Aamuherääminen tuntuu aivan kauhean tuskalliselta vaikka menisin niin aikaisin nukkumaan...
....että ehtii nukkua 12 tuntia. Olen kokeillut mennä jo 19.00 nukkumaan kun herätys on 7.00, silti oli ihan kauheaa herätä, ihan yhtä kauheaa kuin sillon jos mene nukumman 21.00 tai vaikka 23.00 tai 01.00. Ihan sama miten paljon vai vähän on nukkunut niin se on hirveää, päätä särkee, huono olo, oksettaa, huimaa... Olen kokeillut nukkua jopa 16 h ja silti väsytti.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen liikuntaharrastuksen aloittamista sekä ruokavaliona vhh.
12h yöunet voivat tehdä sen, että on nuutunut ja huimaava olo eli vähempi vaikka 9-10h riittää.
Harrastan jo nyt liikuntaa 2-4 h päivässä. Meinaatko ettei tuo riitä?
Jaa. Minä herään klo 5 tällä viikolla. Revi siitä
Nukut liikaa. Max 10 h on hyvä. Koeta tehdä heräämisestä muuten jotenkin miellyttävää eli laita herätysääneksi kännykkään jotakin todella mieluista musiikkia tai luonnon ääntä. Täydet valot joka puolelle heti herättyäsi myös vähentävät aamu-uneliaisuutta. Aamupalasta kannattaa tehdä terveellisen lisäksi myös herkullinen mieltymyksesi mukaan.
Ei vaan sovi ap:n rytmiin.
Itseni herättävä viideltä joka aamu, ei siihen totu, mutta pakko on.
Suomessa vallitsee aamuvirkkujen tyrannia. Itsekin vihaan aikaisia herätyksiä.
Aamuherätys on törkeän ruma sama. Oikeasti sen kuuluisi olla kirosana. Kyllä uuno on oikeassa siinä että herätyskelloa pitäisi käyttää nukahtamiseen. Kellon soidessa kun aina nukuttaa eniten.
Et ole aamuihminen. Se tulee olemaan aina tuskasta koska sodit omaa luontoasi vastaan. Sama kuin sahaisi jalat irti ja ihmettelisi miksei pysty kävelemään.
Minä kadehdin kovasti aamuvirkkuja ihmisiä. En millään saa itseäni pirteäksi heti aamusta, vaikka olisi nukkunut hyvin.
Suosittelen liikuntaharrastuksen aloittamista sekä ruokavaliona vhh.
12h yöunet voivat tehdä sen, että on nuutunut ja huimaava olo eli vähempi vaikka 9-10h riittää.