Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttää aivan totaalisesti, lieneekö jo koronavirus iskenyt?

Vierailija
01.02.2021 |

Veto poissa tänään, mites muilla?
Taas toinen silmä punoittaa ja kaihertaa.
Olisiko sittemin kenties väsymyksen syynä jokaikinen alkutalvesta näihin aikoihin alkavan allergisen oireilun syytä.
Ei tässä auta mennä kuin nukkumaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos vaikka ennen nukkumaan menoa varaat testiajan . 

Vierailija
2/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaa pelkästään näiden oireiden perusteella mitään koronan testausaikaa, ja sitä paitsi en halua, että se otetaan pitkällä topsylla nenäni sieraimen perukoilta, no thanks!   Jos sitä ei nielusta suun kautta oteta, niin sitten saa olla ottamatta; vaikka sairastuisinkin nyt kovaan kuumeeseen jne.

Nyt nappasen tutun kipulääkkeen ja meen nukkumaan. heipat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varaa pelkästään näiden oireiden perusteella mitään koronan testausaikaa, ja sitä paitsi en halua, että se otetaan pitkällä topsylla nenäni sieraimen perukoilta, no thanks!   Jos sitä ei nielusta suun kautta oteta, niin sitten saa olla ottamatta; vaikka sairastuisinkin nyt kovaan kuumeeseen jne.

Nyt nappasen tutun kipulääkkeen ja meen nukkumaan. heipat.

No silleen sitten siellä. Heipat!

Vierailija
4/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iskenyt.

Vierailija
5/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, mitä väliä sillä on esim. flunssaoireiden alkuoireissa tietää, onko se koronaa vaiko ei?  Ei sinne sairaalaan sisään oteta kuitenkaan, vaikka olisikin korona viruksen aiheuttama nuhakuume. Kotiin passitetaan vaan sairastamaan, koska eihän koronaan ole täsmälääkettä keksittykään, koska viruksen aiheuttama tauti.

Kyllä kainet jokainen ymmärtää mennä sitten lääkäriin tai päivystykseen, jos kuume kestää korkealla ja hengitys alkaa salpaamaan eli ylähengitysteissä tulehduksen oireet.  Sittenkään en anna ottaa näytettä nenäontelon perukoilta, vaan muulla tavoin.

Vierailija
6/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka sitten niiden tartuntaketjujen selvittämiseksi. Toki jos olet syrjäytynyt yksineläjä, etkä käy missään koskaan, voit pysyä kyllä kotonakin  ilman testejä.

Vierailija
7/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka provoksihan tämäkin nyt taas meni

Vierailija
8/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä allergia alkaa tähän aikaan? Itselläkin nimittäin silmiä kutittanut kuten keväisin?!

Vierailija
9/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään koronaa. Ihan normaalia että ihmistä väsyttää etenkin maanantaina.

Vierailija
10/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä allergia alkaa tähän aikaan? Itselläkin nimittäin silmiä kutittanut kuten keväisin?!

Sitä kutsutaan koronaprovoksi.

Vierailija
11/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On iskenyt.

Mistäpä niin päättelet?

Silmäni on oireillut jo muutaman vuoden vähän väliä, ja mitään tolkkua ei ole saatu tai ei ole haluttukaan ottaa selville. Olen käynyt silmälääkärille valittamassa ja terveyskeskuslääkärillekin.  Pahus vaan kun silmäoireilu menee välillä remissioon, niin just silloin kun sen lääkäriajan olen saanut ( noin kuukauden tai ylikin aikavarauksen tekemisestäni lähtien). 

Muutenkin paikkakunta, missä asun on sairaanhoidon tasoltaan aivan ala-arvoista.  Ei edes yliopistollista sairaalaa täällä, jossa asun.

Pelkkiä keikkalääkäreitä erikoislääkäritkin paikallisessa sairaalassa enimmäkseen.

Vierailija
12/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko olla joku aikuinen ihminen pumpulipuikkokammoinen. Kävin kerran koronatestissä, kun oli lieviä oireita: ei tuntunut miltään ja samaa on sanoneet kaikki tuttuni. Rentona, kun istut niin taidolla ottavat kivuttomasti näytteen.

Vierailija
13/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä kutsutaan koronaprovoksi.

Sanoinko, että nyt jo olisi varsinainen kevättalven aikainen kroonistunut allergiaoireiluni alkanut, en sanonut, vaan kohta puolin alkaa helmikuun lopulla viimeistään jatkuen kevättalveen pitkälle, eli pähkinäpensaan siitepölyä olen arvellut yhdeksi vaihtoehdoksi, ja myöhemmin lepän siitepölyä. 

Mutta muuta tänne, missä minä asun, niin huomaat, miten täällä on valmiutta tutkia yhtään mitään. Itse  laitetaan arvioimaan allergisten oireilujenkin syyt.

Vierailija
14/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voiko olla joku aikuinen ihminen pumpulipuikkokammoinen. Kävin kerran koronatestissä, kun oli lieviä oireita: ei tuntunut miltään ja samaa on sanoneet kaikki tuttuni. Rentona, kun istut niin taidolla ottavat kivuttomasti näytteen.[/quote

Ja en anna tökkiä likelle aivojani millään tikulla.

Vierailija
15/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On iskenyt.

Mistäpä niin päättelet?

Silmäni on oireillut jo muutaman vuoden vähän väliä, ja mitään tolkkua ei ole saatu tai ei ole haluttukaan ottaa selville. Olen käynyt silmälääkärille valittamassa ja terveyskeskuslääkärillekin.  Pahus vaan kun silmäoireilu menee välillä remissioon, niin just silloin kun sen lääkäriajan olen saanut ( noin kuukauden tai ylikin aikavarauksen tekemisestäni lähtien). 

Muutenkin paikkakunta, missä asun on sairaanhoidon tasoltaan aivan ala-arvoista.  Ei edes yliopistollista sairaalaa täällä, jossa asun.

Pelkkiä keikkalääkäreitä erikoislääkäritkin paikallisessa sairaalassa enimmäkseen.

Otsikointisi antoi niin ymmärtää, että sellaista epäilet. Mutta ilmeisesti tämä oli vain aloitus, jossa tahdoit tehdä selväksi, että sinua ei kiinnosta koronarajoitukset ja sekin sinulle sallittakoon, kun ei täällä mitään pakkoja ole ( jos asut Suomessa)

Vierailija
16/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt vaikka sitten niiden tartuntaketjujen selvittämiseksi. Toki jos olet syrjäytynyt yksineläjä, etkä käy missään koskaan, voit pysyä kyllä kotonakin  ilman testejä.

En asu yksin, enkä ole mikään syrjäytynyt. ihan vaan tiedoksesi.

Vierailija
17/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään allergia. Ei mikään pakkasella kuki. Mutta pakkasilma kuivattaa silmiä ja se voi aiheuttaa kirvelyä ja kutinaa. Haet kostuttavia silmätippoja ja ongelma poistuu muutamassa päivässä. 

Vierailija
18/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään allergia. Ei mikään pakkasella kuki. Mutta pakkasilma kuivattaa silmiä ja se voi aiheuttaa kirvelyä ja kutinaa. Haet kostuttavia silmätippoja ja ongelma poistuu muutamassa päivässä. 

Ja sisäilma on kuivaa myös, mä saan allergiaoireita kerrostalon lämmityksestä, pää menee tukkoon kuin flunssassa.

Vierailija
19/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On iskenyt.

Mistäpä niin päättelet?

Otsikointisi antoi niin ymmärtää, että sellaista epäilet. Mutta ilmeisesti tämä oli vain aloitus, jossa tahdoit tehdä selväksi, että sinua ei kiinnosta koronarajoitukset ja sekin sinulle sallittakoon, kun ei täällä mitään pakkoja ole ( jos asut Suomessa)

Missä kohtaa kerroin, ettei minua kiinnostaisi koronarajoitukset? 

Mutta sehän on totuus, ettei Suomessa voida ihmistä pakottaa noudattamaan niitä.  Esim. maskipakkoa tai liikkumista vapaasti sinne ja tuonne ei voida näillä lakipykälillä kieltää.

Vierailija
20/30 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä ollut jo tipat ymt. allergialääkkeet, ja lääkärin määrääminä, mutta eihän ne auta kuin oireisiin, pitäisihän nyt hyvänen aika jonkinlainen testi tai näyte ottaa tosta silmästäkin, että päästäisiin perille, mistä on kyse? Ei välttämättä ole allergian aiheuttamaa, ja kyllähän jo allergiaa olisi, niin molemmat silmät oireilisivat samalla tavoin. Ja ei voi johtua ilman vaihteluista, koska ympäri vuoden oireilee vähän väliä tuo silmä.