. Kuulostaa tosi ikävältä, mutta haluaisin, että haet apua itsellesi, miehestäsi nyt tässä kohtaa viis. Sinä ja syntymätön lapsi olette etusijalla. Äläkä nyt raskaana ollessasi mieti mitään laihdutusta, kilot lähtee sitten ajallaan pois kun imetät pienokaistasi. Hae apua tilanteeseesi! Heti!

Hän on narsisti, vapaan kasvatuksen saanut ihminen jolle ei ole opetettu koskaan mikä on oikein ja mikä ei. Ollaan melkein 4v oltu yhdessä mistä 3v avoliitossa, kerran oli 5 kk ero jolloin minä lähdin. En kuitenkaan sinä aikana iloinnut elämässäni juuri mistään. Kuitenkin rakastan häntä paljon mikä varmaan kuulostaa sairaalta, on meillä tosi ihanaakin silloin kun hän ei juo. Ainiin sen juomisen unohdin mainita...

Ap

Vierailija
8/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä käyttää hienoja sanoja kun et osaa. Fyysinen, voi luoja!!

Vierailija
9/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on varmasti niin, että sinun on oltava päättäväinen ja lähdettävä. Soita neuvolaan, pyydä apua. Kokonaan toinen asia sitten on, oletteko enää yhdessä ja onko miehestä keskustelijaksi. Miehesi vaikuttaa aika vaaralliselta ja päätyy varmaan myös lyömään sinua tai lasta. Hermostuksissaan tietysti ja vika olisi sinussa.

Vierailija
10/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet lähtenyt ja rakennellut hiljalleen paremman elämän itsesi ja lapsen ympärille, tulet havahtumaan siihen, kuinka karmean ihmisen kanssa olitkaan. Sivusta voit seurata kuinka hän haparoi persoonallisuushäiriönsä kanssa ja tuhoilee seuraavia uhreja. Oikeasti, asut Suomessa etkä kehitysmaassa, ja täällä sulla on hyvä elämä odotettavissa! Apua kyllä saat.

Vierailija
11/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät suhteeseen, millaista elämäsi tulee olemaan? Onko se sitä, mitä siedät, vaikka sulla on paha olla ja pelko perheväkivallasta? Kestätkö väkivallan seuraukset aina vain uudelleen, samalla itsellesi uskottelemalla, että mies kyllä muuttuu? Entä jos mies mätkii sut tai vauvan sairaalakuntoon tai mullan alle?

Kenenkään ei pitäisi sietää ja kestää minkäänlaista väkivaltaa parisuhteessa, oli se sitten henkistä tai fyysistä. Sulla menee terveys ja elämä pilalle tuollaisessa suhteessa. Onko sen arvoista? Mielestäni ei. Pystytkö toimimaan tasapainoisena ja huolehtivana äitinä, jos sun mielenterveys on palasina?

Valitettavan usein parisuhdeväkivaltaan liittyy läheisriippuvuus, kun uhri takertuu jokaiseen oljenkorteen, mitä narsistinen osapuoli osaa hyödyntää. Narsistit ovat todella taitavia manipuloimaan ja väheksymään uhrin voimavaroja.

Vierailija
12/12 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tärkeintä on nyt, että sinulla ja vauvalla on hyvä olla. Stressihormonit vaikuttavat vauvaan. Sinun pitää syödä hyvin ja monipuolisesti vauvan takia.

Mene neuvolaan, ja kerro kaikki. Saat tukea sieltä.

Raskaana pitäisi olla mahdollisimman rento ja iloinen. Stressaamista pitää välttää. Sano miehelle tämä. Lapselle voi tulla myöhemmin mt-ongelmia, jos olet ahdistunut. Se on miehen syy, jos näin käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä