Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pyytää tahdikkaasti naisystävää osallistumaan taloudellisesti vihki/kihlasormuksen hankintaan?

Vierailija
07.02.2021 |

Olemme puhuneet naimisiin menosta ja ajattelin kosia pian. Kuitenkin mielestäni vähän epäreilua että sormusten kustannukset kaatuvat miehen niskaan. Reiluinta olisi luonnollisesti, että molemmat osallistuisivat 50/50.

M33

Kommentit (283)

Vierailija
61/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa että edellinen kommentti on saanut enemmän peukkuja alaspäin vaikka se on totta. 

Ei ole tahdikasta tapaa pyytää tyttöystävää maksamaan omaa kihlasormusta. Se on epäromanttista ja suoraan sanoen, en menisi kihloihin jos joku pyytää samalla rahaa minulta "omaan lahjaan".

Edes jotain herrasmiestapoja tulisi olla nykyäänkin.

Siis mikä tällaisessa asiassa on totta ja mikä ei, ja kuka sen määrittelee? Se, että sinun mielestäsi oman sormuksen maksaminen on epäromanttista etkä suostuisi kihloihin lainkaan, ei tarkoita että muut ajattelisivat samoin. Itse en edes miettinyt sellaista vaihtoehtoa että mies maksaisi sormuksen.

Naisia ja ihmisiä yleensäkin on moneen junaan. Mun seurasta ja rakkaudesta ei tarvitse kenenkään maksaa senttiäkään.

15

Minä olen jo vanha ihminen, mutta en ole edes tiennyt, että miehen pitäisi  ostaa molemmat kihlasormukset.

Itse en arvosta koruja mitenkään, en edes kihla/vihkisormuksia. En pidä niitä koskaan. 

Siitä on jo vuosikymmeniä, kun on kihlasormukset ostettu, mutta muisteleisin, että kumpikin maksoi omansa.

Eikä niihin kyllä hirveitä summia uhrattu. Ei varmaan kummankaan mielestä niin tärkeitä ostoksia.

Eihän niitä sormuksia oikeasti edes tarvitse, naimisiin pääsee muutenkin.

Vierailija
62/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin oman kihlasormukseni itse. Ei ole kyllä vaikuttanut välillämme mihinkään.

Tosin hukkasin sen sormuksen aikanaan ja tilalle ostettukin katosi. Olen ostanut kihlasormuksen siis kolmeen kertaan.

Yksi ja sama hailee. Sormuksen pitämiseen on tottunut ja esimerkiksi työpaikalla alkaisi juorukoneisto jauhaa, jos sormus sormesta puuttuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista tahdikkuutta tai paremminkin tahdittomuutta ei löydykään, että joku nainen suostuisi maksamaan vihkisormuksestaan puolet!!!

Jos sen teet, saat aika takuuvarmasti hatkat, ellei nainen pidä itseään ihan mitättömänä.

Oma mieheni osti silloisella hyvin pienellä palkallaan, vuosikymmeniä sitten sekä kihla- että vihkisormuksen, jossa oli useita isoja timantteja.

Jos ei tällaiseen riitä raha, on parempi olla menemättä naimisiin ja unohtaa koko juttu.

Hassu juttu, minä tunnen useammankin naisen, jotka ovat makseneet kihlasormuksensa ihan täysin itse. Ja sitä paitsi, periaatteessa "yhteisistä" rahoista se morsiamenkin sormus loppupeleissä maksetaan. Ei se niin mene, että parisuhteessa vain toisen rahat ovat yhteisiä ja toisen rahat omia, koskien ihan molempia osapuolia.

Ohis, mutta meillä kyllä mun rahat on mun omia, ja miehen rahat on yhteisiä. Tämä on nimenomaan mieheni tahto, hän nimittäin haluaa elättää vaimonsa ja lapsensa. Hänelle se on kunnia-asia.

Tiedän kyllä olevani poikkeuksellisen onnekas.

Olen surullinen sinun puolestasi, jos onnekkuus merkitsee sinulle ennen kaikkea rahaa.

Höpö höpö, kuka tahansa olisi onnellinen, jos tietäisi, että mies pystyy elättämään perheensä niin halutessaan.

Tuo kirjoittaja on todellakin onnekas. Suurin osa joutuu pakosta käymään töissä, koska mies ei pysty perhettään elättämään vaikka tahtoisikin.

Ei se onni ole rahasta kiinni, vaikka olisikin niin, että saa oman palkkansa käyttää miten haluaa.

Voihan sen vaikka säästää pahanpäivän varalle. 

Vierailija
64/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormukset laittaisin itse hääbudjettiin, eli tavallaan molemmat osallistuvat kustannuksiin.

Kihlasormus taas.. Jos kihloihin menosta on puhuttu yhdessä, eikä mitään "virallista" kosintaa tapahdu, vaan kihloihin mennään yhteisellä päätöksellä, niin ihan kohtuullista että molemmat osallistuvat kustannuksiin.

Mutta jos tilanne on se, että mies/nainen päättää kosia, niin kyllä hänen mielestäni kuuluu maksaa sormus/sormukset. Olisi aika tympeää tulla kosituksi ja sitten päälle ilmoitus, että maksa puolet.

Vierailija
65/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista tahdikkuutta tai paremminkin tahdittomuutta ei löydykään, että joku nainen suostuisi maksamaan vihkisormuksestaan puolet!!!

Jos sen teet, saat aika takuuvarmasti hatkat, ellei nainen pidä itseään ihan mitättömänä.

Oma mieheni osti silloisella hyvin pienellä palkallaan, vuosikymmeniä sitten sekä kihla- että vihkisormuksen, jossa oli useita isoja timantteja.

Jos ei tällaiseen riitä raha, on parempi olla menemättä naimisiin ja unohtaa koko juttu.

Hassu juttu, minä tunnen useammankin naisen, jotka ovat makseneet kihlasormuksensa ihan täysin itse. Ja sitä paitsi, periaatteessa "yhteisistä" rahoista se morsiamenkin sormus loppupeleissä maksetaan. Ei se niin mene, että parisuhteessa vain toisen rahat ovat yhteisiä ja toisen rahat omia, koskien ihan molempia osapuolia.

Ohis, mutta meillä kyllä mun rahat on mun omia, ja miehen rahat on yhteisiä. Tämä on nimenomaan mieheni tahto, hän nimittäin haluaa elättää vaimonsa ja lapsensa. Hänelle se on kunnia-asia.

Tiedän kyllä olevani poikkeuksellisen onnekas.

Olen surullinen sinun puolestasi, jos onnekkuus merkitsee sinulle ennen kaikkea rahaa.

Höpö höpö, kuka tahansa olisi onnellinen, jos tietäisi, että mies pystyy elättämään perheensä niin halutessaan.

Tuo kirjoittaja on todellakin onnekas. Suurin osa joutuu pakosta käymään töissä, koska mies ei pysty perhettään elättämään vaikka tahtoisikin.

Ei se onni ole rahasta kiinni, vaikka olisikin niin, että saa oman palkkansa käyttää miten haluaa.

Voihan sen vaikka säästää pahanpäivän varalle. 

Mutta mistä kumpuaa tämä jaottelu että juuri mies on se jonka pitää elättää perhe? Ei sellaista kulttuuria ole Suomessa ollut koskaan.

15

Vierailija
66/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei onnistu. mitenkään. meinaan tuo tahdikkaasti 

Vierailija
67/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku vielä ostaa sormuksia... 🙄 Mihin niitä sormuksia tarvitsee naimisiinmenossa??

En ole koskaan hankkinut mitään koruja minkään paperin allekirjoittamisesta, edes vuokrasopimuksen.

Vierailija
68/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku vielä ostaa sormuksia... 🙄 Mihin niitä sormuksia tarvitsee naimisiinmenossa??

En ole koskaan hankkinut mitään koruja minkään paperin allekirjoittamisesta, edes vuokrasopimuksen.

Miksi täällä muutamia häiritsee se että jotkut haluavat pitää sormuksia ollessaan kihloissa/naimisissa? Miksi kaikkien pitäisi toimia kuten sinä? :D

15

Vierailija
69/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauheaa. Ovatko milleniaalimiehet tällaisia nillittäjiä ja vellihousuja.

Jollet halua lahjoittaa elämäsi naiselle, tulevalle vaimollesi mahdollisimman kaunista ja ihanaa sormusta ihan hyvää hyvyyttäsi ja silkasta rakkaudesta, älä herran tähden mene naimisiin. Hän ei selvästi ole se oikea.

Ihan kauheaa. Ovatko milleniaalinaiset tällaisia nillittäjiä ja vellihousuja.

Jollet halua lahjoittaa elämäsi miehelle, tulevalle miehellesi mahdollisimman kaunista ja ihanaa sormusta ihan hyvää hyvyyttäsi ja silkasta rakkaudesta, älä herran tähden mene naimisiin. Hän ei selvästi ole se oikea.

Vierailija
70/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä muutamia häiritsee se että jotkut haluavat pitää sormuksia ollessaan kihloissa/naimisissa? Miksi kaikkien pitäisi toimia kuten sinä? :D

15

Kun siitä näyttää muodostuvan ongelma (tasa-arvo sellainen)?

Vierailija
71/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksoin molempien sormukset ja mies lusmuili taustalla.

Hälytyskellot soivat mutta luulin niitä hääkelloiksi.

Vierailija
72/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen sormuksen hinta on miehen 3kk palkka. Sille on syynsä ja kannattaisi ottaa takaisin käyttöön. 

Onko tämä jokin lakipykälä, joka on ollut käytössä? Mikä on ollut sanktio, jollei ole noudattanut?

Vierailija
73/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15

No ei kai se ole ongelma muussa kuin siinä tapauksessa, että pariskunta ei pääse samalle sivulle siitä miten sormukset rahoitetaan. Sitten tosiaan kannattaa ehkä olla hankkimatta niitä, se on totta.

15

Vierailija
74/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos perinteiden mukaan mennään, mies majsaa sormukset ja morsiamen vanhemmat häät. Kumpi tässä sitten voitolle jääkään?

Maistraatissa naimisiin meno ei paljon maksa.

Vierailija
75/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen sormuksen hinta on miehen 3kk palkka. Sille on syynsä ja kannattaisi ottaa takaisin käyttöön. 

Onko tämä jokin lakipykälä, joka on ollut käytössä? Mikä on ollut sanktio, jollei ole noudattanut?

Sanktio on se että silloin nainen ei osat miehelle sormusta jonka hinta on naisen 3kk palkka (nainen yleensä tienaa enemmän)

Vierailija
76/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksoi kihlat (240mk/kpl) ja vihkisormuksen 280mk. Mies oli silloin opiskelija (kesätöissä kylläkin). Minun vanhempani maksoivat häät. Mies kuoli pari vuotta sitten. Sen jälkeen ostin alesta timanttisormukset.

Vierailija
77/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksoi kihlat (240mk/kpl) ja vihkisormuksen 280mk. Mies oli silloin opiskelija (kesätöissä kylläkin). Minun vanhempani maksoivat häät. Mies kuoli pari vuotta sitten. Sen jälkeen ostin alesta timanttisormukset.

Entäs miehen kihlasormus? Tuskin sellaista itsekään tarvitset.

Vierailija
78/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nähdäänkin, että tasa-arvo ei sittenkään käy kaikille. Tai siis Suomessa tasa-arvo tarkoittaa samanlaisuutta, jossa nainen=mies.

Muualla nainen pitää itsensä naisena käytöstapojeen ja ulkonäköineen.

Vierailija
79/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15

Lisään vielä että kaivostyö on maailman vaarallisin ammatti. Menettävät henkensä pienen palkan takia jotta kermapersemaat voivat ostaa turhia hiluja.

Vierailija
80/283 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä sitä että ootte puhuneet menevänne naimisiin ja nyt aiot kosia. Siis mitä kosimista tuossa enää tarvii? Senkun sovitte koska meette ostaan sormukset ja kuka maksaa mitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi