Mies on työmatkalla - elän sotkuisesti ja teen mitä lystää
Mies lähti kahden viikon työmatkalle. En tiskaa ennen kuin on pakko, luen kirjaa yöllä klo 3 asti ja syön suklaata, kuuntelen kasarimusaa ja vietän kokonaisia päiviä aamutakissa. Aamupalaksi saatan syödä pussipastan klo 11. Itse teen etätöitä.
Olenko tällainen oikeasti ja teeskentelen "parempaa" miehen ollessa kotona? Lapsia meillä ei ole.
Kommentit (40)
On se sillai kiva ettei tarvi yhtään huolehtia että jäikö kahvikuppi sottasesti ja onko toisellekin ruokaa ja onko telkkari liian lujalla ja niin edelleen. Saa syödä jotain älytöntä ilman että toinen tulee siihen yhtään ihmettelemään tai kommentoimaan, edes viattoman ystävällisesti.
Luulen, että tämä on yleisempää ihmisillä, jotka nauttivat yksinolosta. Kun on enemmän porukkaa talossa, pitää ottaa muut huomioon. Kun saa olla yksin, kaikki sotkut ovat omia, musiikkia saa huudattaa kovalla eikä tarvitse miettiä aterioita. Mä ymmärrän oikein hyvin tuota käytöstä. Pitkälle yli vuosi on siitä, kun oon saanut viettää yksinäistä viikonloppua.
Minä ainakin kaipaan sekä omaa rötväilyaikaa että sitä, että itseni ja sen toisenkin vuoksi vähän kohentaudun ja laitan paikkojakin kuntoon. Molempi parempi.
Riippuu, mitä miehesi tekee työmatkalla kun sinä mässäät. Miksi esität miehellesi?
Itse teen kyllä mitä lystää. Nukun kun nukuttaa ja syön mitä huvittaa. Yölläkin valvon. Sotkussa tosin en tykkää olla. Mieli lepää, kun on siistiä.
Voin tehdä kaikkia noita vaikka mies olisi kotona.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen aikana et voi syödä suklaata, kuunnella kasarimusaa ja heilua aamutakissa? Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä.
Aina ei voi huudattaa omaa musaa jos toinen on himassa. Ja pyjamassa pitkälle päivään heiluminen on mielestäni "toisten silmille" rasittavaa, kuin olisi vuodepotilas :)
en ole ap kylläkään
Mieheni on ollut viikon poissa enkä ole sinä aikana peseytynyt. Kerran kävin kakalla pyyhkimättä.
N24
Vähän sama täälläkin, vaikken nyt erityisen sotkuisesti eläkään, koska yksin sotkua tulee vähemmän. Ensinnäkin syön aivan eri tavalla kuin mieheni kanssa, vain kasvisruokaa ja muutenkin tosi vähän. Miehelle pitää aina laittaa kunnon ruokaa, mutta itse saatan syödä baked beans -purkillisen ja omenan päivässä. Nautin siitä, ettei aikaa mene ruuanlaittoon enkä käy kaupassakaan. Kaurapuurolla ja näkkärillä pärjää monta päivää, en kaipaa vaihtelua.
Nautin myös valvomisesta ja lukemisesta. Miehellä on virastoajat töissään eli pitää mennä ajoissa nukkumaan, mutta itse voin tehdä työni milloin tahansa (ainakin osan), joten teen töitä öisin, kun mies on työmatkalla. Jos olisin sinkku, laihtuisin varmaan aika paljon ja tekisin töitä moninkertaisesti nykyiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ollut viikon poissa enkä ole sinä aikana peseytynyt. Kerran kävin kakalla pyyhkimättä.
N24
Trolli.
Minusta on tullut vähän liiankin sika sen jälkeen kun jäin sinkuksi. Siinä helposti lähtee omat paheet käsistä. Ymmärrän hyvin, että tietyllä tavalla pitää itsensä kurissa jos joku on koko ajan näkemässä mitä teet. Ei voi tehdä jotain ihan hölmöä. Nyt ymmärrän miksi yksinolosta tulee helposti asia mihin tottuu, eikä osaa enää olla kenenkään kanssa.
Mies on ollut kolme päivää pois ja en ole vaihtanut alusvaatteita. Alkkareissa on ruskea raita.
N 34
sitähän se loisiminen toisen rahoilla on.
Sama täällä. Haisen mutta en välitä. Sukat tarttuu tahmeaan lattiaan. Mies on vielä viikon matkalla.
Mä haluun olla yksin lukee kirjaa ehkä mennä johku joskus. Mut kiva on kun kulta tulee viikon reisusta kotiin. Ja telkku on mulla viikon irti seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Voin tehdä kaikkia noita vaikka mies olisi kotona.
Sitten ei voi nalkuttaa miehelle kun tämä jättää kahvikupin hetkeksi pöydälle.
Olet oikeassa, jokainen esittää toisen läsnäollessa. Yrittää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on tullut vähän liiankin sika sen jälkeen kun jäin sinkuksi. Siinä helposti lähtee omat paheet käsistä. Ymmärrän hyvin, että tietyllä tavalla pitää itsensä kurissa jos joku on koko ajan näkemässä mitä teet. Ei voi tehdä jotain ihan hölmöä. Nyt ymmärrän miksi yksinolosta tulee helposti asia mihin tottuu, eikä osaa enää olla kenenkään kanssa.
Mulle kävi ihan päinvastoin. Syön paljon paremmin ja terveellisemmin nyt, ja kämppä on siistissä kunnossa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi ihan päinvastoin. Syön paljon paremmin ja terveellisemmin nyt, ja kämppä on siistissä kunnossa aina.
Veikkaan että yleisempää noin päin ja olen varma, että mulle kävisi noin, kun olen muutenkin siisti ja aika pieniruokainen. Monipuoliset ruuat ja ateriat ovat myös aika kalliita ja mies syö enemmän, joten rahaa ei menisi ruokaan juurikaan, jos yksin asuisin.
Miksi miehen aikana et voi syödä suklaata, kuunnella kasarimusaa ja heilua aamutakissa? Eihän tuossa ole mitään ihmeellistä.