Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottotiedoista!

Vierailija
06.02.2021 |

Olen nuoruuden idiotismin vuoksi menettänyt luottotietoni. Olen nyt 30+ ikäinen. Vihdoin velat on maksettu pois, ja saan luottotietoni takaisin tulevana kesänä. Tarkemmin ottaen kesäkuussa.
Sitten päästään kysymykseen. Kun luottotietoni puhdistuvat tulevana kesänä, olenko kelvollinen sitten hakemaan asuntolainaa puolisoni kanssahakijana? Olemme ahkerasti velanmaksun ohella säästäneet käsirahaa taloon, ja haaveena olisi se oma pieni talo jossa elellä. Puolisollani on aina ollut puhtaat luottotiedot. Kaipailisin asiasta oikeasti tietävien kommentteja. Toki saa ilkeilläkin, jos se omaa oloa helpottaa. En minä siitä niin pahastu.
Tsemppiä kaikille velkaantuneille, kyllä niistä veloista voi selvitä! Itselleni ensimmäinen askel oli hakeutua velkaneuvojan pakeille. Purkautui se vuosien ahdistus ja tietämättömyys omien velkojen määrästä, ja sain konkreettisia vinkkejä kuinka lähteä toimimaan. Suosittelen kaikille velkaneuvojalla käyntiä lämpimästi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole vaikkapa kokemuksen kautta viisaampi kuin allekirjoittanut itse?

Jännittää mitä pankissa sanotaan, ja torpataanko laina yritelmä heti alkuunsa.

Vierailija
2/5 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot joko on, tai ei ole.  Tuskin ne saavat tietää aikaisemmista häiriömerkinnöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitenköhän on. Saat luottotiedot kyllä takaisin enkä tiedä näkyykö mistään, että olisit ne jossain vaiheessa menettänyt. 

Mietin vaan, että näkyykö tilitiedoissasi kuitenkin merkinnät siitä, että olet maksanut vuosien ajan laskuja esim. ulosottoon tai vastaavaan? Mitenköhän se vaikuttaa? 

Vierailija
4/5 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Puolisoni oli samassa tilanteessa, minulla on aina ollut puhtaat luottotiedot. Kun hänen merkintönsä poistuivat, liitimme hänet minun asp tiliini (johon toki hän oli myös omalta osaltaan säästänyt maksettuaan velkansa pois) ja ostimme talon. Hänellä oli itseasiassa huomattavasti isommat tulot mitä minulla joten ei ollut pankille mikään ongelma.

Vierailija
5/5 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmat häiriö erkinnät ei enää haittaa sun lainansaantia kun ne nyt rekisteristä postuvat. MUTTA ei se pelkkä luottohäiriöttömyys takaa lainan saantia. Sen lisäksi pitää jotenkin loogisesti voida osoittaa, millä aikoo lainan maksaa. Joko pitää olla riittävästi säännöllisiä tuloja tai tarpeeksi realisointikelpoista omaisuutta vakuudeksi.