KUKA pesee hampaat niin että jättää sen tahnan
Kommentit (12)
Minä.
Veden purskuttelu vie koko idean koko tahnan käytöstä.
Minä. Sylkäsen ulos ylimääräiset mutta en kyllä vedellä purskuttele. Enkä kastele hammasharjaakaan ennen hammastahnaa. Hammasharjan huutelen tietenkin.
Tiedän, että noin pitäisi tehdä. Mutten pysty. En halua haista hammastahnalta saati syödä sitä tahnaa aamupalalla.
Minä. Fluori jää vaikuttamaan ja suu tuntuu raikkaammalta. Aikuisen ei kuulu huuhdella tahnaa pois, lasten kuuluu.
Minä en. Käytän aktiivihiilihammastahnaa.
Oikeaoppisesti tahna kuuluu tosiaan vain sylkäistä pois. Aamuisin kyllä itse huuhtelen vähän, mutta illalla en huuhtele ollenkaan.
Monella ei ole mitään hajua miten fluori hampaissa toimii. Ei sen tahnan tarvitse jäädä suuhun, koska se muodostaa suojakalvon hampaiden ympärille. No mikäs siinä jos haluaa syödä tahnaa joka muuten on myrkyllistä isoissa määrin.
Vierailija kirjoitti:
Monella ei ole mitään hajua miten fluori hampaissa toimii. Ei sen tahnan tarvitse jäädä suuhun, koska se muodostaa suojakalvon hampaiden ympärille. No mikäs siinä jos haluaa syödä tahnaa joka muuten on myrkyllistä isoissa määrin.
Älä höpäjä. Fluori ei muodosta mitään kalvoa. Mitä kauemmin se on hampaiden kanssa kosketuksissa, sen parempi. Huuhtelu on siis turhaa tai oikeastaan haitallista.
Fluorihammastahnassa on niin vähän fluoria ettei se ole myrkyllistä, ellet syö tahnaa suoraan tuubista.
Tämä tuli uutena kun kävin viime kuussa hammaslääkärissä ja kokeilen tehokkaampaa hammastahnaa. Huuhtelen kyllä vedellä, ettei valu kurkkuun tm. yhtään tahnaa tai jää liiaksi suuhun ja möhnät poistuu suusta sitten myös.
Vierailija kirjoitti:
Imeytyy hampaisiin.
Minä aloin näin tekemään ja huomasin eron heti, että tehosi paremmin. :D