Minkä aikaa koronassa kehtaa pitää sairasloma?
Olen jo viikon ollut, olo on ihan voimaton ja milloin mikäkin tunne vaikkei ole kuumetta. Karanteeni tottakai jatkuu, mutta pohdin pitäisikö mun vaan yrittää etätyöskennellä kun tämä jatkuu niin kauan? Olo on väsynyt, ja samalla on huono omatunto kun en ole koskaan viikkoa ollut saikulla. Tämä vaan jatkuu, tuskin olo koko tulevana viikkonakaan kohenee. Ikävä tauti.
Kommentit (26)
Eihän lääkäri muuta kuin totesi tuloksen ja lähetti karanteenitodistuksen. Että vointia seuraten. Ap
Kuuluisiko minun taas ottaa yhteys lääkäriin vai miten toimia?
Vierailija kirjoitti:
Kuuluisiko minun taas ottaa yhteys lääkäriin vai miten toimia?
Joo kyllä, lääkäriltä sairaslomatodistus tarvitaan, ei sitä oikein missään työpaikalla voi omalla ilmoituksell loputtomiin saikuttaa. Usein esim 3 päivää ilman todistusta ok, sen jälkeen tarvitsee.
Puolen vuoden saikku aluksi ja katellaan sitten.
YStäväni, jolla oli viittä vaille osastohoitoa vaativa korona oli sairaslomalla kaksi kuukautta. Meni niin huonoon kuntoon.
Niin kauan kuin olotila vaatii. Kuume ei ole mikään saikun pituuden mittari.
Minä olen saanut pahan jälkitulehduksen ihan perusflunssasta, kun olen palannut liian pian töihin. Muistakaa, että STRESSI heikentää parantumista - ei se mene niin, että koska tekee istumatyötä kotona, hommia sopii paiskia vaikka kuumeessa, koska läppärinhän voi ottaa vaikka sänkyyn!
Vointi on tosiaan epävakaa, väsyttää paljon ja yhtäkkiä voi alkaa pistää kylkeen tai painaa keuhkoissa. Laitan ruuan ja käyn pitkäkseen huilimaan. Korona kestänyt viikon.
Soitanko aamulla työterveyteen vai miten saan sairasloma todistuksen vielä? Koko ensi viikko?
Ap
Pelkään että töissä ajatellaan minusta jo ikävästi ja että laiskottelun tahallani. Paluu on sitten tosi kurja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vointi on tosiaan epävakaa, väsyttää paljon ja yhtäkkiä voi alkaa pistää kylkeen tai painaa keuhkoissa. Laitan ruuan ja käyn pitkäkseen huilimaan. Korona kestänyt viikon.
Soitanko aamulla työterveyteen vai miten saan sairasloma todistuksen vielä? Koko ensi viikko?Ap
Kyllä, soitat työterveyteen heti aamulla ja sieltä auttavat sinua, että miten saat lisää sairaslomaa ja lääkäri päättää sairasloman pituudesta kertomasi voinnin perusteella.
Kannattaa ottaa iisisti. Mieluummin yrität toipua kunnolla kuin alat tekemään liian aikaisin töitä ja korona kroonistuisi liian aikaisen rehkimisen seurauksena.
Soita nyt vaan sinne työterveyteen. Ei me anonyymit sinua voida auttaa. Ja jos saat lisää saikkua, ei siihen työnantajalla tai työkavereilla ole nokan koputtamista.
Vierailija kirjoitti:
Soitanko aamulla työterveyteen vai miten saan sairasloma todistuksen vielä? Koko ensi viikko?Ap
Soita aamulla työterveyshuoltoon. Olen itse ollut sairaslomalla neljä viikkoa keuhkokuumeen vuoksi. Turha sinun on miettiä sairasloman pituutta sen tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että töissä ajatellaan minusta jo ikävästi ja että laiskottelun tahallani. Paluu on sitten tosi kurja. Ap
Ylitunnolliset ihmiset saattavat murehtia vaikka mitä, ja eritoten että mitä muut ovat heistä mieltä. Mutta ajattele toisinpäin, että joku työkavereistasi olisi samassa olossa kuin sinä nyt. Oikeastiko syyttäisit häntä laiskuriksi ja olisit vihainen, että hän on edelleen sairas eikä tee töitä?
Eiköhän tätä korona-aikaa ole tarpeeksi pitkään eletty, että kaikki ovat kuulleet moneen kertaan kuinka vaikea ja voimat vievä sairaus oireellinen korona voi olla.
Niin koronahoitaja joka soitteli vointeja painotti että nyt lepoa ettei kroonistuu tai tule jälkitauteja. Vaan minkä aikaa, hirveän hidas tämä. Tuntuu ettei parissa päivässä yhtään helpota. Huono omatunto töistä. Ap
Etkai sä nyt koronassa voi töitä tehdä, etätöitäkään, varsinkaan kun kyse ei taida olla ihan lievästä tapauksesta. Tottakai soitat työterveyteen ja tarvitset lisää sairaslomaa. Viikko saikkua koronan takia ei ole vielä mitään, monet on viikkotolkulla saikulla koronan vuoksi ja mahdollisesti vielä aiemmat karanteenit siihen päälle.
Älä tunne huonoa omaatuntoa, nyt vaan lepäät ja yrität parantua.
Työurasi on luultavasti nyt paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin koronahoitaja joka soitteli vointeja painotti että nyt lepoa ettei kroonistuu tai tule jälkitauteja. Vaan minkä aikaa, hirveän hidas tämä. Tuntuu ettei parissa päivässä yhtään helpota. Huono omatunto töistä. Ap
Tässä on nyt sinulle kasvun paikka ihmisenä, että sinun oma terveytesi kuuluu olla sinulle tärkeämpi kuin työsi ja mitä kuvittelet kollegoiden sinusta ajattelevan. Ihan hölmöltähän se kuulostaa, kun sen noin kirjoittaa miten meidänkaltaiset ihmiset sen tuntee, mutta niin se nyt vain on. Kehtaa pitää sairaslomaa juuri niin pitkään että olet terve. Muuten vain haittaat itse omaa paranemistasi. Ajattele sitä myös niin, että itse asiassa suoriudut töissä huonommin, jos sairaana palaat sorvin ääreen ja yrität silti normaaliin tapaan töitäisi tehdä.
Yksi kaveri oli 2 viikkoa saikulla koronasta, toinen 4 viikkoa, kun oireet vaan kesti ja kesti. Pyydät lisää saikkua vaan.
Näkyy tosiaan niin vakava olevan että rajoituksia kannattaa kiristää.