Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan genitaaliherpeksen oireet voivat kestää?

Vierailija
04.02.2021 |

Minulla on pari vuotta sitten todettu herpes oireiden perusteella (ei siis otettu näytettä haavoista tai verikoetta). Sain lääkityksen (valavir).
Oireena minulla oli, kuten tälläkin hetkellä, kutina ja haavaumat. Ei rakkuloita.
Nyt lääkkeitä ei ole yhtään jäljellä. Muistan, että viimeeksi ne eivät auttaneet, oireet taisivat kestää viikon verran. Nyt on jo 1,5 viikkoa jatkunut kutina ja haavoja tulee vieläkin, tänään oli tullut taas uusi.
Olen syönyt hiivalääkkeenkin ja kokeilin laittaa canesten-voidetta, kummastakaan ei apua. Canesten aiheutti karmean kirvelyn.
Voivatko herpeksen oireet kestää näin kauan? Netin mukaan oireilun pitäisi loppua n. viikossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kestää.

Mutta lääkitys olisi pitänyt aloittaa heti oireiden alkaessa nyt se on jo aika myöhäistä.

Miksei ihmiset mene lääkäriin?

Terveisin hoitaja

Vierailija
2/8 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kestää.

Mutta lääkitys olisi pitänyt aloittaa heti oireiden alkaessa nyt se on jo aika myöhäistä.

Terveisin hoitaja

En mennyt, koska kuten sanoin, en kokenut viimeeksi lääkkeistä olevan apua. Oireet olivat silti pahat ja kestivät viikon. Olisin kyllä mennyt, jos olisin tiennyt, että ne siltikin taisivat lyhentää oireiden kestoa. Ja nyt tässä mietinkin, pitäisikö kuitenkin mennä lääkäriin, onko kyse herpeksestä vai jostain muusta. Lääkkeet tosiaan tässä vaiheessa ei herpekseen auta enää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kestää.

Terveisin hoitaja

En mennyt, koska kuten sanoin, en kokenut viimeeksi lääkkeistä olevan apua. Oireet olivat silti pahat ja kestivät viikon. Olisin kyllä mennyt, jos olisin tiennyt, että ne siltikin taisivat lyhentää oireiden kestoa. Ja nyt tässä mietinkin, pitäisikö kuitenkin mennä lääkäriin, onko kyse herpeksestä vai jostain muusta. Lääkkeet tosiaan tässä vaiheessa ei herpekseen auta enää.

Ap

Suosittelen menemään. Voi olla myös syvällä alapäässä. Tai saatetaan tarvita tabletteja ja sen lisäksi voidetta.

Oireet voi kestää jopa 3 viikkoa

Voi hoito edelleen rauhoittaa tilannetta, mutta yleensä hoito kannattaa aloittaa heti kun oireet ilmenee.

T. Hoitaja

Vierailija
4/8 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kestää.

Terveisin hoitaja

Ap

Suosittelen menemään. Voi olla myös syvällä alapäässä. Tai saatetaan tarvita tabletteja ja sen lisäksi voidetta.

Oireet voi kestää jopa 3 viikkoa

Voi hoito edelleen rauhoittaa tilannetta, mutta yleensä hoito kannattaa aloittaa heti kun oireet ilmenee.

T. Hoitaja

Kiitos sinulle. Huomenna siis lääkäriin.

Ap

Vierailija
5/8 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostelee vanhaa ketjua, jos vaikka olisi taas joku aiheesta tietävä palstalla.

Aloitin ketjun tuossa vajaa viikko sitten ja kävin tosiaan viime viikolla lääkärissä (perjantaina). Sain tuolloin lääkitykseen herpekseen ja siitä asti olen sitä käyttänyt. Tuolloin otettiin kaksi herpestestiä, toinen verestä ja toinen haavaumasta. Kumpikin näistä oli negatiivinen. Ennen testiä lääkäri sanoi, että yleensä testejä ei tehdä, koska kuulemma tulos voi olla myös väärä negatiivinen. Nyt en tiedä mitä uskoa - voiko negatiivisiin tuloksiin luottaa? 

Joka tapauksessa, kohta viikon olen syönyt tuota herpeslääkettä, eikä apua ole ollut. Oireet taas tuntuvat pahenevan. Lääkärissä otettiin myös bakteeriviljely emättimestä, ja sen mukaan bakteerifloorassa (tätä termiä lääkäri mielestäni käytti) oli hieman poikkeavaa.  Tähän määrättiin lääkitys (donaxyl, paikallisesti käytettävä antibioottiemätinpuikko).

Kuitenkin ihmetyttää ne haavat. Eihän minkään bakteeritulehduksen pitäisi haavoja aiheuttaa. Onkohan tässä kyseessä useampi kuin yksi vaiva samaan aikaan? Lääkäri lupasi soittaa taas viikon kuluttua, kun olen kokeillut tuon lääkekuurin, onko siitä apua.

Vierailija
6/8 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin jo seuraavalla viikolla

Vierailija
7/8 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija