Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinua ärsyttää, jos toiset yrittävät ajoittaa vauvan syntymään tiettyyn aikaan vuodesta?

Vierailija
31.01.2021 |

Toisesta ketjusta bongattu aihe. Miksi sinua ärsyttää, jos toiset yrittävät ajoittaa vauvansa syntymään tiettyyn aikaan vuodesta? Esimerkiksi alkuvuodesta. Olisi kiva kuulla perusteluita?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo nyt erityisesti ärsytä, enkä kyllä tunnista omasta lähipiiristäni ko. ilmiötä. Mutta kyllähän tuo heijastelee osaltaan sitä korostunutta päämäärätietoista pöhinää, mitä jokaisen itseään kunnioittavan ja vakavasti otettavan nuoren aikuisen pitäisi tässä hetkessä jokaisella elämän osa-alueella pystyä toteuttamaan. Lisääntymisestäkin tehdään tavoitteellista kilpailua. En siis ole keksinyt tälle (tammikuulle laskelmoidulle syntymälle) mitään muuta perustetta kuin että saataisiin omat jälkeläiset menestymään verrattain hyvin etenkin alakoulussa, kun kehitykselliset erot yksilöiden kypsyydessä ovat vielä merkittävät. Vai

Eiköhän noi kehitykselliset erot ala jo heti syntymävuonna ja jatku jonnekin yläasteelle asti ainakin. Turha sitä on kieltää, etteikö oo väliä, onko syntynyt esimerkiks 1.1 vai 31.12.

Löysitkö muita pointteja tuosta viestistä, johon vastasit? Joillakin pätemisen tarve on kyllä uskomaton.

Vierailija
22/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin toukokuun lasta koska oli jo kokemus loppusyksyn lapsesta ja talvikuukaudet oli rankkoja kun oli koliikkia ja yövalvomista.

Toinen syntyi äitienpäivänä ja oli ihana kesä. Ei haitannut valvomiset kesäyössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajoitimme alkukevääseen kaksi kertaa, joten ymmärrän hyvin ajatuksen.

Vierailija
24/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin helppoa kelle vain ajoittaa lapsen syntymä haluamalleen kuukaudelle, kuten sukupuolikin.

Vierailija
25/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ennen kuullutkaan, että se ärsyttää minua.

Vierailija
26/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki joukkueurheilun huippuammattilaiset ovat syntyneet vuoden alkupuolella.

Miksikö merkitystä? Näissä lajeissa on usein valitsemistilaisuuksia edustusjoukkueisiin yms., jotka suosivat kehittyneempiä. Puolella vuodella voi olla todella suuri merkitys, etenkin teini-iässä.

Urheilun puolelta löytyy helposti statistiikkaa, mutta miten näkyy muissa tärkeissä tilanteissa, jotka vaikuttavat loppuelämään?

Kaikkien vastuullisten vanhempien tulisi tähdätä maaliskuuhun. Jos syntyy aiemmin, niin ei putoa pahnanpohjimmaiseksi joulukuun keskoseksi.

Vierailija
27/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki joukkueurheilun huippuammattilaiset ovat syntyneet vuoden alkupuolella.

Miksikö merkitystä? Näissä lajeissa on usein valitsemistilaisuuksia edustusjoukkueisiin yms., jotka suosivat kehittyneempiä. Puolella vuodella voi olla todella suuri merkitys, etenkin teini-iässä.

Urheilun puolelta löytyy helposti statistiikkaa, mutta miten näkyy muissa tärkeissä tilanteissa, jotka vaikuttavat loppuelämään?

Kaikkien vastuullisten vanhempien tulisi tähdätä maaliskuuhun. Jos syntyy aiemmin, niin ei putoa pahnanpohjimmaiseksi joulukuun keskoseksi.

Tämä on pötyä. Katso vaikka Suomen jääkiekkomaajoukkueiden pelaajien syntymäaikoja. Löytyy ympäri vuoden.

Vierailija
28/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo, mitä jonkun toisen lapsenhankinta minulle kuuluu? Siis aivan käsittämätöntä skeidaa.

Vierailija
29/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus, mikä kellottaja! Ei taida elämä olla hääppöistä.

Vierailija
30/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei kuvittele, että olen tuollainen ajoittaja, kun lapseni ovat sattumalta syntyneet alkuvuonna. Ja ihan tavallisia lapsia ovat, eivät huippu-urheilijoita tai muita älykkäämpiä.

Eiköhän se ole hyvä, että niitä lapsia syntyy ihan joka aikaan vuodesta.

Vierailija
31/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen lapsista edes tulee urheilun huippuammattilaisia???

Vierailija
32/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua erityisemmin ärsytä. Ihmetyttää vain, että kun lapsi on selvästi toivottu, niin miksi pitää alkaa kikkailemaan.

Lapsia ei ole enää tulossa mutta jos saisin itse valita, niin kesäkuumalla en olisi raskaana. Muuten ihan sama.

Vierailija
33/35 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua erityisemmin ärsytä. Ihmetyttää vain, että kun lapsi on selvästi toivottu, niin miksi pitää alkaa kikkailemaan.

Lapsia ei ole enää tulossa mutta jos saisin itse valita, niin kesäkuumalla en olisi raskaana. Muuten ihan sama.

Öh jos lapsi on toivottu niin varmaan haluaa hänelle parhaat lähtökohdat, silloin ajoittaa alkuvuoteen syntymän.

Vierailija
34/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ja mitä se muille kuuluu jos haluaa oman lapsensa syntyvän tiettynä aikana. Toimin näin ja miehellekin asia sopi. Halusin lapsen syntyvän heinäkuun alussa ja saimme mitä halusimme emmekä voisi olla onnellisempia.

Vierailija
35/35 |
03.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi yrittää raskautua silloin kun vauvan mieluiten haluaisi? Kyllä ne toivekuukaudet unohtuu, jos lasta ei kuulu. Itse ole "onnistunut" tähtäämään lapsen lasketun ajan 3 viikon tarkkuudella haluamaani kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi