Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saan keskittymiskykyni takaisin?

Vierailija
31.01.2021 |

Tuntuu etten pysty keskittymään mihinkään enkä myöskään olemaan paikalla tekemättä mitään, ikäänkuin sellainen rauhaton olo koko ajan... luulen tämän johtuvan älypuhelimesta, jotenkin pakonomaista selaamista koko ajan ja kun yritän olla selaamatta niin en pysty olla vaan kädet hakeutuu taas puhelimeen. Olen jo poistanut useamman apin puhelimesta ettei tarvitsisi käyttää sitä niin paljon, mutta silti hapuilen sitä :( Olisiko kohta harkittava koko älypuhelimesta luopumisesta? Käytännön vinkkejä ja apua, kiitos.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuja nyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla todettu ADHD tai OCD?

Vierailija
4/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ha ha...

Vierailija
5/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohonkin vaivaan auttaa se että annat mulle rahaa. Mitä enemmän annat niin sitä nopeammin hoito vaikuttaa. Ihan rohkeesti vaan pätäkkää tulemaan. Lupaan että että toimii.

Vierailija
6/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa löytyy crc ja ac/dc.

Vierailija
7/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne taitaa olla aika monella, nämä on niin koukuttavia laitteita.

Itse päätän välillä että nyt 3pv sometauko ja alku on vaikeaa mutta lopulta tosi vapauttavaa, eikä oo ees pitkä aika tuo 3pv.

Pitää vaan pysyä tiukkana päätöksessä.

Olen perheellinen joten tekemistä riittää, yksinasuvilla sometauko varmasti haastavampaa, etenkin nyt korona-aikana.

Vierailija
8/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on B-vitamiinien puutos? Kokeile jotain todella vahvoja B-vitamiineja.

Vierailija
9/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohonkin vaivaan auttaa se että annat mulle rahaa. Mitä enemmän annat niin sitä nopeammin hoito vaikuttaa. Ihan rohkeesti vaan pätäkkää tulemaan. Lupaan että että toimii.

Ei ole rahaa.

Vierailija
10/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu somesta ja lopeta se kännykän/padin räplääminen. Opettele lukemaan kirja...se auttaa keskittymään. Tee käsilläsi jotain, vaikkapa remontoi asuntoasi. Ulkoile.

Vierailija
11/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa löytyy crc ja ac/dc.

Mulla on CCR.

Vierailija
12/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita paperille lista asioista, joita voisit tehdä ilman älypuhelinta. Kotitöitä, harrastamista... Kirjoita ylös myös se aika, jonka voit päivässä käyttää puhelinta. Kun olet käyttänyt sen ajan, tartu puhelimen sijaan listaamaasi konkreettiseen tekemiseen.

Vierailija
13/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni älylaitteet ei vaikuta tuohon ollenkaan vaan työstressi ja nykyisin myös esivaihdevuodet.

Vierailija
14/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu somesta ja lopeta se kännykän/padin räplääminen. Opettele lukemaan kirja...se auttaa keskittymään. Tee käsilläsi jotain, vaikkapa remontoi asuntoasi. Ulkoile.

Sellaisille ihmisille vähän turha ohje, joiden sosiaalinen elämä on somessa.

Vierailija
15/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin kaikki sometilit pois puoli vuotta sitten ja nyt käyn vain pari kertaa päivässä älypuhelimella katsomassa uutiset ja kurkkaamassa tänne. Ihanasti mieli rauhoittunut. Olen palannut rakkaan harrastukseni lukemisen pariin.

Aion vielä vähentää nuo pari kertaa päivässä käynnit nollaan kunhan kesä tulee ja tulee ulkoiltua enemmän. Varsinkin facen ja instan deletointi toi niin hyvän ja rauhallisen olon

Vierailija
16/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni keskittymiskyky niin nolliin ja alkoi ahdistaa, että poistin kaikki somet, enkä edes uutisia seurannut pitkään aikaan. Olin siis täysin omassa kuplassani noin 2 vuotta.

Se auttoi. Keskittymiskykyni ei ole palautunut täysin ennalleen, mutta ainakaan en enää tunne aivojeni käyvän jatkuvasti ylikierroksilla, ei ahdista ja nukunkin hyvin.

Pystyn taas seuraamaan uutisia ja maailmanmenoa, mutta someen en aio enää palata. Se ei ole minulle sopiva juttu, kun olen tällainen helposti ahdistuva.

Vierailija
17/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meditointi aamulla ja illalla. Terveellinen ruoka ja liikunta. Kirjoita myös kaikki mitä pitää tehdä ylös ja pysy rutiinissa.

Vierailija
18/19 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/19 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up