Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tosta nyhtökaurasta saa siedettävän makuisen ruuan?

Vierailija
31.01.2021 |

Haluaisin syödä mutta en pidä mausta. Miten kannattaa maustaa ja minkä ruuan kanssa syödä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Toivottavasti sinä keksit ja saat sen sopimaan suuhusi, minä en koskaan keksinyt, joten luovutin.

En tiedä mikä mun suussa on erilaista kuin muiden. Olen nähnyt monen ihmisen kykenevän syömään nyhtökauraruokia, mutta itse en vaan kykene, hajukin oksettaa ja se joku aromi joka tulee läpi vaikka sen valmistaisi miten.

Yritin olla puhtaasti kasvissyöjä vuoden verran ja olinkin, mutta kun nyhtökaura ei mene eikä mene soija missään muodossa allergian vuoksi, niin otin sitten kananmunat, maitotuotteet ja kalat takaisin ruokavalioon.

Vierailija
2/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Toivottavasti sinä keksit ja saat sen sopimaan suuhusi, minä en koskaan keksinyt, joten luovutin.

En tiedä mikä mun suussa on erilaista kuin muiden. Olen nähnyt monen ihmisen kykenevän syömään nyhtökauraruokia, mutta itse en vaan kykene, hajukin oksettaa ja se joku aromi joka tulee läpi vaikka sen valmistaisi miten.

Yritin olla puhtaasti kasvissyöjä vuoden verran ja olinkin, mutta kun nyhtökaura ei mene eikä mene soija missään muodossa allergian vuoksi, niin otin sitten kananmunat, maitotuotteet ja kalat takaisin ruokavalioon.

Olen sekasyöjä, mutta syön kasvispainotteisesti. Harmi tosiaan tuo nyhtökauran kamala maku. Kiitos kommentista, ehkä en jatka yrittämistä,

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes yrittänyt. Se sitä roskaruokaa.

Nyhtökaura villitys menee nopeasti ohi.

Vierailija
4/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se pieninä määrinä jossain liharuoassa menee.

Vierailija
5/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä ja mielelläni maistelen kaikkea uutta. Nyhtökauran kohdalla kyllä täytyy sanoa että on kammottavaa tavaraa. Ehkä sen voisi upottaa johonkin intialaistyyppiseen liejukastikkeeseen, joka peittäisi sekä maun että rakenteen.

Vierailija
6/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalilaatikkossa menee hyvin, jos vaan kaali maistuu.

Vierailija
7/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuulla, ettei se kaikille muillekaan maistu. Olin saanut käsityksen, että "kaikki" tykkäävät siitä

Ap

Vierailija
8/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munien ja maitotuotteiden pois jättäminen vaikuttaa makuun ja koostumukseen.  Kun pitää olla siltäkin osin täysin vegaaninen.  Tulee muodotonta ja mautonta tahnaa tai ainoa saatava luomumauste taitaa olla limakalvot polttava chili.  Moni ennen maistuva tuote on uudistettu näin.

Vierailija
9/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan sitä meksikolaisittain maustettuna tortilloiden väliin, ja sitten kasvislasagnen tomaattikastikkeeseen. Ei ole kyllä minunkaan suosikkini, tykkään itse beanitista, oumphista ja quornista, jos pitää lihan näköistä olla.

10/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole aika kallistakin? Eikö olisi järkevintä syödä vaan sitä lihaa. Siitä saisi proteiiniakin. En ymmärrä noita lihankorvikkeita. Oikeaa ruokaa on yllin kyllin, eikä ihmiset halua syödä sitä!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
11/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään joten jätä se vaan kauppaan. Lihankorvikkkeet on meillä boikotissa.

Vierailija
12/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain ruoka-ainetta "inhoaa", en usko, että tuunaus auttaa.

Itse kyllä pidän nyhtökauran tomaattiversiosta; kuumennan sen sakeassa tomaattikastikeessa, johon laitan chiliä, ja syön sen sitten keitetyn kukka- tai parsakaalin kera.

On hyvää ja tosi täyttävää.

Vierailija
13/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syöttää ne kaurat hevoselle niin hevonen

muuttaa kaurat sellaiseen muotoon mistä voi

valmistaa meetwurstia ja se on hyvää vaikka

kauraleivän päällä.

Vierailija
14/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt tällä ohjeella pihvejä. Mies ei erottanut tavallisista jauhelihapihveistä: https://dzinninajatuksia.blogspot.com/2018/04/nyhtokaurapihvit.html

Vierailija
15/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt tällä ohjeella pihvejä. Mies ei erottanut tavallisista jauhelihapihveistä: https://dzinninajatuksia.blogspot.com/2018/04/nyhtokaurapihvit.html

Jaa niin, kannattaa vaan se nyhtökaura murustella pihveihin kunnolla.

Vierailija
16/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökauraa ei kannata upottaa mihinkään kastikkeeseen, koska sitten tulee mukaan omituinen kaurapuuron maku. Olen tehnyt sitä pastan kanssa niin, että teen pastalle hyvän juustokastikkeen, sekoitan kastikkeen pastan joukkoon ja sitten päälle juuri ennen tarjoilua nyhtökauraa, jonka olenpaistanut runsaan punasipulia kanssa. Mausteena nyhtökaurassa mustapippuri ja chili. Tämä on toiminut hyvin, uppoaa miehenkin.

Vierailija
17/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää siihen naudan jauhelihaa, pekonia ja sipulia.

Vierailija
18/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän kaurapuurosta ja kaikenlaisesta viljasta ihan sellaisenaan, ja aika usein sekoitan jyviä maustamattomaan jogurttiin yöksi, jotta saan herkullista aamiaista. Nyhtökaura kuulosti oikein hyvältä siihen saakka, kun maistoin sitä.

Miten kaurasta voi saada noin kamalan makuista? Sama juttu härkiksen ja kaikkien vegaanistenn uustuotteiden kanssa. Kaikkein hirveintä olivat kaura-siemenpyörykät: ensin oli vesi kielellä, sitten syljin haukkaamani palan äkkiä ulos. Miten kaurasta ja siemenistä saa aikaan hapon makuista, koostumukseltaan hiekkamaista massaa? Olen puhtaan ruoan ystävä enkä pidä kastikkeista ja muusta maustesooseista, johon nuo tuotteet ilmeisesti on upotettava, jotta niiden maku peittyy.

Vierailija
19/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää. Lisää pannulle rasvaa ja sipulia sekä vaikka pastakastiketta. Härkis ja jauhis toimivat myös.

Vierailija
20/24 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kaalipadassa. Tulee tosi hyvää, vaikka makuasioista ei tietystikään voi olla yhtä mieltä. Ei nyhtökaura kaikissa ruokalajeissa toimi. Mutta onhan muitakin vaihtoehtoja, jos nyhtökaura ei nappaa.