Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienten päiväkotilasten vanhemmat!

Vierailija
03.02.2021 |

Olkaa kilttejä, ja tuokaa lapsenne iho puhtaana ja puhtaissa vaipoissa ja vaatteissa päiväkotiin.

Ei pissalle ja kakalle haisten.

Lapsenne ovat suloisia, ja ansaitsevat hyvän hoidon 24/7. Kiitos.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista jos lapsia ei pidetä puhtaana :( pienet söpöliinit.

Vierailija
42/49 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja. Ei ole kiva odottaa muun ryhmän kanssa ulkona jo ulkotamineissa kun tuodaan se viimeinen lapsi hoitoon myöhässä ja hänellä kakat vaipassa. Se tarkoittaa sitä, että joudun sen koko ryhmän sisälle raahaamaan, että saan yhden vaihdettua puhtaisiin. Ja olen varma, että vanhempi on huomannut asian. Tämä yhden lapsen kanssa toistuvaa.

Tai olen muutaman kerran joutunut sanomaan, että puhtaissa vaatteissa hoitoon. Erään kerran sanoi isä minulle, ettei viittinyt vaihtaa puhdasta paitaa ku hoidossa menee kuitenkin likaiseksi. Lapsella jugurtit rinnuksilla. Vaihdoin tietysti puhtaan paidan. Tämä kuitenkin on minun perheeni koti eikä mitään tarhalaitos ja toivoisin puhtaita lapsia ja puhtaita vaatteita päälle kun hoitoon tullaan. Pääasiassa toimii hyvin, mutta joskus tekisi mieli viedä lapsi suihkuun kun haisee oikeasti todella pahalle. Tähän sopii se "sohva haisee perseeltä"..

Jos lapsella on likaiset vaatteet niin olen vain vaihtanut heti puhtaat vara-vaatteet päälle jos ne on ollut mukana (aina ei ole) ja pistänyt pyykkipussin kotia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kans ihmetellyt tätä et Monet ei pese vaihtaessaan vaan pissavaipan. Mä pesin aina, kun tuntui et se haju siirtyy muuten heti uuteenkin vaippaan ja ikävältähän se tahmea pylly lapsestakin tuntuu.

Synnärille ja neuvolassa neuvottiin tuoreille vanhemmille, ettei tarvitse pestä pyllyä pissivaipan jälkeen, eikä edes käyttää kosteuspyyhkeitä, joten tuosta se varmaan johtuu. Oma äitinikin oli sitä mieltä, ettei jokaista pissavaippaa tarvitse heti vaihtaa, vaan vauva voi hyvin olla vähän aikaa märässä vaipassa ja että etenkään yöllä ei tarvitse vaipanvaihtoon nousta. Meillä on toimittu niin, että vaippaa ei yöllä vaihdeta, ellei ole kakkinut vaippaan tai itke ilman selkeää syötä, jolloin rauhoittuu hoitopöydällä, mutta päivällä vaihdetaan pissivaipat aina kun tiedetään, että on pisut vaipassa.

Vauvakin on tainnut vähän synkronoitua tuohon yötoimintaan niin, että ei yleensä kakkaa yöllä ollenkaan ja viime yön nukkui pissimättäkään kertaakaan. Kymmeneltä mentiin sänkyyn ja kuudelta aamulla kurkkasin vaippaa, oli kuiva. Meillä on Libero Touch-vaipat käytössä, joista näkee heti milloin on pisut housussa.

Vastaavasti neiti kyllä taitaa tykätä pyllynpesusta ja onkin näin vanhemman silmiin "juoninut" niin, että tekee ne pisut sitten hoitopöydälle ja kun koko vauva ui pississä, niin pakkohan se on pesulla käyttää :D Mutta tosiaan lapsi on vasta 2kk niin ei ne pissit kyllä edes haise vielä, mutta saa nähdä miten käy kun kiinteät aloitetaan. Päiväkotiin on vielä aikaa ja saattaa olla, että vien mieluummin perhepäivähoitajalle sitten aikanaan.

ihan normaalivauva on.harva oikeasti haluaa pissata ihoaan vasten olevaan kankaaseen. Kokeilepa ottaa vaippa pois unien ja ruoan jälkeen, nostaa pöntölle syliisi tuettuna ja sano pisssssss, niin pissat menee pönttöön eikä yltympäriinsä lapsen päälle. Ihmisarvoisempaa.

Vierailija
44/49 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi ei pissaa yöllä, eikä aamulla. Istutetaan joka aamu potalla, pissa ei tule kuin ehkä kerran viikossa ennen kuin pitää jo lähteä. Ja odotetaan tosiaan ihan riittävän pitkään, ehdin juoda kupin kahvia odotellessa. Sitten saattaa pissata matkalla, tai päiväkodissa aamupalalla. Hoitajat syyllistää ja kauhistelee silmät pyöreinä "on taas tuotu yövaipassa!" Eivät usko, kun kerron toisin. Är-syt-tä-vää. 

Vierailija
45/49 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi ei pissaa yöllä, eikä aamulla. Istutetaan joka aamu potalla, pissa ei tule kuin ehkä kerran viikossa ennen kuin pitää jo lähteä. Ja odotetaan tosiaan ihan riittävän pitkään, ehdin juoda kupin kahvia odotellessa. Sitten saattaa pissata matkalla, tai päiväkodissa aamupalalla. Hoitajat syyllistää ja kauhistelee silmät pyöreinä "on taas tuotu yövaipassa!" Eivät usko, kun kerron toisin. Är-syt-tä-vää. 

Vain kahvikupillisen ajan? Jos lapsi on tottunut pissaamaan vaippaan niin pystyy kyllä tuon ajan potalla pidättelemään.

Tuo pottaharjoittelu ei taida nyt tuossa kohtaa toimia, vaan jos on tottunut pissaamaan vaippaan niin menisin sillä ja harjoittelua taas seuraavalla lomalla. Lasillinen juotavaa lapselle, potalle ja pieni suihkautus bideellä alapäähän.

Vierailija
46/49 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kahvikupillisen ajan? Jos lapsi on tottunut pissaamaan vaippaan niin pystyy kyllä tuon ajan potalla pidättelemään.

Tuo pottaharjoittelu ei taida nyt tuossa kohtaa toimia, vaan jos on tottunut pissaamaan vaippaan niin menisin sillä ja harjoittelua taas seuraavalla lomalla. Lasillinen juotavaa lapselle, potalle ja pieni suihkautus bideellä alapäähän.

Mä en tiedä miten nopeasti sinä kahvikuppisi juot, mutta kyllä mulla menee helposti vaikka 10 min. Lapsi juo aamulla kaksi lasillista nestettä. Toisen heti herättyään ja toisen juurikin siinä potalla. Ei siinä voi loputtomiin pitää, johan siinä pylly puutuu. 

Eikä meillä pottaharjoitella, kiva että kysyit. Lapsi pissaa kotona ihan sujuvasti pottaan. Samoin päiväkodissa kun potatusaika on. Mutta öisin ja päiväkotimatkoilla pidetään vielä vaippaa. Juuri siksi, koska se pissa ei ehdi tulla ja pääsee joskus matkalla tai aamupalalla päiväkodissa. 

Vierailija
47/49 |
04.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kans ihmetellyt tätä et Monet ei pese vaihtaessaan vaan pissavaipan. Mä pesin aina, kun tuntui et se haju siirtyy muuten heti uuteenkin vaippaan ja ikävältähän se tahmea pylly lapsestakin tuntuu.

Synnärille ja neuvolassa neuvottiin tuoreille vanhemmille, ettei tarvitse pestä pyllyä pissivaipan jälkeen, eikä edes käyttää kosteuspyyhkeitä, joten tuosta se varmaan johtuu. Oma äitinikin oli sitä mieltä, ettei jokaista pissavaippaa tarvitse heti vaihtaa, vaan vauva voi hyvin olla vähän aikaa märässä vaipassa ja että etenkään yöllä ei tarvitse vaipanvaihtoon nousta. Meillä on toimittu niin, että vaippaa ei yöllä vaihdeta, ellei ole kakkinut vaippaan tai itke ilman selkeää syötä, jolloin rauhoittuu hoitopöydällä, mutta päivällä vaihdetaan pissivaipat aina kun tiedetään, että on pisut vaipassa.

Vauvakin on tainnut vähän synkronoitua tuohon yötoimintaan niin, että ei yleensä kakkaa yöllä ollenkaan ja viime yön nukkui pissimättäkään kertaakaan. Kymmeneltä mentiin sänkyyn ja kuudelta aamulla kurkkasin vaippaa, oli kuiva. Meillä on Libero Touch-vaipat käytössä, joista näkee heti milloin on pisut housussa.

Vastaavasti neiti kyllä taitaa tykätä pyllynpesusta ja onkin näin vanhemman silmiin "juoninut" niin, että tekee ne pisut sitten hoitopöydälle ja kun koko vauva ui pississä, niin pakkohan se on pesulla käyttää :D Mutta tosiaan lapsi on vasta 2kk niin ei ne pissit kyllä edes haise vielä, mutta saa nähdä miten käy kun kiinteät aloitetaan. Päiväkotiin on vielä aikaa ja saattaa olla, että vien mieluummin perhepäivähoitajalle sitten aikanaan.

ihan normaalivauva on.harva oikeasti haluaa pissata ihoaan vasten olevaan kankaaseen. Kokeilepa ottaa vaippa pois unien ja ruoan jälkeen, nostaa pöntölle syliisi tuettuna ja sano pisssssss, niin pissat menee pönttöön eikä yltympäriinsä lapsen päälle. Ihmisarvoisempaa.

Kiitos, taidan kokeilla tätä jossain vaiheessa :) Mutta ei meillä sitä lasta tarkoituksella siihen hoitopöydälle pissitetä, jos sellaisen mielikuvan sait. Joskus vaan käy niin, että jos esim. kosteuspyyhkeellä pyyhin juurikin yöllisen pissivaipan jälkeen ihoa puhtaaksi (jos on ollut isot pisut ja iho muhinut), niin saattaa siinä vaiheessa samalla ilmakylvystä nauttiessaan tehdä sitten uudet pisut ennen kuin saan uuden vaipan alle. Varmaan liittyy siihen viileään ja kosteaan, mistä joku oli aiemmin kirjoittanut? Joskus tekee uudet pisut heti kun saa vaipan päälle, jolloin sitten vaihdan puhtaaseen, vaikka ei olisi minuuttiakaan ollut päällä. Enimmäkseen kuitenkin vitsillä tuota "juonimista" tarkoitin, ettei sitä niin vakavasti tarvitse kenenkään ottaa. Tiedän kyllä, ettei noin pieni vielä keksi tarkoituksella kepposia vanhempien pään menoksi :)

Vierailija
48/49 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin, että kun lapsen kylvettää tai suihkuttaa illalla, ja aamulla yövaipan vaihdon yhteydessä pesee pepun ja laittaa puhtaat vaatteet päälle, niin silloin lapsi ei haise.

Jos ei peseydy joka ilta, niin kyllä alkaa lemahtaa vaippa-alue.

Ja saa käyttää pesunestettä, ei se pas*an haju muuten lähde!!!!

Nenässä haisee vielä kotonakin päiväkodin löyhkäpettereiden haju😷

Ja älkää alkaako "liika pesu kuivattaa" höpinöihin, atooppinenkin iho hyötyy suihkuttelusta.

Vierailija
49/49 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka pesisitte lapsen pyllyn aamulla kun on pissavaippa ollut koko yön. Haisee karmealle pesemätön kun vaan vaippaa vaihdettu. Suun voi myös pyyhkiä ja vaihtaa puhtaat vaatteet.