Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin AMK tutkinnolla työllistyy?

Vierailija
04.02.2021 |

Kuinka hyvin Amk tutkinto työllistää vs. saman alan yliopisto tai ammattitutkinto?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin sote- ja it-alan tutkinnoilla saa töitä jo opiskeluaikana. Insinöörejä on työttömänä pilvin pimein, myös yliopistosta valmistuneita dippainssejä. Koodareita ja hoitajia tarvitaan. 

Vierailija
2/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssinopettaja amk, tuskin juuri työllistää. Yliopistolta löytyneekö edes vastaavaa, mutta tuskin on työllistymisen kannalta väliä kummassa opinahjossa moisen tutkinnon suorittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok mutta eri asia millaisiin töihin pääsee..ja millä palkalla. En suosittele.

Vierailija
4/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanssinopettaja amk, tuskin juuri työllistää. Yliopistolta löytyneekö edes vastaavaa, mutta tuskin on työllistymisen kannalta väliä kummassa opinahjossa moisen tutkinnon suorittaisi.

Just nauroin kun OAMK: sivuilla lukee, että tanssinopettajille on paljon töitä :D 

- Itsekin huuhaa-alalta valmistunut työtön

Vierailija
5/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tälläinen tutkinto olemassa?

Vierailija
6/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta. Eiköhän tuo kohtuu hyvin pääasiallisesti. Palkkaa saatetaan joillain aloilla polkea reilusti, esim sairaanhoitajat ja sosionomit voi joutua työskentelemään lähärin sopimuksella.

Vierailija
7/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alasta. Eiköhän tuo kohtuu hyvin pääasiallisesti. Palkkaa saatetaan joillain aloilla polkea reilusti, esim sairaanhoitajat ja sosionomit voi joutua työskentelemään lähärin sopimuksella.

Jep. Ite oon sosionomi ja en aio tehdä Sosiaaliohjaajan töitä enää vaan opiskelen lto:ksi. Sosionomeista on tullut jotain lähärien tuuraajia.

Vierailija
8/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ite oon sosionomi ja en aio tehdä Sosiaaliohjaajan töitä enää vaan opiskelen lto:ksi. Sosionomeista on tullut jotain lähärien tuuraajia.

Missä sosionomi tekee lähärin töitä?

Vierailija
9/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sosionomi tekee lähärin töitä?

Ainakin kehitysvammapuolella. Yhdessä työhaastattelussa ylimielinen miespomo tokaisi minulle vastavalmistuneena että sosionomin paikkaa et täältä saa mutta lähärin kyllä. Palkkakin on lähärin mutta joistanhan se pitää alottaa! Ei voi turhia nirsoilla. Teki mieli haistattaa paskat.

Vierailija
10/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sosionomi amk, valmistunut 2013. Työttömänä ei ole tarvinnut ollut päivääkään, pätkäsopimuksia on tosin ollut muutamia. Aloitin tehtävässä, jossa olisi voinut työskennellä myös lh, mutta se toimi lähinnä ponnahduslautana omiin tehtäviin ja viimeiset vuodet olen ollut oman alan töissä. Suunnittelen kyllä opiskelua sosiaalityöntekijäksi, sillä palkkaus ja työllistymisedellytykset ovat huomattavasti paremmat.

Vierailija
11/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs tradenomit, mihin keskimäärin työllistyy?

Vierailija
12/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin kassalle pääsee, tai lähihoitajakouluun. Perseen myynti on myös vaihtoehto.

Vierailija
13/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs tradenomit, mihin keskimäärin työllistyy?

Pankkitoimihenkilö, kirjanpitäjä, palkanlaskija, johdon sihteeri, assari jne.

Vierailija
14/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just nauroin kun OAMK: sivuilla lukee, että tanssinopettajille on paljon töitä :D 

- Itsekin huuhaa-alalta valmistunut työtön

Minkähän alan sivuilla EI lue, että tutkinto avaa ovia monipuolisesti erilaisille urapoluille ja työllistää kiinnostaviin tehtäviin :D Ei vain mainita, että urapolut urkenevat jollain ihan muulla alalla ja kiinnostava tehtävä on hyllytystä Prismassa.

Vierailija
15/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomi lukuina" 2020 (by Tilastokeskus), työllistymisen top6:

Erikoisammattitutkinto

YAMK

Lisensiaatti

AMK

Tohtori

Maisteri/DI

Sitä ei eritelty onko ns alakohtaisissa hommissa, vain työssäoloa.

Vierailija
16/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajana töitä saa tehdä 24/7 ja yksityisellä saa neuvoteltua palkkansa ihan mukavaksi. Mulla peruspalkka 3300e ja lisät päälle.

Vierailija
17/17 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään tutkinto itsessään ei vielä takaa työllistymistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän