Miksi sinua ärsyttää, jos toiset yrittävät ajoittaa vauvan syntymään tiettyyn aikaan vuodesta?
Toisesta ketjusta bongattu aihe. Miksi sinua ärsyttää, jos toiset yrittävät ajoittaa vauvansa syntymään tiettyyn aikaan vuodesta? Esimerkiksi alkuvuodesta. Olisi kiva kuulla perusteluita?
Kommentit (35)
Toivoin toukokuun lasta koska oli jo kokemus loppusyksyn lapsesta ja talvikuukaudet oli rankkoja kun oli koliikkia ja yövalvomista.
Toinen syntyi äitienpäivänä ja oli ihana kesä. Ei haitannut valvomiset kesäyössä.
Itse ajoitimme alkukevääseen kaksi kertaa, joten ymmärrän hyvin ajatuksen.
Erittäin helppoa kelle vain ajoittaa lapsen syntymä haluamalleen kuukaudelle, kuten sukupuolikin.
En ollut ennen kuullutkaan, että se ärsyttää minua.
Lähes kaikki joukkueurheilun huippuammattilaiset ovat syntyneet vuoden alkupuolella.
Miksikö merkitystä? Näissä lajeissa on usein valitsemistilaisuuksia edustusjoukkueisiin yms., jotka suosivat kehittyneempiä. Puolella vuodella voi olla todella suuri merkitys, etenkin teini-iässä.
Urheilun puolelta löytyy helposti statistiikkaa, mutta miten näkyy muissa tärkeissä tilanteissa, jotka vaikuttavat loppuelämään?
Kaikkien vastuullisten vanhempien tulisi tähdätä maaliskuuhun. Jos syntyy aiemmin, niin ei putoa pahnanpohjimmaiseksi joulukuun keskoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki joukkueurheilun huippuammattilaiset ovat syntyneet vuoden alkupuolella.
Miksikö merkitystä? Näissä lajeissa on usein valitsemistilaisuuksia edustusjoukkueisiin yms., jotka suosivat kehittyneempiä. Puolella vuodella voi olla todella suuri merkitys, etenkin teini-iässä.
Urheilun puolelta löytyy helposti statistiikkaa, mutta miten näkyy muissa tärkeissä tilanteissa, jotka vaikuttavat loppuelämään?
Kaikkien vastuullisten vanhempien tulisi tähdätä maaliskuuhun. Jos syntyy aiemmin, niin ei putoa pahnanpohjimmaiseksi joulukuun keskoseksi.
Tämä on pötyä. Katso vaikka Suomen jääkiekkomaajoukkueiden pelaajien syntymäaikoja. Löytyy ympäri vuoden.
Just joo, mitä jonkun toisen lapsenhankinta minulle kuuluu? Siis aivan käsittämätöntä skeidaa.
Voi jeesus, mikä kellottaja! Ei taida elämä olla hääppöistä.
Toivottavasti kukaan ei kuvittele, että olen tuollainen ajoittaja, kun lapseni ovat sattumalta syntyneet alkuvuonna. Ja ihan tavallisia lapsia ovat, eivät huippu-urheilijoita tai muita älykkäämpiä.
Eiköhän se ole hyvä, että niitä lapsia syntyy ihan joka aikaan vuodesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monen lapsista edes tulee urheilun huippuammattilaisia???
Ei mua erityisemmin ärsytä. Ihmetyttää vain, että kun lapsi on selvästi toivottu, niin miksi pitää alkaa kikkailemaan.
Lapsia ei ole enää tulossa mutta jos saisin itse valita, niin kesäkuumalla en olisi raskaana. Muuten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua erityisemmin ärsytä. Ihmetyttää vain, että kun lapsi on selvästi toivottu, niin miksi pitää alkaa kikkailemaan.
Lapsia ei ole enää tulossa mutta jos saisin itse valita, niin kesäkuumalla en olisi raskaana. Muuten ihan sama.
Öh jos lapsi on toivottu niin varmaan haluaa hänelle parhaat lähtökohdat, silloin ajoittaa alkuvuoteen syntymän.
En ymmärrä ja mitä se muille kuuluu jos haluaa oman lapsensa syntyvän tiettynä aikana. Toimin näin ja miehellekin asia sopi. Halusin lapsen syntyvän heinäkuun alussa ja saimme mitä halusimme emmekä voisi olla onnellisempia.
Miksi ei saisi yrittää raskautua silloin kun vauvan mieluiten haluaisi? Kyllä ne toivekuukaudet unohtuu, jos lasta ei kuulu. Itse ole "onnistunut" tähtäämään lapsen lasketun ajan 3 viikon tarkkuudella haluamaani kohtaan.
Löysitkö muita pointteja tuosta viestistä, johon vastasit? Joillakin pätemisen tarve on kyllä uskomaton.