Onko noi Australian tullin kiinalaisten laukuissa olevat kammotukset vähän niinku suomalaisten fazerin sininen ja salmiakki?
Kommentit (12)
Ei ole. Niillähän on aina jotain kasveja ja siemeniä. Ei ausseihin voi viedä mitään semmoisia, eikä oikein mihinkään muuhunkaan maahan.
Millon me nähdään pätkä, jossa kaivetaan Fazerin sinisiä laukun vuorista?
No ei todellakaan.
Niillä on suurin osa jotain itse tehtyjä mitä lie "elintarvikkeita", usein puoliraakoja, täynnä matoja ja muita mönkiäisiä.
Kyllä fazerin sinistä, salmiakkia ja ruisleipää sais suomesta sinne viedä kunhan ne on teollisesti valmistettu ja pakattu ja ne ilmoitetaan siinä tullauslapussa.
Suklaata ja salmiakkia saa kyllä viedä sinne, toisin kuin kiinalaisten torakka-ruokia
Mun silmään sarjan aasialaisilta on kyllä löytynyt paljon ällömpiä "ruokatarvikkeita" kuin vihannekset, jotain mätiä kalajuttuja joissa eläviä matoja jne. Joten mä sanoisin että kyllä, ne lepakot ja rotat ruokavaliossa herkkuina noilla on kumman usein. Ja jotenkin muutoinkin julmat ruokatottumukset, 90 days fiancessa Etelä-Koreankin elävän ruuan torilla vedettiin eläviä pieniä mustekaloja. Siis kuuluu pureskella elävänä. Mikä saa ihmiset suhtautumaan noin, kaikkiin villieläimiin ja noihin sikailuihin ja uskomuksiin. Parempaa elävänä???
Vielä jos on Fiskarsin saksia tai veitsiä ? kärkkäisen tuotteet ovat hyviä !
Vierailija kirjoitti:
Mun silmään sarjan aasialaisilta on kyllä löytynyt paljon ällömpiä "ruokatarvikkeita" kuin vihannekset, jotain mätiä kalajuttuja joissa eläviä matoja jne. Joten mä sanoisin että kyllä, ne lepakot ja rotat ruokavaliossa herkkuina noilla on kumman usein. Ja jotenkin muutoinkin julmat ruokatottumukset, 90 days fiancessa Etelä-Koreankin elävän ruuan torilla vedettiin eläviä pieniä mustekaloja. Siis kuuluu pureskella elävänä. Mikä saa ihmiset suhtautumaan noin, kaikkiin villieläimiin ja noihin sikailuihin ja uskomuksiin. Parempaa elävänä???
Tuntuu että näitä näiden maiden ruokailutottumuksia katsotaan sormien läpi kun ovat varakkaita maita. Voi hemmetti sitä rutinan määrää jos jossain muussa maassa olisi tällaista.
Aina kun sarjassa tutkitaan joku kaukoitäinen mamma tai pappa niin siellä on kilokaupalla mätää ja matoista ruokaa jota ne hädissään yrittää varjella ettei otettaisi pois. Lämpimässä kuljettavat jopa rapuja ja kalaa. Mikä niitä vaivaa?
Ootteko nähneet sen jakson jossa läpivalaistussa paketissa oli "Halloween-koriste" joka olikin joku kokonainen kuollut vasikka? :D
Vierailija kirjoitti:
Aina kun sarjassa tutkitaan joku kaukoitäinen mamma tai pappa niin siellä on kilokaupalla mätää ja matoista ruokaa jota ne hädissään yrittää varjella ettei otettaisi pois. Lämpimässä kuljettavat jopa rapuja ja kalaa. Mikä niitä vaivaa?
Samaa joku ihmettelisi salmiakista...
Taisi aika monella mennä se aloittajan pointti ohi, että onko noiden kiinalaisten erikoisuuksien rahtaaminen vieraisiin maihin samaa kuin suomalaisten ulkomaille viemät salmiakit ja ruisleivät.
Minä sanoisin, että kyllä on. Viedään joko omaksi evääksi reissun ajalle, että saadaan varmasti sama kuin kotona tai sitten viemisiksi sukulaisille ja tuttaville, jotka kaipaavat ehtaa tavaraa kotimaasta.
Se voi olla. Hyvä päättelykyky sulla!