Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos menen 55-vuotiaana amikseen opiskelemaan, joudunko osallistumaan liikuntatunneille?

Vierailija
07.02.2021 |

Entä kieltenopinnot? Itselläni on usean kielen erittäin hyvät taidot?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta kuin että 80-luvulla kaverini äiti oli kanssani samaan aikaan kauppaopistossa ja joutui kauhukseen osallistumaan

Vierailija
2/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ainakaan suostuisi.. eiköhän sitä nyt saa jotain suoritettua näyttökokeilla tai työtodistuksilla. En esim. ymmärrä mitä tekisin amislaisten englannintunnilla kun olen vuosia tehnyt töitä ei-suomalaisten kanssa englanniksi puhuen.

Taidan itse kyllä jättää opintohaaveet sikseen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liikunta jotenkin vaarallista tuossa iässä, vai mistä on kyse?

Vierailija
4/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pohjakoulutus? Ylioppilaana saat kaikki yleisaineet hyväksiluettuna, vanhalla amistutkinnolla välttämättä et. Silloin kun itse olin amiksessa, ennen opintoja 18 täyttäneet saivat valita osallistuvatko liikuntaan vai ei.

Vierailija
5/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vastaavat kurssit käynyt jossain aiemmassa oppilaitoksessa, niin ei tarvitse. Esim. lukio tai toinen ammattikoululinja. Kielten kurssit voi silti joutua käymään kyseisen alan ammattisanaston osalta.

Vierailija
6/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan koulu-uintiin, pesäpallokentälle ja pelaamaan polttopalloa!

No ei kai nyt sentään herranjestas.

Vierailija
7/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopiskelijoille on yleensä eri kurssit kuin keskenkasvuisille eli teineille. Et siis joudu käymään lapsille suunnattuja oppiaineita läpi.

Vierailija
8/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella on varmaan joku aiempi 2.asteen koulutus niin sieltä saa hyväksi lukuja. Kielten tunneilla muistelisin että piti olla mutta siellä oli lähinnä alan sanastoa, silti lähihoitaja todistuksessa komeilee myös 8 saksasta, jonka oli saanut lukiosta 25v aiemmin, Nein, Ich spreche nich Deutsch, tais mennä ihan väärin:) enkä siis ole missään saksaa käyttänyt.

Vierailija
9/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne vaan koulu-uintiin, pesäpallokentälle ja pelaamaan polttopalloa!

No ei kai nyt sentään herranjestas.

Tuohan olisi ihan älyttömän hauskaa! Mutta olenkin vasta 51 v, ehkä se ajatus tässä muuttuu neljän vuoden päästä.

Vierailija
10/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koululiikunnalla ei ole mitään tekemistä liikunnan kanssa. Amiksen koululiikunnassa kokemukseni mukaan vähintään puolet on joka kerta pois, paikalla olevista puolet ei tee mitään ja loputkin vähän näön vuoksi. Me käytiin joskus kävelyllä, muuten oltiin vapaasti koulun kuntosalilla tai pelattiin pingistä.

Vierailija
11/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin kolmekymppisenä työvoimakoulutuksen, joka muistutti ammattikoulua. Esim. kielten opinnot sain tehdä etänä sillä välin, kun kehitysvammaisten asteella olevat kurssitoverit istuivat koulussa ja katselemassa kaalin kuvaa ja hokivat kaksi viikkoa putkeen "cabbage, cabbage..." Liikuntaakin olisi ollut, mutta mitään en suostunut tekemään, koska näissä hommissa on ainoastaan läsnäolovelvollisuus - ei osallistumispakkoa.

Vierailija
12/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joudu

Vierailija
13/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululiikunnalla ei ole mitään tekemistä liikunnan kanssa. Amiksen koululiikunnassa kokemukseni mukaan vähintään puolet on joka kerta pois, paikalla olevista puolet ei tee mitään ja loputkin vähän näön vuoksi. Me käytiin joskus kävelyllä, muuten oltiin vapaasti koulun kuntosalilla tai pelattiin pingistä.

Eli mikä estää 55‐vuotiasta tekemästä tuollaista? Ja jos on jotain terveydellistä estettä, niin saahan vapautuksen iästä riippumatta.

Vierailija
14/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä olisi ihan viimeistään syytä ruveta liikkumaan, oman kunnon mukaan toki, jos ei ole sitä aiemmin tehnyt.

Vierailija
15/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä muuten,kun oon nainen......neljän lapsen äiti.....suihkussa tiukat pimpat ja itsellä löysä lörpsä.....Paitti onhan ne jo varmaan nussinu......

Vierailija
16/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vanhat opinnot huomioidaa eli ei tarvitse kaikkia yto-aineita suorittaa. Jotkut pääsee suoraan ekan syksyn jälkee kolmoselle.

Vierailija
17/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen tehdään, joten esitä omaohjaajallesi kaikki tutkinto-, työ- ja harrastoimintaan liittyvät todistukset mitä sinulla on. 

Uskoisin, että nyt etenkin etäopintojen yleistyttyä myös toisella asteella, on suorituksia mahdollista tehdä muutenkin kuin samanaikaisesti opiskelijaryhmäliikuntana.

Vaihtoehtona voi olla esim. liikkua opettajan hyväksymän suunnitelman mukaisesti ja esittää suoritukset sitten arviointia varten (esim. videotallenne tms.).  

Vierailija
19/19 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä amiksessa, olen kolmekymppinen. Minulla on täällä yksi ainut hyvinvointiin liittyvä kurssi, ja siellä ei tarvitse käydä minkäännäköisillä liikkatunneilla. Koko kurssi on Moodlessa. Siinä pitää ladata kännykkään pari urheiluappia, ja käydä lenkillä tms (tai muussa haluamassasi urheilumuodossa, vaikka pyöräilemässä) ja ottaa appista screenshotti sen jälkeen. Yksi tehtävä on myös käydä kuntosalilla kerran omalla ajallasi (mukaan mielellään taas urheilukello ja/tai känny), ja kertoa mitä teki. Mutta nyt korona-aikana salillekaan ei tarvitse mennä. Kurssi keskittyy enemmän opettamaan unen, liikunnan ja ruokavalion vaikutuksia terveyteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi