Millaiset ihmiset ovat rokotemyönteisiä
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Järkevät
Miksi haluat vanhentua ennenaikojaan?
En tiedä. Itse olen ihan tavallinen pulliainen. Korkeakoulutettu hetero-sekasyöjä-kissaihminen. Mitä haluat vielä tietää?
Tieteellisen maailmankuvan omaavat ihmiset.
Koulutetut, palkkatyössä olevat, mieleltään terveet kaupunkilaiset. Keskimäärin ainakin. Sellaiset, jotka ymmärtävät mitä keskiarvo ja todennäköisyys tarkoittavat.
Vierailija kirjoitti:
Tieteellisen maailmankuvan omaavat ihmiset jotka ovat niin yksinkertaisia etteivät tajua että kuonaaineet ja myrkyt heikentävät puolustuskykyä.
Koulutettu, vertaisarvioidun tieteen tuloksiin uskova, muita ajatteleva, suuria kokonaisuuksia hahmottava ihminen joka on medialukutaitoinen.
Arat, hyväuskoiset, pelokkaat, auktoriteettiuskoiset, turvallisuushakuiset myötäilijät
Vieraita aineita kehoonsa pumppaavat, television aivopesemät?
Ihan tavalliset ihmiset, jotka ovat iloisia siitä, että lääketiede on nykyään näin kehittynyttä. Osataan tehdä munuaisensiirtoja, kipsata katkenneita luita, on osattu kehitellä antibiootit ja rokotteet. Miten paljon helpompaa meidän elämämme onkaan kuin esi-isiemme aikaan!
Kuten täällä jo sanottiinkin, järkevät, asioita laajemmin ymmärtävät ihmiset ovat rokotemyönteisiä. Minäkin olen, mutta ymmärrän myös, että minun ei kannata kaikkia rokotteita, kuten koronarokotetta ottaa.
Järkevät ja fiksut ihmiset - ei änkyrät. Sellaiset, jotka uskovat nykyaikaiseen lääketieteeseen ja miettivät loogisesti, että mitä maailma olisi jo rokotteita eikä tiettyjä lääkkeitä olisi käytössä. En tunne yhtään fiksua ihmistä, jotka vastustaisivat isoon ääneen rokotuksia.
Serkkuni on ihan itse päätellyt, että rokotteet ja särkylääkkeet on ihan aina pahasta - sitten kitui kotona keuhkokuumeessa (melkein henki lähti) influenssassa, oli aika helkutin kipeä, kun ei tollo edes ottanut mitään kuumetta alentavaa lääkettä, kun pelkäsi sen olevan vaarallista. Että semmottis.No, hän ei ole penaalin terävin kynä muissakaan asioissa.
Minä uskon modernaan, tieteeseen länsimaiseen, astrazenekan luojaan ja pficerin rokotteeseen, joka sikisi pyhästä rna:sta, syntyi labran putkesta, kärsi covid-koronan aikana, ihoon naulattiin, pistettiin ja rokotettiin. Astui alas verenkiertoon, nousi kolmantena viikkona tehostettuna, istuu isä DNA:n oikealla puolella ja on sieltä tuomitsemaan britit ja afrikat.
Minäkin olen rokotemyönteinen, mutta en suostu ottamaan osittain testaamatonta rokotetta, joka lisäksi on menetelmänä uusi ja testaamaton erityisesti pitkäaikaisien vaikutusten osalta.
Tiede on hyvä renki, mutta huono isäntä. Tiede uskontona johtaa samankaltaisiin ongelmiin kuin ns valtauskonnot pitkin ajanlaskun historiaa. Liian monet ns tieteellisen maailmankuvan nimiin vannovat, käyttäytyvät uskovaisten tavoin.
Tiede perustuu ns tunnustettuihin hypoteeseihin ja tieteen tehtävä on tutkia ja aina uudelleen kyseenalaistaa jo hyväksyttyjä hypoteeseja, kuin myös luoda uusia, joita tutkitaan ja tarkastellaan kriittisesti ns tieteellisien menetelmien kautta. Tieteen kautta ymmärrys uudistuu jatkuvasti ja vanhat väärin ymmärretyt hypoteesit korvataan uusilla, joskus jopa vuoden välein. Varsinkin lääketieteessä useat hypoteesit korvataan uusilla jopa keskimäärin 5 vuoden välein.
Uskon, että näistä vastarannan kiiskeitä monikin juo viinaa ja polttaa. Voipi jopa imeskellä huumepölyä mutta näkee piikin vaarallisena... Itse otan piikin mutta tippaakaan en käytä alkoholia. Siinä vasta kummallisia aineita on... Minulla moni tuttu nimittäin pitää pulloa ja askia turvallisena mutta se piikki - voi juma, että se on vaarallinen tai ainakin arvoitus. Kuitenkin on koko ajan piikitetty nyt jo miljoonia ihmisiä eikä niistä heti miljoonasosan promilleakaan ole kuollut... Ja kukaan ei alkanut vastaanottamaan 5G signaalia... ja muuttunut zombieksi. Folioikaapa siis huolella ettei mene hyvä sekoilu pilalle!
Ja ennen kaikkea - antakaa niiden ottaa se piikki ketkä sen haluavat. Kuitenkin tiede on se totuus jolla asia korjataan. Ei luulot ja harhat! En haluaisi omistaa rokotevastaisen aivoja. Liian pilalle menneet.
Järkevät