Miten pyytää tahdikkaasti naisystävää osallistumaan taloudellisesti vihki/kihlasormuksen hankintaan?
Olemme puhuneet naimisiin menosta ja ajattelin kosia pian. Kuitenkin mielestäni vähän epäreilua että sormusten kustannukset kaatuvat miehen niskaan. Reiluinta olisi luonnollisesti, että molemmat osallistuisivat 50/50.
M33
Kommentit (283)
Ihan samalla tavalla tahdikkaasti otat asian puheeksi kuten olette puhuneet kaikista muistakin vaikeista asioista suhteenne aikana. Puhumalla asiat selviävät.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kihla- ja vihkisormuksien pitäisi olla niin kalliita! Mun sormukset maksaa yhteensä alle 600 euroa. Ei mitään tonnien rinkuloita tänne, kiitos. Osalla kavereista kalliit, useiden tuhansien eurojen sormukset, joille on hommattu ihan vakuutuksetkin...
Avioliitossa meillä on kuitenkin yhteinen talous, joten ei ole mitään väliä kumpi sormukset maksaa. Raha-asioista oli sovittu jo yhteen muutettaessa, joten oli selvää, että yhteisestä pussista menevät, kuten häät muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä on, mutta olen samaa mieltä olen minä, nuin tuo yksi kirjoittaja: jos raha- asioista ei ole sovittu, ei kannata mennä naimisiin, tai muuttaa yhteen asumaan. Lisäksi, kannattaa pitää naiset sitten mielessä, että pidätte huolen, että tasa- arvo toimii myös kotitöissä, jos mies vaatii tasa- arvon nimissä, éttä nainen maksaa oman sormuksensa.
Jos mies maksaa sormukset, niin eiköhän se ole ihan asiallista, että nainen ymmärtää kotitöiden kuuluvan hänelle. Ei parisuhde ole sellainen, missä toinen voi koko ajan noukkia rusinoita pullasta.
Ihan kauheaa. Ovatko milleniaalimiehet tällaisia nillittäjiä ja vellihousuja.
Jollet halua lahjoittaa elämäsi naiselle, tulevalle vaimollesi mahdollisimman kaunista ja ihanaa sormusta ihan hyvää hyvyyttäsi ja silkasta rakkaudesta, älä herran tähden mene naimisiin. Hän ei selvästi ole se oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä on, mutta olen samaa mieltä olen minä, nuin tuo yksi kirjoittaja: jos raha- asioista ei ole sovittu, ei kannata mennä naimisiin, tai muuttaa yhteen asumaan. Lisäksi, kannattaa pitää naiset sitten mielessä, että pidätte huolen, että tasa- arvo toimii myös kotitöissä, jos mies vaatii tasa- arvon nimissä, éttä nainen maksaa oman sormuksensa.
Eli jos mies maksaa sormukset niin ei tarvitse tehdä kotitöitä? :D
Joskus musta tuntuu että palsta on jämähtänyt jonnekin vuosikymmenien tai -satojen taakse näissä jutuissa.
15
Vain niissä asioissa ollaan valmiita jämähtämään, joiden mukaan nainen hyötyy. Näin se ikävä kyllä menee.
Ostin miesystävälleni joululahjaksi Oura-sormuksen, joka maksoi 314 €. Olemmeko nyt kihloissa?
Minä valkkasin ja maksoin itse oman vihkisormukseni, mies ei ollut edes kultasepänliikkeessä mukana. :D Halusin varmistaa että saan just sellaisen kuin tahdon, enkä nyt muutenkaan ymmärrä miksi miehen pitäisi se kustantaa. Häät maksettiin itse, suunnilleen puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mies maksaa sormukset niin ei tarvitse tehdä kotitöitä? :D
Joskus musta tuntuu että palsta on jämähtänyt jonnekin vuosikymmenien tai -satojen taakse näissä jutuissa.
15
Vain niissä asioissa ollaan valmiita jämähtämään, joiden mukaan nainen hyötyy. Näin se ikävä kyllä menee.
Voi olla. Itse en ole kyllä tällaiseen törmännyt oikeassa elämässä koskaan.
15
Avaa keskustelu vaikkapa kysymällä, minkä hintaluokan sormusta puoliso on ajatellut. Meidän sormukset (kihloja ei hankittu, on vain vihkit) maksettiin yhteisestä talouskassasta kuten muutkin kulumme.
Kuinka kallis sormus ap:lla oli mielessä? Jos kyse alle 300 eurosta, niin uskomatonta että pyytäisi morsiameltaan puolet...
Nykypäivää on se ettei edes mennä naimisiin.
Vain sellainen jolla huono itsetunto ja tuntee olevansa suhteessa alemmalla tasolla, suostuu paskasuhteisiin.
mihin helvattiin niitä sormuksia tarvitaan.... menimme naimisiin kymmeniä vuosia sitten, ilman sormuksia. Mitä ne pöytälaatikossa tekee, ei niitä kumpikaan olisi koskaan käyttänyt missään. Koe kaikkien korujen käytön todella epämukavaksi ja työmme ja harrastustemme takia emme niitä olisi voineet käyttää. Yöksikö ne somiin olisi pitänyt laittaa.
Yhtälailla olemme naimisissa kymmenien vuosien jälkeen ilman niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vain sellainen jolla huono itsetunto ja tuntee olevansa suhteessa alemmalla tasolla, suostuu paskasuhteisiin.
Miksi mennä paskasuhteeseen....
Olisipa todella epäromanttista maksaa itse oma sormuksensa! Jos on yhteiset rahat, niin sormukset voidaan maksaa yhteisistä rahoista, tai muuten kumpikin ostaa toistensa sormukset. Mutta jos mies vaatisi minua maksamaan oman sormukseni tai "osallistumaan sen kuluihin", niin saisi kyllä jäädä liitto solmimatta.
Millä tavalla se on reilua että mies ja nainen maksaa parisuhteessa 50/50?
Nainen on todennäköisesti tuhlannut kautta aikojen enemmän rahaa ulkonäköön treffeillä etenkin jos olette maksaneet treffit puoliksi. Aikaa ja rahaa on mennyt. Naisella on enemmän elinkustannuksia yleisesti (tupla-alusvaatteet, enemmän terveydenhoitokuluja), enemmän stressiä yhteiskunnassa omasta roolista. Parisuhteessa ollaan yksikkö ja asiat katsotaan että molemmilla on yhtä helppoa. Tällöin, miehen vaan tulee kantaa enemmän taloudellista vastuuta, onhan naisilla pienempi palkkatasokin ja tienaako naisesi vähemmän?
Naiset ja miehet EIVÄT ole tasa-arvoisia ja 50/50 parisuhteissa oikeasti menee niin että mies pääsee helpommalla.
Maksan tosiaan kyllä puolet kuluista , treffeistä yms. sitten kun miehet ja naiset OVAT tasa-arvoisia!!!!!! Siihen asti käyn treffeillä miesten kanssa jotka maksaa treffit ja tiedän että periaatteisiin kuuluu etteivät ikinä kysy naiselta rahaa kun kosivat.
Osta sormus johon on varaa, sen sijaan että kysyt puolisoa maksaa puolet sormuksista. Koska, 50/50 ei ole tasa-arvoa, se on sitä että mies pääsee taas helpommalla.
Suomalaisten miesten ritarillisuus ja herrasmies-tavat on kyllä kuolleet + ei se vaan ole tasa-arvoa tehdä asiat "tasan" koska naiset ei ole tasa-arvoisia.
Mitä te saatte siitä parisuhteesta? Itse introverttinä ja reilusti omaa tilaa tarvitsevana ei tulisi mieleenkään moiset typeryydet. Sitten vielä pakottautua pilaamaan nukkumisrauhansa yhteiseen kuorsaussänkyyn! Oikeasti! Kuskaa vaikka kaappihin..
Tappelut rahasta ja vaikka mistä. Ajankäytöstä, huomiosta sormuksista. On teillä ”pakot” :)
Minä ostin sekä miehelleni, että itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Me taas näemme asian niin, että naimisiin meno on turva toinen toisellemme, jos jotain jommallekummalle sattuu, niin leski saa kaiken yhdessä hankkimamme ja omistuksemme. Siihen ei pääse kukaan sukulainen väliin kummankaan puolelta.
Erijuttu, jollei ole aikomustakaan muutamaa aikaa kauempaa olla yhdessä, turha se silloin on naimisiinkaan mennä.
Ostat naiselle ja olet itse ilman jos hän ei osta sinulle.