Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhukämppis(kö)?

Vierailija
07.02.2021 |

Muutin hieman yli vuosi sitten hyvän kaverini kanssa kimppakämppään. Alku sujui todella hyvin ja näin menikin jonkin aikaa, kunnes rupesin huomaamaan asioita jotka mua todella ärsyttää.
Hän ei tiskaa omia tiskejään ja saattaa jättää ne lojumaan tiskialtaaseen moneksi päivää. En tiedä tajuaako hän sitä että likaset astiat rupeavat haisemaan monen päivän jälkeen ja se vaan on yksinkertasesti ällöttävää. Hän myös käyttää mun astioita jonka takia tää mua häiritsee entistä enemmän. Jos astiat on olleet altaassa likasina jo viikon ja hän on ties missä, todella monesti mä itse siivoan hänen sotkunsa vain, koska mä en siedä sotkua yhtään.
Hän myös sotkee yhteisiä tiloja eikä tajua, että esim lattioita olisi ihan hyvä imuroida tai mopata ainakin kerran viikossa että paikat pysyy siistinä. Hän myös jättää vessaan pesukoneen eteen moneksi viikkoa hänen likaiset pyykkinsä ilman minkäänlaista pyykkikoria tai pussia, joka saa vessan näyttämään hetkessä ihan pommin jäljiltä olevalta.
Hän kuuntelee musiikkia kaiuttimista kovalla, eikä yhtään tunnu tajuavan sitä että hänen pitää kunnioittaa naapureita mutta myöskin mua. Monta kertaa mä oon joutunut mennä sanomaan että voisiko musiikkia laittaa pienemmälle, mutta paljoa ei asian eteen tapahdu. Mä oon joutunu ostamaan lähes kaikki wc-paperit ja saippuat, joista sovittiin jo alussa et ostetaan vuorotellen. Hän myös käyttää mun mausteita, juo mun teet ja kahvit, käyttää mun leivinpaperit, foliot yms eikä tajua että hänen pitäisi ostaa itselle omat. Nää on muuten todella pieniä juttuja, mutta opiskelijaelämä on tunnetusti senttien laskemista, ja välillä musta tuntuu että olen täällä se joka häntä elättää.
Hän myös saattaa tuoda asunnolle vieraita ilmoittamatta siitä mulle. Max 2 vierasta ei haittaa, eikä niitä tarvitse mulle erikseen päivisin ilmottaa. Mutta se, että hän tulee keskellä yötä ison porukan kanssa asunnolle meluamaan, eikä kysy multa edes olenko nukkumassa vai en, tai sitten suostu lähtemään tai pitämään turpiaan kiinni kun siitä käyn erikseen väsyneenä sanomassa, on jotain mitä en vaan pysty käsittämään. En tajua enää itsekään miten olen voinut muuttaa tällässen ihmisen kanssa saman katon alle, tuntuu tällä hetkellä elämäni pahimmalta virheeltä.
Olen ottanut jo asunnosta pois muuttamisen puheenaiheeksi, johon hällä ei paljoa ollut sanottavaa, ja tämän jälkeen on tuntunut, että hän oikein yrittämällä yrittää tehdä mun olon entistä huonommaksi. Juuri tätä mä pelkäsin yhteen muuttaessa, et meillä menee välit huonommaksi. Millä keinoilla mä voisin ottaa näitä asioita (esim, tiskaaminen, vieraat yms) puheeksi, vai annanko vain olla ja koitan kestää vielä muutaman kuukauden saman katon alla? :D

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Ei tuo tuosta tule muuttumaan. Voit myös katsella facebookin ryhmästä ”Yhteisöasuminen - kommuunit koolle”, siellä on usein kivoja porukoita, joilla on selvät säännöt yhteisasumisesta ja saa oman pienen asunnon hinnalla usein kokonaisen talon, vaikka yhteisiä tiloja sitten joutuukin jakamaan, mutta oma huone on silti.

Vierailija
2/2 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae opiskelijayksiötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla