Mitä tehdä kateudelle?
Mitä voi tehdä järkyttävälle kateudelle, jota tunnen siskoani kohtaan? Siskollani on kaikkea sitä, mitä olen aina halunnut, mutten ole onnistunut saamaan. Hänellä on rakastava, onnellinen perhe, ihanat lapset ja kannustava ja ihana aviomies. Heillä on myös taloudellisesti asiat hyvin, lisäksi molemmilla kiinnostavat työt ja lapset saa pelkkiä kymppejä koulussa. Ja vielä pitää mainita, että siskollani on aivan uskomattoman hyvä kroppa, hän urheilee paljon ja pitää huolta itsestään.
En kadehdi mitään elintasoa, koska pärjään itsekin ihan kivasti ja mulla on myös kiinnostaca työ, mutta rakkautta ja perheonnea kadehdin kovasti. Koen itse jääneeni elämässä vaille rakkautta. Mitä tälle voi tehdä? Tunnistan itse, että olen todella myrkyllinen ihminen enkä saisi tuntea näin siskoa kohtaan, mutta en osaa muuttaa tunteitani mitenkään.
Kommentit (9)
Opettele kade- ja vertailuvapaaksi. Kaikki mitä siskollasi on ei ole sinulta mitenkään pois, eihän? Miksi siis kadehtia?
Elä hetkessä tyytyväisenä ja keskity omaan elämääsi. Siitä se lähtee. Tsemppii!
Et hyödy kateudesta mitään. Päinvastoin, kohta myös katkeroidut. Elä omaa elämääsi ja muuta sen suuntaa jos et kerta ole tyytyväinen. Askel kerrallaan.
Eipä ole helppoa kun oma sisko on kauniimpi.Se on kova paikka olla rumempi sisko.
Vierailija kirjoitti:
Opettele kade- ja vertailuvapaaksi. Kaikki mitä siskollasi on ei ole sinulta mitenkään pois, eihän? Miksi siis kadehtia?
Elä hetkessä tyytyväisenä ja keskity omaan elämääsi. Siitä se lähtee. Tsemppii!
Mutta miten sellaiseksi opetellaan?
Sarjassamme huonot iltasadut.
Suurin osa aloituksista kuuluu tähän kategoriaan.
En tiedä miten sinua auttaa. Itselläni ei ole mitään noista. Ei parisuhdetta, ei hyvää työtä, ei puitteita oikein mihinkään.
Olen toisinaan kateellinen niille joilla on.
Ja olen siis mies.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole helppoa kun oma sisko on kauniimpi.Se on kova paikka olla rumempi sisko.
Siis täh?
En oo koskaan vertaillut minua ja siskoani
Siskosi kuulostaa ihan todella ärsyttävälle ihmiselle, ei kannata olla moiselle supernaiselle kateellinen!