Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aate nimeksi ?

06.08.2006 |

Hei, mitä mieltä olette etunimestä Aate, kuulostaako se oudolta pojan etunimeksi?? Nimi tulee suvusta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aate on 950 miespuolisen nimi, ei siis mikään huippuharvinainen.

Ensimmäinen ajatus minulla oli, että merkitysnimi, onkohan tuo mukava merkitys..

mutta sitten tuli mieleen samanrakenteiset nimet Aake, Aale, Aare.

Ei tuo mikään mahdoton ole nimeksi, oikeastaan se on

nykyisten muotinimien kaltainen ja kuitenkin erilainen.

Lopputulos: oikein sopiva nimeksi ja jos vielä tulee suvusta, teidän lapselle se on tosi hyvä.

Vierailija
2/8 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä nimi. Toki kuulija voi miettiä, että mikä aate? ..Mutta samoin voi tehdä yleisemmän, Aatos -nimen kuullessaan ;)

Kannatan Aate -nimen antoa, jos se teitä itseänne miellyttää. Kun kerran noin komea perinnenimi suvusta löytyy, miksi lähteä muita etsimään? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aate tuntuu " modernimmalta" . Minulle ei ensin tullut edes mieleen tuo merkitys vaan ajattelin nimeä vain äänteellisesti vastaavaksi kuten nuo Töpsykän mainitsemat Aake ja Aale. Äänteellisesti tämä on tosi kiva nimi. Hivenen minua tuo merkitys häiritsee, mutta ei oikeastaan juuri lainkaan. Ja toisaalta mikä siinä merkityksessä nyt niin kummallista olisi? Nimetäänhän Taitoa ja Mainiotakin tai Valoa ja Pyryä. Minusta tämä Aate ei ole yhtään " huonompi" noihin mainitsemiini verrattuna. Kaikki hivenen minusta herkkiä merkitykseltään pojan nimiksi jos nyt näin voi sanoa. Enkä tarkoita etteikö pojannimi voisi olla herkkä.

Vierailija
4/8 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitää merkitysnimistä, joilla on joku ominaisuutta tai muuta hyvää kuvaava merkitys, mutta minä en yleensä pidä niistä. En pidä Aatestakaan. Se tuo minulle mieleen vanhan ihmisen, enkä muutenkaan osaa pitää sitä hyvänä nimenä. Merkityksenä on ajatus tai idea(aali), mikä tuntuu nimessä vähän hassulta. Täytyy kuitenkin taas kerran sanoa, että tämä nyt oli vain minun mielipiteeni ja jokainen saa lapselleen antaa juuri sen nimen, josta itse pitää.

Vierailija
5/8 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aate on ihana nimi! :) eipä me kyllä muuten sitä olis meidän pojalle nimeks annettu ;)

Meidän kummankaan suvussa ei ole Aatea mutta se nimi haluttiin.

Vierailija
6/8 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala nimi!

Vierailija
7/8 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelitko ihan periaatteesta, että haluat aatteellisesti, että lastasi kiusataan.

Vierailija
8/8 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aate-nimeä on käytetty Suomessa puhuttelumuotona Aadolfista, Aatamista ja Aatoksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän