Mikä ero on viehättymisellä ja ihastumisella?
Miten kuvailisitte näitä? Entä mitä on rakastuninen?
Kommentit (9)
Viehättyminen= tahtoisin tuikata
Ihastuminen= tahtoisin tavata / seukata
Rakastuminen = olen menettänyt harkintakykyni
Sitä etttä alkaa jöpöttämään. Ihastuminen on sitä etttä seksi voi olla turvatu pidemmäksi aikaaa.
Viehättynyt kun seurassa ollessa ihailet. Ihastunut kun mietit häntä paljon muulloinkin.
Viehättyminen on lievempi tunne kuin ihastuminen ja ihastuminen lievempi kuin rakastuminen. Esimerkiksi minua viehättää siniset silmät, olen ihastunut tiettyyn musiikkikappaleeseen ja rakastunut aviomieheeni.
Tarkoittavat varmaan eri asioita eri ihmisille?
Viehättynyt voi olla ilman haluakin. Ihastuneena on halut mukana. Kaikki viehättävät ja mielenkiintoiset eivät vain haluta. Ei silloin myöskään ihastu. Tässäpä syy useimpiin friend zonelle päätyneisiin lupaavasti sujuneisiin alkuihin.
viehättyminen= pure sex. Ihastuminen= pure sex ja haluan tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Sitä etttä alkaa jöpöttämään. Ihastuminen on sitä etttä seksi voi olla turvatu pidemmäksi aikaaa.
Kylllä mä näen että on selkeät sukupuoli roolit olemasssa ja hyvä niin. Erilaiset esiim testotasot ja naishormonit. Mies on parisuhteeessa mies ja nainen on nainen ja keskenään ovat mies ja nainen.
Ihastunut pitää ihastuksen kohdetta hyvänä tyyppinä, viehättynyt voi pitää viehättävänä, vaikka olisi pahiskin. Voi joku ihastua pahikseenkin, mutta silloin pahismaisuudessa on jotain ihailtavaa. Rakastuminen on vakavampi tunne, haluaa viettää aikaansa rakkauden kohteen kanssa ja kenties suunnittelee tulevaisuutta. Ihastuminen voi olla täysin yksipuolista ja silti onnellista, rakastuminen tuskin.