Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poistuin facebookista ja kivi putosi harteilta samalla

Vierailija
08.02.2021 |

Mikä vapauden tunne!
En vaan tajua miks en poistunu jo vuosia sitten. Pelkkää ahdistusta aiheutti. Vaikka kävin siellä vaan noin kerran viikossa niin silti.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FB oli selkeästi sinulle ongelma, hyvä että poistuit. Mutta suurimmalle osalle se ei aiheuta ongelmia ja hyvin voi jatkaa FB käyttöä, monesti hyödyllistä kun löytyy tili sieltä. Esim itselle se ei aiheuta minkäänlaista taakkaa tai ahdistusta.

Koska tätä kommenttia alapeukutetaan, huomaa että on taas kyse FOMO ilmiöstä eli fear of missing out. Täällä yritetään saada kaikki muutkin poistumaan koska pelätään että jäädään jostain paitsi. Siksi alapeukutetaan jos joku sanoo esim että FB ei aiheuta suurimmmalle osalle ongelmia.

Kyllä se on fakta että monelle some/FB ei aiheuta mitään ongelmaa mutta hyötyä siitä on aina välillä.

Enemmänkin siitä FOMO ilmiöstä kertoo se, että on pakko käydä useasti päivän aikana tsekkaamassa kaikki sometilit, ettei vaan mitään ole jäänyt väliin... Itselläni ei ole koskaan ollut sometilejä, joten ihan rehellisesti voin sanoa, että jos sieltä pois olemalla jää jostakin paitsi, niin sitten minulle on varmaankin käynyt niin. Onneksi, kun en tiedä mistä olen jäänyt paitsi, en sitä osaa kaivatakaan. Panostan live-elämääni, joten sen kustannuksella olen valmis uhraamaan some-elämäni.

Vierailija
22/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen samaa. Mun käyttöaste on paljon suurempi kuin ap:lla. Mua ahdistaa olla somekoukussa ja huonoitsetuntoisena koen jatkuvaa alemmuttaa muiden aktiivista ja kaunista elämää kohtaan. Voisin käyttää ajan paljon järkevämmin kuin roikkumalla somessa.

Tällä anonyymilla palstalla roikkuminen on mielestäsi järkevää ajankäyttöä?

Täällähän sinäkin roikut, ystävä hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

FB oli selkeästi sinulle ongelma, hyvä että poistuit. Mutta suurimmalle osalle se ei aiheuta ongelmia ja hyvin voi jatkaa FB käyttöä, monesti hyödyllistä kun löytyy tili sieltä. Esim itselle se ei aiheuta minkäänlaista taakkaa tai ahdistusta.

Koska tätä kommenttia alapeukutetaan, huomaa että on taas kyse FOMO ilmiöstä eli fear of missing out. Täällä yritetään saada kaikki muutkin poistumaan koska pelätään että jäädään jostain paitsi. Siksi alapeukutetaan jos joku sanoo esim että FB ei aiheuta suurimmmalle osalle ongelmia.

Kyllä se on fakta että monelle some/FB ei aiheuta mitään ongelmaa mutta hyötyä siitä on aina välillä.

Enemmänkin siitä FOMO ilmiöstä kertoo se, että on pakko käydä useasti päivän aikana tsekkaamassa kaikki sometilit, ettei vaan mitään ole jäänyt väliin... Itselläni ei ole koskaan ollut sometilejä, joten ihan rehellisesti voin sanoa, että jos sieltä pois olemalla jää jostakin paitsi, niin sitten minulle on varmaankin käynyt niin. Onneksi, kun en tiedä mistä olen jäänyt paitsi, en sitä osaa kaivatakaan. Panostan live-elämääni, joten sen kustannuksella olen valmis uhraamaan some-elämäni.

Et tunnu panostavan, kun täällä olet.

Vierailija
24/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunnu panostavan, kun täällä olet.

Kaikki ei vietä täällä 24/7 toisin kuin SINÄ xd

Vierailija
25/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistin myös. Eihän siellä mitään hyödyllistä ollut. Tältä palstalta olin vuoden pois ja nyt tulin toteamaan, että samat ilkeilyt ja tahallaan väärinymmärtämiset ja viha täällä edelleen. Joten heippa taas vuodeksi.

En ole koskaan ajatellut, että facebookissa pitäisi olla jotain hyödyllistä. Sieltä vaan näkee nopealla vilauksella kavereiden ja sukulaisten kuulumisia eikä tarvitse aina whatssapissa erikseen kysellä. Toki senkin kautta ollaan yhteydessä. 

Vierailija
26/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poistuin fb:stä jo vuosia sitten. en vaan kaipaa sellaista yhteydenpitoa keneenkään. Instassa ja twitterissä kyllä olen, mutta en omalla nimeellä vaan anonyymillä nimimerkillä. Ja vain seurailen muita (asiatilit, julkkikset), en laita itse twiittejä tai kuvia. 

Whatsapp on, mutta eipä sielläkään tule kuin äidin ja veljen kanssa joskus viestittyä. En oikeastaan harrasta juurikaan sosiaalista elämää tosielämässäkään.

Vierailija
27/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi poistua, koska kuolleen mieheni profiili ja viestit on siellä :’(

Vierailija
28/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi poistua, koska kuolleen mieheni profiili ja viestit on siellä :’(

Otan osaa :(

Vierailija
29/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn kerran viikossa katsomassa ja se riittää hyvin. Täällä av-palstalla tulee valitettavasti vietettyä paljon enemmän aikaa. 

Vierailija
30/31 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi poistua työni luonteen vuoksi, some on tärkeä osa sitä, mutta kyllä helpotti ihan jo Facebook-sovelluksen poistaminen puhelimesta. Tulee käytettyä sekin aika johonkin muuhun.

Ennen kuin joku tulee huutelemaan, että tulit sitten tänne sen sijaan, niin joo, saatan piipahtaa täälläkin joskus. Ihan niin kuin piipahdan siellä Facebookissakin aina joskus, siitä huolimatta, että poistin helpoimman pääsyn sinne. Eikös yksi keskustelupalstojen tarkoitus ole hakea vertaistukea ja kuulla muiden ajatuksia, ovat ne sitten samankaltaisia tai eivät. Kunhan vain olisivat ystävällisesti ilmaistuja.

Vierailija
31/31 |
09.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, en tosiaan huomannu että täällä olikin keskustelu käynnissä "miksi niin moni poistaa sometilin nykyään"

Olisin laittanu kommentin siihen enkä tehny alotusta jos olisin huomannut. Olipas sattuma.

:-DDDDDDDDDDDDDDDD

Voi sinua reppanaa. Mutta tuhlaa sinä aikaasi täällä, anonyymilla palstalla. Meillä muilla on verkostoja ja kontakteja ja ystäviä ihan omalla nimellä somessa. Mukavaa palstailupäivää!

Erinomainen esimerkki lapsellisesta ilkeydestä. Mikä järki tuossakin tölväisyssä oli? Kirjoittaja lienee max 12v.