Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana väsyttää!

Vierailija
02.02.2021 |

Tää on jotain ihan kauheeta tää väsymys. Hemoglobiini oli laskenut entisestään, vaikka syön rautalisää. Nukun entistä huonommin. Miten te muut jakselette? Päiväunia en ota, kun ne kuitenkin vaikuttavat yöuniin. Töissä voisin salaa jonnekin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nukahtaa salaa.

Vierailija
2/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valita !!!!!! Ulivalivttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun yöunet on jo huonot, niin miten paljon ne päikkärit voi vaikuttaa siihen? Voit kokeilla nukkua tosi lyhyet päikkärit eli laitat kellon soimaan vaikka 20 minuutin päästä.

Vierailija
4/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-vitamiinilisä rautalisän kanssa ja 2h ennen ja jälkeen ei mitään ruokaa/kahvia tmv. Tää autto itsellä raudan imeytymiseen

Vierailija
5/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyenä ei väsytä.

Vierailija
6/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valita !!!!!! Ulivalivttu

Kerroin taustat. Mutta valitan jos tahdon.

Vierailija
7/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee rautalisästä huono olo. Onko siihen vinkkejä?

Vierailija
8/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

C-vitamiinilisä rautalisän kanssa ja 2h ennen ja jälkeen ei mitään ruokaa/kahvia tmv. Tää autto itsellä raudan imeytymiseen

Okei, mulle sanottiin että syödä joku appelsiini samalla, kun ottaa rautalisää, mutta tota vois kokeilla. Kiitti.

Vierailija
9/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinen kirjoittaa kirjoitti:

Kokeile jotain toista. Mulla on tullut rautalisästä ummetusta ja mahakipua, mutta olen nyt vuoden käyttänyt Sideral-merkkistä rautalisää sekä kapselina että jauheena, eikä siitä ole tullut oireita.

Vierailija
10/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain toista. Mulla on tullut rautalisästä ummetusta ja mahakipua, mutta olen nyt vuoden käyttänyt Sideral-merkkistä rautalisää sekä kapselina että jauheena, eikä siitä ole tullut oireita.

Ja tää Sideral on siis sellainen, että sen saa ottaa ruuan kanssa tai tyhjään mahaan ja siinä on c-vitamiini mukana. Se rauta imeytyy eri paikassa kuin muut valmisteet, joten syöty ruoka ei vaikuta sen imeytymiseen.

Vierailija
11/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun yöunet on jo huonot, niin miten paljon ne päikkärit voi vaikuttaa siihen? Voit kokeilla nukkua tosi lyhyet päikkärit eli laitat kellon soimaan vaikka 20 minuutin päästä.

Nukahdan vielä myöhemmin. Nyt nukahdan klo 23-23.30,joka on tosi myöhä mulle.

Vierailija
12/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain toista valmistetta.

Käytän suihkemuotoista rautalisää, kun minun ferritiini oli 21. Alkuun etsin valmisteesta raudan makua, mutta en löytänyt.

Vierailija
13/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile jotain toista valmistetta.

Käytän suihkemuotoista rautalisää, kun minun ferritiini oli 21. Alkuun etsin valmisteesta raudan makua, mutta en löytänyt.

Saitko neuvolasta ohjeen tuohon valmisteeseen? Onko reseptivapaa?

Vierailija
14/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 20 ja kyllä väsyttää. Nukun jotenkin huonosti, heräilen yöllä vessaan tai ihan muuten vaan. Lyhyitä päiväunia nukun joskus, eivät vaikuta yöuniin niin merkittävästi. Tulin siihen tulokseen, että samapa tuo milloin nukkuu, kunhan nukkuu.

Rauta-arvot mitataan myöhemmin tällä viikolla. Raskausvitamiinissa on jo vähän rautaa mutta arvot ovat varmaan laskeneet ja pitää ottaa erillinen valmiste käyttöön. Nestemäinen rauta on aiemmin toiminut hyvin, joten joko sitä tai sitten kokeilen jauhetta.

Vierailija
15/15 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin raudan yöllä vessakäynnin yhteydessä ja nestemäisenä (maltofer) kun ei tuntunut hemoglobiini millään nousevan (tippui vain) vaikka olisi syönyt samalla pussillisen appelsiineja. Neuvolasta näin siis ohjeistivat ja auttoi kyllä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän