Koska turvaistuimesta vyöistuimeen?
Mies väittä tässä yhtenä päivänä, että turvaistuin (Gracon Cosmic) on jäämässä 3 v pojallemme pieneksi. Minä kun erittäin harvoin kuskaan poikaa/laitan istuimeen (isän pitää aina laittaa pojan mielestä) niin en ole tätä huomannut.
Koska olette vaihtaneet turvaituimesta vyöistuimeen? Suosittele hyvää, turvallista ja hyvännäköistä istuinta. Kokemuksia kaipailen erityisesti Recaron istuimista mutta myös muista. Siis plussat ja miinukset koskien asentamista ja lapsen kiinnittämistä sekä kankista ja niiden hengitettävyydestä (hiostaako vai ei?). En jaksaisi tuhota aurinkoista viikonloppuja turvaistuinkaupassa kun en oikein tiedä mitä hakea.
Tuhannet kiitokset!
Kommentit (6)
Kiitos kaikille vinkeistä. Täytyy suunnata turvaistuinkauppaan.
Johann@:lle sen verran, että kannattaa varmaan kysäistä ihan liikkeestä niistä asioista. Luulen, että lapsi joka on alle 18 kg vaikka yli 3v voi käyttää niitä istuimen vöitä. Ítse varmaan käyttäisin lapsellani (3v noin 15 kg 99cm) niitä istuimen vöitä aluksi ainakin. saa nähdä mitä ne liikkeessä sanoo kun sinne asti ehdin.
on siirtyny vyöistuimeen kun on täyttäny kolme. Nyt molemmilla 5v ja 3,5v Britaxen kid plus istuimet. http://www.britax.fi/meny1Frame-1.htm tuolla Jonas kankaalla, oon tykänny tosi paljon, musta hyvät vyön ohjaimet ja pää- ja sivutuet ja ainakin toi kangas on kestävän tuntusta ja en oo huomannu et hiostais, kaikki kuosit ei ollu noin tukevan tuntusta kangasta. Aijemmin vanhemmalla oli Hts:än Besafe 123-vyöistuin http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=194&toim…, periaatteessa olin tyytyväinen siihenkin, mutta haluttiin molemmille samanlaiset ja noi Britaxen tuntu kokonaisuudessaan paremmilta ja mummolaan tarvittiin toinen vyöistuin niin Hts siirty sinne ;-)
Toivottavasti tästä jotain apua!
Painoraja ei ihan täyttynyt,mutta pituutta oli jo sen verran, että myyjän mielestä saattoi laittaa turvavyöistuimeen.
Meillä Maxi Cosi rodi Xp ja ihan hyvä on ollut.
Siinä jalusta jonka avulla istuin pysyy paikoillaan kun lapsi kiipeää siihen ja myös jarrutustilanteissa kun lapsi ei istu siinä.
Se on jonkin testin voittajaistunkin.
Ei mitään moittimista kyseisessä istuimessa.
jokin aika sitten. Tyttö on 2v3kk, mutta painoa on jo noin 16 kg ja pituutta noin 94 cm. Olemme olleet todella tyytyväisiä Recaron istuimeen. Siinä on todella hyvä sivutörmäyssuoja. Myös selkänojan korkeudensäätö on loistava keksintö. Meillä istuimessa tällä hetkellä käytössä istuimen omat viisipisteturvavyöt, sillä niitä saa käyttää 18 kg saakka. Vyöt pysyvät todella hyvin paikallaan, sillä niissä pehmusteiden toinen puoli kumimaista materiaalia. Istuin on helppo kiinnittää tukevasti auton turvavöillä, sillä istuimessa on erillinen kiinnityssolki, jolla auton turvavyö saadaan tukevasti istuimen yläosaan kiinni. Lisäksi istuimessa on pieni kallistus, joka meillä tällä hetkellä käytössä. Meillä on se halvempi materiaali eli bellini-kangas. Mikrokangas ei mielestäni tuntunut yhtään paremmalta, joten emme viitsineet maksaa siitä paria kymppiä lisää. Kangas ei ole lainkaan hiostava vaan muistuttaa vähän mokan pintaa.
Olemme siis olleet erittäin tyytyväisiä Recaron istuimeen! Suosittelen lämpimästi!
masunasu rv35+2 ja tyttö 2v3kk
MaxiCosi Rodi XP (meniköhän nyt oikein:) istuimeen,kun poika on niin isokokoinen että alkoi automatkat olla jo aikamoista kiukuttelua edellisessä istuimessa.Istuin on ollut tosi hyvä,helppo kiinnittää ja poika tykkää siinä istua.
on jäänyt vähän epäselväksi.. Eli mikä hyöty niistä auton turvavöistä on? Jos siis on istuin, jossa voi pitää 18-kiloiseksi asti istuimen vöissä, niin voinko niitä käyttää, vaikka lapsi on yli 3v kunhan on alle 18kg?
Mulla ei nyt jäkri oikein juokse..
Voisko siis joku kertoa mulle, kummat on turvallisemmat, turvaistuimen vyöt vai auton turvavyöt 3-vuotiaalla n. 15-kiloisella ja n. 98-senttisellä?