Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

“Eiköhän vaan aleta elämään normaalisti ja pureta rajoitukset!” Mä en ainakaan alkaisi, jos rajoitukset purettaisiin, koska en halua tietää, minkä version koronasta saisin ja millaisia jälkioireita se aiheuttaisi.

Vierailija
31.01.2021 |

Ruotsissa tätä taktiikkaa kokeiltiin, mutta kappas vain, ihmiset eivät kuluttaneet ja toimineet samalla tavalla kuin ennen. Itse pitäisin kiinni rajoituksista edelleen, vaikka ne purettaisiin kokonaan. Ei vaan huvittaisi yhtään olla isoissa massatapahtumissa yskivien ihmisten vieressä, olla täpötäydessä baarissa tai vierailla vanhainkodeissa ilman maskeja ja turvavälejä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hui!! Ihan alkaa pelottaa...menenpä kellariin loppuelämäksi etten vaan saa koronaa. Ihan tärisen pelosta.

Jaa, minä en mene kellariin, vaan olen normaalisti kotona ja ulkoilen ja käyn töissä. Käytän maskia ja pesen käsiä. Jos saan koronan, en ehkä selviä siitä. Minun työtäni ei vaan voi tehdä kotoa käsin. Odotan rokotuksia, noudatan rajoituksia.

Vierailija
42/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos korona päätettäisiin kunnolla irti, Suomenkin oloissa muutamassa kuukaudessa olisi sairaalat niin täynnä, että juuri mitään hoitoa ei saisi – edes syöpään (myös siksi että henkilökunta olisi kotona koronassa). Ei olisi kivaa.

No ei tässäkään ole mitään järkeä kun tehohoidossa on jatkuvasti vain joku 20 ihmistä koronan takia. Ei olla lähelläkään terveydenhuollon kestokyvyn ylärajaa, mutta silti pitää vaan rajoittaa lisää

Haluatko, että se kestokyvyn raja saavutettaisiin? Haloo!

Tietysti haluaa, koska ne haluaa saada tän yhteiskunnan polvilleen. Kenen etu on saada Suomi sekasortoon, terveydenhuolto romahduspisteeseen ja muutenkin yleistä kaaosta? Voisko vaikka Venäjällä olla henkilöitä joille tällainen tilanne olisi enemmänkin kuin tervetullut?

Kenenköhän intressinä on tämä jatkuva koronapropaganda ja maiden talouden pilaaminen? Sorosko maksaa palkkasi?

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/suursijoittaja-george-soros-eun-pita…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos korona päätettäisiin kunnolla irti, Suomenkin oloissa muutamassa kuukaudessa olisi sairaalat niin täynnä, että juuri mitään hoitoa ei saisi – edes syöpään (myös siksi että henkilökunta olisi kotona koronassa). Ei olisi kivaa.

No ei tässäkään ole mitään järkeä kun tehohoidossa on jatkuvasti vain joku 20 ihmistä koronan takia. Ei olla lähelläkään terveydenhuollon kestokyvyn ylärajaa, mutta silti pitää vaan rajoittaa lisää

Miksi pilata talous ja ihmisten elämät, kun terveydenhuollossa kapasiteettia riittää vielä vaikka kuinka? Tehohoitopaikkoja olisi Suomessa noin 500 käytettävissä, nyt tosiaan tuo noin 20 ihmistä tehohoidossa

Miksi olet nyt palstalla etkä kuluttamassa rahojasi, jotta talous ei mene pilalle? Miksi et ole hotellissa, ravintolassa syömässä, matkalla Lappiin laskettelemaan, kauppakeskuksessa shoppailemassa  tms? Jos olet huolissasi taloudesta, mene nyt hyvä ihminen tukemaan taloutta ja kuluttamaan. Monet paikat ovat edelleenkin auki, jopa baarit ja ravintolat. Olethan varannut jo kampaajalle ajan sekä kynsihuoltoon? 

Jalkahoidossa ja kampaajalla käyn joka kuukausi, lounaan syön joka arkipäivä ravintolassa, alkosta ostan viinit joka viikko, ruuat tilaan kotiin joka viikko tai käyn kaupassa. Uimahallit saisivat avata pian.

Vierailija
44/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette halua noudattaa suosituksia, ei ole mun ongelma. Mä silti jatkaisin rajoitusten noudattamista, koska en halua koronaa enkä halua tietää, minkä muodon siitä saan. Jos se tekee musta idiootin, niin ok. Olen nuori ihminen ja tiedän, että mun ikäisiäkin ihmisiä on sairastanut vakaviin jälkioireisiin koronan takia. Osa on joutunut opettelemaan kävelemään uudestaan. Se olisi mulle ihan painajainen, koska rakastan ulkoilemista ja retkeilyä. -ap

Long covid on uusi sähköallergia, matala ferritiini, krooninen borrelioosi ja väsymysoireyhtymä, se on jo nähty. Näytä mulle 1 long covid, jolla ei ole sairauskertomuksessa tukkua psykiatrian lehtiä niin melkein jo lupaan ottaa maskin käyttöön.

Ja huom, väsymys keuhkokuumeen jälkeen ei ole mikään long covid.

Long covid ei ole mitään noista. Kyllä se on ihan todellinen tila, ja leikki kaukana!

Vierailija
45/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pilata talous ja ihmisten elämät, kun terveydenhuollossa kapasiteettia riittää vielä vaikka kuinka? Tehohoitopaikkoja olisi Suomessa noin 500 käytettävissä, nyt tosiaan tuo noin 20 ihmistä tehohoidossa

Miksi olet nyt palstalla etkä kuluttamassa rahojasi, jotta talous ei mene pilalle? Miksi et ole hotellissa, ravintolassa syömässä, matkalla Lappiin laskettelemaan, kauppakeskuksessa shoppailemassa  tms? Jos olet huolissasi taloudesta, mene nyt hyvä ihminen tukemaan taloutta ja kuluttamaan. Monet paikat ovat edelleenkin auki, jopa baarit ja ravintolat. Olethan varannut jo kampaajalle ajan sekä kynsihuoltoon? 

Jalkahoidossa ja kampaajalla käyn joka kuukausi, lounaan syön joka arkipäivä ravintolassa, alkosta ostan viinit joka viikko, ruuat tilaan kotiin joka viikko tai käyn kaupassa. Uimahallit saisivat avata pian.

Eli elät ihan kuten aina ennenkin uimahallissa käyntejä lukuunottamatta?  Nyt varmaan huomaat itsekin, että Suomessa on hyvin vähän mitään rajoituksia. 

Vierailija
46/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa...... että te jaksatte. Pysykää mun puolesta vaikka loppuelämänne kotiin suljettuna. Ketä vi... kiinnostaa.

Että sinä jaksat, itsekäs paska. Toivottavasti k**let itse koronaan, olisi enemmän kuin oikein.

Sairasta toivoa jonkun kuolemaa. Suosittelen pikaista hoitoon hakeutumista. Tein sinusta rikosilmoituksen.

47/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ajattelen kuin ap. Koronavirus on riski, jolta on parempi pyrkiä suojautumaan. Suurin osa ei saa vakavaa taudinmuotoa, mutta sitä ei voi etukäteen tietää, miten omalla kohdalla käy. En myöskään haluaisi, että omat vanhempani, jotka ovat yli 60-v., alkaisivat laiminlyödä rajoituksia tällaisessa tilanteessa.

Ihmettelen niitä, jotka sanovat, ettei mitään koronapandemiaa ole tai että kyse on tavallisesta influenssasta eikä syytä erityisesti suojautua siten ole. Miten he selittävät, mitä mm. Italiassa ja Espanjassa tapahtui?

Pitää katsoa kokonaisuutta, jonka osana ovat niin oma terveys kuin sairaaloiden kantokyky.

Vierailija
48/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mode ei puutu noihin toisille kuolemaa toivovien viesteihin? Poistoon ja rikosilmoitus.

Vierailija
49/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi sairas ihminen joka toivoo kuolemaa kaikille coronarajoitusten vastustajille. Mode voitko puuttua hänen kirjoituksiin?

Vierailija
50/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian vuosi takana ja olen tehnyt elämässäni suuria muutoksia, joiden vuoksi en tule palaamaan entiseen elämääni edes sitten, kun pandemia on ohi. Kesäkuun alussa olin vielä optimistinen ja uskoin olevan vain ajan kysymys, milloin voidaan palata vanhaan normaaliin. Syksyn tullen selvisi, että siihen voi mennä kauan. Lokakuussa irtisanoin kaikki 7 työntekijääni ja marraskuussa lopetin yritystoiminnan. En aio perustaa enää uutta yritystä, vaikka koronavirus häviäisi maapallolta kokonaan. Eläkeikääni ei ole enää kovin montaa vuotta ja pärjään varsin hyvin pääomatuloillani ja säästöilläni. En ole ainoa tuttavapiirissäni, joka on päättänyt toimia samoin. Siirtyä "omaehtoiselle eläkkeelle" jo nyt. Mieluummin nautitaan rauhallisesta ja vaatimattomammasta elämästä kuin odotellaan paluuta kiireiseen entiseen. Läheisille jää nyt enemmän aikaa ja ystävienkin kanssa tavataan kuten joskus nuorena eli kyläilemällä toistemme kotona eikä kahviloissa tai ravintoloissa. 

Vierailija
51/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ette halua noudattaa suosituksia, ei ole mun ongelma. Mä silti jatkaisin rajoitusten noudattamista, koska en halua koronaa enkä halua tietää, minkä muodon siitä saan. Jos se tekee musta idiootin, niin ok. Olen nuori ihminen ja tiedän, että mun ikäisiäkin ihmisiä on sairastanut vakaviin jälkioireisiin koronan takia. Osa on joutunut opettelemaan kävelemään uudestaan. Se olisi mulle ihan painajainen, koska rakastan ulkoilemista ja retkeilyä. -ap

Long covid on uusi sähköallergia, matala ferritiini, krooninen borrelioosi ja väsymysoireyhtymä, se on jo nähty. Näytä mulle 1 long covid, jolla ei ole sairauskertomuksessa tukkua psykiatrian lehtiä niin melkein jo lupaan ottaa maskin käyttöön.

Long covid ei ole mitään noista. Kyllä se on ihan todellinen tila, ja leikki kaukana!

Viime syksynä oli lehdessä jonkun Hyksin lääkärin haastattelu ja hän totesi, että longcovid potilailla on usein mielenterveysongelmataustaa eli ei tuo nyt ihan tuulesta temmattua ole.

Vierailija
52/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos nyt vaan rokotettas kaikki, niin koko koronahössötyksestä päästään eroon kesään mennessä. 

Vierailija
53/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pian vuosi takana ja olen tehnyt elämässäni suuria muutoksia, joiden vuoksi en tule palaamaan entiseen elämääni edes sitten, kun pandemia on ohi. Kesäkuun alussa olin vielä optimistinen ja uskoin olevan vain ajan kysymys, milloin voidaan palata vanhaan normaaliin. Syksyn tullen selvisi, että siihen voi mennä kauan. Lokakuussa irtisanoin kaikki 7 työntekijääni ja marraskuussa lopetin yritystoiminnan. En aio perustaa enää uutta yritystä, vaikka koronavirus häviäisi maapallolta kokonaan. Eläkeikääni ei ole enää kovin montaa vuotta ja pärjään varsin hyvin pääomatuloillani ja säästöilläni. En ole ainoa tuttavapiirissäni, joka on päättänyt toimia samoin. Siirtyä "omaehtoiselle eläkkeelle" jo nyt. Mieluummin nautitaan rauhallisesta ja vaatimattomammasta elämästä kuin odotellaan paluuta kiireiseen entiseen. Läheisille jää nyt enemmän aikaa ja ystävienkin kanssa tavataan kuten joskus nuorena eli kyläilemällä toistemme kotona eikä kahviloissa tai ravintoloissa. 

Mun kokemukseni mukaan parhaiten ovat pärjänneet ne, jotka ovat sopeutuneet eivätkä edes haikaile paluuta entiseen. Ovat menneet jo elämässään eteenpäin. Eivät kiukuttele rajoituksista, koska eivät odota rajoitusten poistumista. 

Vierailija
54/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista luettavaa. Pysykää paniikkibunkkereissanne vaan. Koronan jälkeen tulee seuraava epidemia ja sen jälkeen taas joku muu. Näin tulee olemaan aina nykymaailmassa missä ihmiset vaeltaa maasta toiseen, kuka työn, kuka turismin kuka minkäkin perässä. Tämä on uusi normaali.

Laudatkaa ikkunat umpeen, syökää tölkkiruokaa ja valelkaa itseänne käsidesillä maailman tappiin. Minä nautin elämästä.

Vierailija
55/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä ap ylipäätään koskaan siten uskallat tehdä mitään. Maailma on täynnä sairauksia. Ja voit joutua onnettomuuteen. Vaikka corona helpottaa niin kaikki muut hengenvaaralliset taudit ja tapaturmamahdollisuudet jää jäljelle.

Vierailija
56/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa. Pysykää paniikkibunkkereissanne vaan. Koronan jälkeen tulee seuraava epidemia ja sen jälkeen taas joku muu. Näin tulee olemaan aina nykymaailmassa missä ihmiset vaeltaa maasta toiseen, kuka työn, kuka turismin kuka minkäkin perässä. Tämä on uusi normaali.

Laudatkaa ikkunat umpeen, syökää tölkkiruokaa ja valelkaa itseänne käsidesillä maailman tappiin. Minä nautin elämästä.

Tässä saattaa olla ikä- ja varallisuuskysymyskin. Oma ikäluokkani on ehtinyt elämässään reissata ympäri maailmaa. Jo 70-luvulla kesäisin interreilattiin pitkin Eurooppaa. Ei ole enää samanlaista hinkua maailmalle kuin oli vielä 10 vuotta sitten. Kolme työkaveriani on pandemian aikana muuttanut Helsingistä pois, neljäs suunnittelee muuttavansa. Kun työpaikallani syyskuussa etätöiden ilmoitettiin jäävän pysyväksi vaihtoehdoksi, on muutettu kauemmas pääkaupunkiseudusta. Yllättävän moni on hankkinut pandemian aikana kesämökin. Ei siis enää aiotakaan lähteä lomilla ulkomaille vaan lomat vietetään mökillä. Olen huomannut myös, että monille on sittenkin tärkeämpää viettää aikaa lasten ja erityisesti lastenlasten kanssa kuin päästä ystävien kanssa esim ravintolaan syömään tai teatteriin. 

Ei kyse ole mistään ikkunoiden umpeen naulaamisesta vaan arvojärjestyksen muuttumisesta. Todella moni on viimeisen vuoden aikana oivaltanut, miten tärkeä oma perhe ja lähisuku onkaan. Paljon tärkeämpi kuin massatapahtumat ja baari-illat. Mieluummin maski naamalla mummoa katsomaan kuin vetämään kännit täpötäydessä baarissa. 

Mun lapseni ovat kolmenkympin molemmin puolin eivätkä valita rajoituksista lainkaan. Eivät, vaikka toiselta pandemia vei työt. Toki toivovat, että pandemia menisi jo ohi, mutta heille on sittenkin  tärkeämpää tavata isovanhempiaan kuin käydä baareissa. Baareissa he voivat käydä vielä vuosikymmeniä, isovanhempiensa luona eivät. 

Vierailija
57/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa...... että te jaksatte. Pysykää mun puolesta vaikka loppuelämänne kotiin suljettuna. Ketä vi... kiinnostaa.

Että sinä jaksat, itsekäs paska. Toivottavasti k**let itse koronaan, olisi enemmän kuin oikein.

Sairasta toivoa jonkun kuolemaa. Suosittelen pikaista hoitoon hakeutumista. Tein sinusta rikosilmoituksen.

Rikosilmoituksen? Millä perusteella? Toiveet nyt eivät vaikuta muiden terveydentilaan tippaakaan. Lapsellista kuormittaa poliisia höpöhöpöilmoituksilla...

eri

Vierailija
58/58 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä oli lehdessä jonkun Hyksin lääkärin haastattelu ja hän totesi, että longcovid potilailla on usein mielenterveysongelmataustaa eli ei tuo nyt ihan tuulesta temmattua ole.

Todisteet? Linkki artikkeliin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi