Poistuin facebookista ja kivi putosi harteilta samalla
Mikä vapauden tunne!
En vaan tajua miks en poistunu jo vuosia sitten. Pelkkää ahdistusta aiheutti. Vaikka kävin siellä vaan noin kerran viikossa niin silti.
Kommentit (31)
Etkö tunne olevasi syrjässä siitä mitä tapahtuu?
Vois itsekin poistua 🤔 minulle toi Fb ei tarjoa oikein mitään.
Oho, en tosiaan huomannu että täällä olikin keskustelu käynnissä "miksi niin moni poistaa sometilin nykyään"
Olisin laittanu kommentin siihen enkä tehny alotusta jos olisin huomannut. Olipas sattuma.
Harkitsen samaa. Mun käyttöaste on paljon suurempi kuin ap:lla. Mua ahdistaa olla somekoukussa ja huonoitsetuntoisena koen jatkuvaa alemmuttaa muiden aktiivista ja kaunista elämää kohtaan. Voisin käyttää ajan paljon järkevämmin kuin roikkumalla somessa.
Mikä siinä ahdisti? Minusta on niin mukava lukea tuttujen juttuja, kun asutaan niin kaukana toisistamme ja tapaamme niin harvoin livenä.
Poistin myös. Eihän siellä mitään hyödyllistä ollut. Tältä palstalta olin vuoden pois ja nyt tulin toteamaan, että samat ilkeilyt ja tahallaan väärinymmärtämiset ja viha täällä edelleen. Joten heippa taas vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
FB oli selkeästi sinulle ongelma, hyvä että poistuit. Mutta suurimmalle osalle se ei aiheuta ongelmia ja hyvin voi jatkaa FB käyttöä, monesti hyödyllistä kun löytyy tili sieltä. Esim itselle se ei aiheuta minkäänlaista taakkaa tai ahdistusta.
Koska tätä kommenttia alapeukutetaan, huomaa että on taas kyse FOMO ilmiöstä eli fear of missing out. Täällä yritetään saada kaikki muutkin poistumaan koska pelätään että jäädään jostain paitsi. Siksi alapeukutetaan jos joku sanoo esim että FB ei aiheuta suurimmmalle osalle ongelmia.
Kyllä se on fakta että monelle some/FB ei aiheuta mitään ongelmaa mutta hyötyä siitä on aina välillä.
Olet kuitenkin yhä whatsapissa ja instassa.
Käytännössä siis facebookin tuotteita käytät yhä ja kasvatat heidän monopoliasemaa ja osaketta.
Mulla ei ole koskaan ollutkaan tiliä. Olen miettinyt pitäiskö liittyä, mutta toisaalta nyt olen keskittynyt elämiseen, en seuraamaan mitä muut tekevät. Ja olen vähemmän kummallisten ideologioiden ja erimielisyyksien vaikutusten alaisena.
En luovu facebookista. Kiva käydä katsomassa mitä ihmisille kuuluu, tai mitä valehtelevat/kaunistelevat.
Vierailija kirjoitti:
Oho, en tosiaan huomannu että täällä olikin keskustelu käynnissä "miksi niin moni poistaa sometilin nykyään"
Olisin laittanu kommentin siihen enkä tehny alotusta jos olisin huomannut. Olipas sattuma.
:-DDDDDDDDDDDDDDDD
Voi sinua reppanaa. Mutta tuhlaa sinä aikaasi täällä, anonyymilla palstalla. Meillä muilla on verkostoja ja kontakteja ja ystäviä ihan omalla nimellä somessa. Mukavaa palstailupäivää!
Vierailija kirjoitti:
Etkö tunne olevasi syrjässä siitä mitä tapahtuu?
En tunne olevani syrjässä kun minut saa kiinni whatsappista. En itse ole tehnyt päivityksiä vuosiin enkä oikeen saa mitään siitä että selaan siellä samojen ihmisten samankaltaisia päivityksiä vuodesta toiseen :D
Jos haluan tietää mitä jollekkin kuuluu, kysyn höneltä henkilökohtasesti. Ei myöskään kiinnosta kavereiden keskeinen touhuilu, ei niin sanotusti kuulu mulle enkä tee sillä tiedolla mitään jos jotkut tekee toistensa kanssa jotain.
Enkä myöskään sillä tiedolla jos joku riitelee jonkun kanssa tai kun jonkun elämä on "niin paskaa".
Vierailija kirjoitti:
Harkitsen samaa. Mun käyttöaste on paljon suurempi kuin ap:lla. Mua ahdistaa olla somekoukussa ja huonoitsetuntoisena koen jatkuvaa alemmuttaa muiden aktiivista ja kaunista elämää kohtaan. Voisin käyttää ajan paljon järkevämmin kuin roikkumalla somessa.
Tällä anonyymilla palstalla roikkuminen on mielestäsi järkevää ajankäyttöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin laittanu kommentin siihen enkä tehny alotusta jos olisin huomannut. Olipas sattuma.:-DDDDDDDDDDDDDDDD
Voi sinua reppanaa. Mutta tuhlaa sinä aikaasi täällä, anonyymilla palstalla. Meillä muilla on verkostoja ja kontakteja ja ystäviä ihan omalla nimellä somessa. Mukavaa palstailupäivää!
Okei no kiitos samoin sinulle.
Muista, että täälläkin roikut somessa.
Niin, olen pitänyt täältäkin taukoa ihan säännöllisesti.
Halusin kertoa tästä sen takia että jos jollain facebook aiheuttaa ahdistusta niin kannattaa poistua. Ei ollut mitenkään tarkotus hyökätä ketään vastaan tai painostaa muita poistumaan. Jos siellä tykkää olla niin hyvä niin.
Facebookissa Lähetä niin paljon tuttuja joita ei muualla somessa ole joten en ole vielä poistanut, instaa käytän viestittelyyn enemmän, tavoittaa oman teininkin helposti sitä kautta, ja näkee vähän kenen kanssa tekee ja mitä....
Eikä tämä ollut mikään kampanja somea vastaan. Kyllä olen täälläkin somessa, en sanonut lopettavani someilua.
Totta tuo on. Fb.ssä on sukulaisia ja tuttavia. Mitään heidän elämästään eivät siellä kerro. Eli aika turhauttavaa se on.
FB oli selkeästi sinulle ongelma, hyvä että poistuit. Mutta suurimmalle osalle se ei aiheuta ongelmia ja hyvin voi jatkaa FB käyttöä, monesti hyödyllistä kun löytyy tili sieltä. Esim itselle se ei aiheuta minkäänlaista taakkaa tai ahdistusta.