Apteekissa ei saa asioida rauhassa
Aina joku 3 kpl myyjiä/farmaseutteja seuraa katseellaan ja pari tulee kysymään, tarvitsenko apua. Haluaisin ihan itsekseni pyöriä siellä etsien esimerkiksi hiivalääkkeeni ja muut ostokset, enkä halua siihen apua, vaikka apteekin työntekijä tietenkin muistaa minua paremmin ulkoa hyllyt ja tietää yhtä ja toista. Luulisi olevan kuitenkin selvää, että katsekontakti tarkoittaa, että asiakas kaipaa apua ja sen puute, että pärjää yksin. Tietääkseni en varkaaltakaan näytä, että ei pitäisi olla siitä kiinni. Kiitos, halusin vain avautua. Riippuu apteekista, joissain ollaan hyvin (liian) palvelualttiita ja toisissa saa olla rauhassakin.
Kommentit (9)
Sama kokemus. On kuin vaatekauppa, jossa myyjä tulee aina ahdistelemaan eikä saa olla rauhassa. Ostaisin vaatteen todennäköisemmin, kun myyjä ei tulisi pilaamaan sitä kaikkea.
Jep ja sitten ku otat häpeillen sen viagra purkkis siitä ,niin kailotetaan isoon ääneen "OOTKO ENNEN KÄYTTÄNY NÄITÄ EREKTIO LÄÄKKEITÄ" juu en oo "NÄMÄ OTETAAN SITTEN TUNTI ENNEN SEKSIÄ!" juu kiitos hei "TÄMÄ TUHANNEN KAPPALEEN RESEPTI MENI NYT SITTEN TYHJÄKSI" juu kiitti hei
Mulle tulee siellä melkein rikollinen olo, jos ehdin hyllylle ennen apujoukkoja. Parasta on silloin kun paljon asiakkaita ja ehtii hetken katsella.
Kontulassa apteekkin meno on aina hauskaa näin alle 30 vuotiaana miehenä. Apteekin naisfarmaseutit aina kattoo jotenkin jännittyneenä kun tulen sisään, mut sitku ne ymmärtää etten ole sekaisin oleva narkomaani niin kyllä näkyy selkeästi koko olemuksesta miten jännitys laukeaa. Varmaan he on nähny yhtä sun toista.. mäki oon vaikka vaan käyn kääntymässä Kontulassa lidlin takia.
Hah onpa suomalainen ongelma. Muualla lähdettäisi kaupasta jos palvelua ei saisi. Minä aina kerron sille apteekin asiakaspalvelijalle mitä etsin ja hän opastaa oikealle hyllylle. Nopeuttaa huomattavasti asiointia. Jos taas haluan katsella hyllyjä tämän lisäksi, sanon vain, että kiitos, katselen vielä lisäksi muita tuotteita. Ettekö osaa avata suuta vai miksi se on vaivaannuttavaa? Ei ne uudestaan tule kysymään ja jos toinen erehtyy kysymään kerron vain että sain jo apua kiitos.
Juuri näin! Vaikutan varmaan potentiaaliselta varkaalta, kun yritän lymyillä hyllyjen välissä ilman puhe- ja katsekontaktia... ☹
"kiitos, en tarvitse apua".
Ylläoleva lausahdus on tähän ikään mennessä auttanut selviämään moisesta haasteellisesta tilanteesta.
Ota huomioon, että apteekissakin työnantaja mittaa työntekijöiden tekoja.
Ei ne siellä huvikseen lätise, työnantaja on määrännyt että asiakkaalta x kysytään asiaa y, sekä tarvittaessa ehdotetaan tuotetta z.
Sitä kutsutaan palvelun mittaroinniksi.
Eikö tämä opetettu jo yläasteen liiketalouden tunneilla?
Sanni16kerava kirjoitti:
"kiitos, en tarvitse apua".
Ylläoleva lausahdus on tähän ikään mennessä auttanut selviämään moisesta haasteellisesta tilanteesta.Ota huomioon, että apteekissakin työnantaja mittaa työntekijöiden tekoja.
Ei ne siellä huvikseen lätise, työnantaja on määrännyt että asiakkaalta x kysytään asiaa y, sekä tarvittaessa ehdotetaan tuotetta z.
Sitä kutsutaan palvelun mittaroinniksi.
Eikö tämä opetettu jo yläasteen liiketalouden tunneilla?
Menin apteekkiin, katselin ottamatta kontaktia myyjään. Yksi tuli kysymään, tarvinko apua, sanoin en kiitos. Sitten tuli toinen kahden minuutin kuluttua kysymään, tarvitsenko apua. Kysyin sitten missä teillä on x hylly kun kerran tyrkytti neuvoja. Ja sanoin että en tarvitse enempää apua kun hän seuras mua osoittamansa hyllyn kohdalle. Valitessani ostoksia tunsin katseet selässäni, olin ainoa asiakas... Ilman painostusta olisin viipynyt pitempään ja tehnyt ehkä heräteostoksiakin, mutta tossa vaiheessa halusin vaan pois
Ap
Ok