Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi S-Kaupoissa käy ihmisiä?

Vierailija
07.02.2021 |

Pääsääntöisesti käytän Lidliä. Sieltä ei kuitenkaan saa aivan kaikkea, ja ne ostan K-ryhmän kaupoista. Asia, jota en ymmärrä, on se, että S-ryhmän markkinaosuus on yli 50 %, ja niin pienissä kuin isoissa S-kaupoissa käy runsaasti ihmisiä. Kuitenkin noin 90 % tuotteista on kalliimpia S-kaupassa kuin vastaavassa K-kaupassa. Erityisesti Alepan ja K-marketin välillä on valtava kuilu. Esimerkiksi litra Valion maustamatonta jogurttia maksaa K-Marketissa 2.29 € ja Alepassa Helsingin seudulla yleensä 2.79 €, jossain kaupoissa jopa 2.99 €. Silti moni ostaa tätäkin tuotetta S-marketista, koska muuten jogurtit menisivät roskiin ja hintaa laskettaisiin. Eli miksi niin moni ihminen käy S-kaupoissa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käynyt siellä, mikä on lähellä ja missä on hyvä valikoima. Aikoinaan se oli K-Supermarket, sitten City-market ja nykyisin se on S-Market. Hinnoissa en keskimäärin ole huomannut kummoisia eroja. Yksittäisissä tuotteissa kylläkin. 

Vierailija
2/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos halvinta haluaa ostaa niin käy Prismassa ja Lidlissä. Jos on kiireinen niin käy Prismassa, lidlin valikoima rajattu ja vain muutama tuote halvempi joten ei monille järkeä.

Pikkukaupat ovat oma lukunsa, niistä ei kannata ostaa kuin pakon edessä. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen itse käyttämäni kaupan sen mukaan mitä tarvitsen. Juuri nyt välttelen lidliä kun siellä on koko ajan niin paljon maskittomia ihmisiä.

Vierailija
4/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalja ja tupakka on saman hintaista joka kaupassa ja niitä pääasiassa ostelen, joten käyn siellä mikä sattuu olemasn lähimpänä.

Vierailija
5/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat on luotu käytettäviksi niin siksipä juuri. Mut miksi kaikki eivät äänestä persuja?

Vierailija
6/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorkienkin täytyy käydä jossain.

Vierailija
7/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriteeriin kaupalle on: tuoreet ja hyvät vihannekset, liha- ja varsinkin kalatiski, siisteys, hyvä palvelu, löydän haluamiani tuotteita, hintaa en juurikaan vertaile.

Vierailija
8/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siellä missä hoteimmat kauppatytsyt. Silmäkarkista voi hieman maksaa extraa.

Vierailija
9/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa! Olen päätellyt, että kulutustottumukseni ovat jotenkin erilaiset kuin enemmistöllä, koska minulle K tulee selkeästi edullisemmaksi kuin S.

Vierailija
10/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksevat bonusten perässä.

Vierailija
11/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupoissa voi käydä kun eivät ole enää Tradekan.

Vierailija
12/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ymmärtänyt, että mitä enemmän kaikki maksaa niin sitä enemmän saa bonuksia.

Vierailija
13/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K- kaupasta ei kyllä löydy ainuttakaan tuotetta joka olisi halvempi kun s-marketeissa.

Vierailija
14/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas käytän eniten Citymarketia ja Lidliä. S-kaupat ovat minusta hiukan edullisempia kuin K-kaupat, mutta valikoimat ovat tylsät ja geneeriset. Jos kaipaan ”halpuutettua” ruokaa, menen mieluummin Lidlin. K:ssa on sitten hyvät kalat ja paikallisten tuottajien laadukkaat tuotteet. Nyt korona-aikaan Lidlissä tosiaan on maskittomat vierastyöläiset jne. joiden takia vältän. K-ryhmällä on hyvin toimiva kotiinkuljetus.

Vierailija
15/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn molemmissa K- ja S-ryhmän kaupoissa. Lidlissä en käy juuri ollenkaan. Ehkä joku 2 kertaa vuodessa. Silloin ostan sieltä yleensä karkkia ja oluita.

Vierailija
16/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K- kaupasta ei kyllä löydy ainuttakaan tuotetta joka olisi halvempi kun s-marketeissa.

Liha on välillä halvempaa Citymarketeissa kuin s-marketeissa.

Vierailija
17/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kuka käy k-kaupoissa? S market on todella paljon halvempi kun k-kaupat. Siksi ihmiset käy siellä.

Vierailija
18/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän s-marketissa tuo jugurtti maksaa jotain 1,80€.

Vierailija
19/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kylällä toinen vaihtoehto on k-kauppa ja sieltä saa pääasiassa ihan kuraa ja on kallis 😒

S on edullinen ja lidlissä käyn kun ohi ajan.

Vierailija
20/21 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää juuri käykään. Syynä huono valikoima ja tyhjät hyllyt.

Asun nykyisin pienessä taajamassa jossa ainoat kaupat S-ja K-marketit. Harvoin pääsee kauppareissua ilman molemmissa kaupoissa käyntiä.

S-marketissa on edullisemmat perustarvikkeet mutta kaikki tuoretuotteet, liha ja kala haettava toisesta kaupasta.