Pidätkö laskiaispullista?
Minä en periaatteessa pidä, mutta söin tänään yhden ja se oli ihan hyvää. Mantelimassa.
Kommentit (15)
Pidän kyllä itsetehdyistä, mutta nää kaupan pullat on karseita, leivottu kasvisöljyillä, kuten Fazerilla:
kasvimargariini [kasviöljy ja -rasva (palmu, rypsi, kookos)
Ei tykätä jos niissä on karvasmantelia. Wikipedia karvasmanteli arsenikkia.
Leivo itse aitoon maitoon aitoon voihin ja vedemahillolla.
Ei muuten tule pullaa syötyä, mutta pari laskiaispullaa ainakin joka vuosi. Nyt oon syönyt jo kaksi.
Tee se itse kirjoitti:
Leivo itse aitoon maitoon aitoon voihin ja vedemahillolla.
Vedemahillo
Pidän tietenkin. Muistelen aina näin laskiaisen lähestyessä kultaista 50-lukua, jolloin söimme laskiaispullia kuuman maidon, mantelimassan ja oikean kermavaahdon kera pyllymäestä tultuamme.
Pidän itsetehdyistä. Kaupan versiot eivät ole niin hyviä, vaikka joskus saa pienleipomoiden tuotteita, jotka ovat hyviä.
Ja hillolla.
Tottakai pidämme, jos ovat aitoja perinteisiä mantelimassalla! Hillolla täytettyjä nykyajan (1970-luvulla keksittyjä) pullia ei saisi edes kutsua laskiaispulliksi.
joo paljon kermaa ja mansikka hillooo. maiskis
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pidämme, jos ovat aitoja perinteisiä mantelimassalla! Hillolla täytettyjä nykyajan (1970-luvulla keksittyjä) pullia ei saisi edes kutsua laskiaispulliksi.
Näin! Hillopulla on ihan eri juttu.
Pidän.
Pullan täytyy olla paitsi tuoretta, myös rakenteeltaan pehmeää ja keveää. Kermavaahdon tulee toki olla aidosta kermasta. Tykkään sekä mantelimassasta että mansikkahillosta. Yleensä ostan hilloversion.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Joo pidän. Massalla tai hillolla.
Pidän, vähän liikaakin.