Kuulutko koronan riskiryhmään?
Tätä on jo kysytty jo koko päivä. Mutta tehdäänpä oikein kunnon kysely.
Saadaan tieto miten jakautuu vauva-av-palstalaisen kävijöissä.
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/c378151c-7b32-4ac5-bfe7-212ef803…
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
LOL, no en todellakaan kuulu.
Kivat sulle, toivotaan, ettei sun rakkammatkaan kuulu. Vai mitä.
Eihän keväällä THL.n mukaan lopulta riskiryhmään kuulunut kuin lähes satavuotiaat. Lista lyheni kuin mafialla.
En tiedä, mitä lääkehoitoinen kakkostyypin diabetes tarkoittaa. Tarkoittaako, että potilas pistää insuliinia vai että syö metformiinia?
Olen Db2-diabeetikko, joka syö metformiinia.
En. Minulla on sydämen vajaatoiminta johon lääkärin mukaan ihan hyvä lääke vaikka se aiheuttaa verenpaineen laskua. Sen verran että pyörtyilen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mitä lääkehoitoinen kakkostyypin diabetes tarkoittaa. Tarkoittaako, että potilas pistää insuliinia vai että syö metformiinia?
Käsitin, et kaikki muut D2 paitsi he jotka pärjäävät ruokavaliolla.
Ykköstyypin Deetikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
turha yrittää uhkailla, et sinä tunne minun rakkaimpia.
Miks 1.tyypin diabeetikot saa 2.tyypin jälkeen? Tietäiskö joku?
Vierailija kirjoitti:
Insuliini ja metformiini ovat kumpikin lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Olisiko jotenkin siihen liittyvää, että 1. diabetes alkaa yleensä lapsena ja nuorilla ei koronan vakavaa muotoa yleisesti ja/tai eikös 1. ja 2. tyyppien sairaudet eroa jotenkin insuliinin eritystavoissa - en ole kovin perehtynyt, mutta hämärästi muistan jotain lukeneeni?
Sairaalloisen lihavana kuulun 2. ryhmään. Korona sairastettu jo viime keväänä hyvin lievänä.954
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Olisiko jotenkin siihen liittyvää, että 1. diabetes alkaa yleensä lapsena ja nuorilla ei koronan vakavaa muotoa yleisesti ja/tai eikös 1. ja 2. tyyppien sairaudet eroa jotenkin insuliinin eritystavoissa - en ole kovin perehtynyt, mutta hämärästi muistan jotain lukeneeni?
Tässä jotain teoriaa, mutta en jaksa näin perjantai-iltana itse analysoida tuota tietoa https://www.terve.fi/artikkelit/tyypin-1-ja-2-diabeteksen-erot
:)
Yllättävän moni näyttää kuuluvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
turha yrittää uhkailla, et sinä tunne minun rakkaimpia.
Lähde vaikka ulos lenkille, ehkä saat negatiivisyyttäsi hiukan vähenemään, hyvää päivänjatkoa!
Itseasiassa kuulun molempiin ryhmiin.