Laadukkaita vaatemerkkejä hoikalle???
Kaikki löytämäni kohtuuedullisten ja laadukkaiden merkkien vaatteet lähtevät koosta 36/38 ja se on minulle aavistuksen liian iso. Onko mammoilla vinkata laadukkaita vaatemerkkejä josta löytäisi esim istuvan perusneuleen 50-150e? Käytän yleensä kokoja väliltä xxs-xs tai 34-36, en ole kauhean pitkäkään.
Mitään 10 vuotta kestävää vaatekappaletta en odota saavani, mutta ihan kuukauden kestävää sekundaakaan en enää jaksaisi. Samalla kuitenkin olen tekemisissä lasten ja eläinten kanssa sen verran, etten viitsi kauhean kalliissa vermeissä olla ja kirota kallin paidan lankapakoakaan..
Kommentit (29)
Hugo Boss
J. Crew
Lauren Ralph Lauren
Closet
Lempivaatteeni on tältä merkiltä ja tuotteet ansaitsevat kehut laadusta! Kangas on paksua, saumat kunnossa ja vaatteet on kestäneet vuosien ahkeraa käyttöä.
Kiomi
Heiltä olen pari lempipaitaani hankkinut ja xs-koko on oikeasti pientä. Edullisia tuotteita ja paidat on kestäneet ahkeraa käyttöä ja pesua yllättävän pitkään.
Marc'O Polo (xxs-kokoja)
Sovittelin useita pitkähihaisia, vaikuttivat ihan hyvälaatuisilta, mutta oli aika unisex-mallisia eivätkä imarrelleet vyötäröä.
GAP / GAP Petite
GAPilla on normimerkinkin alla xxs-kokoa. Laatu vaihtelee, olen ostanut heiltä enimmäkseen puolipitkähihaisia istuvia paitoja ja muutaman joustoneuleen. Jotkin GAPin puolipitkähihaiset nukkaantui nopeasti täysin piloille, mutta yksi pitkähihainen kesti vuosia.
Nämä T-paidat hyviä noin halvoiksi.
https://www.zalando.fi/gap-t-paita-black-gp021d0ak-q12.html
Anna Field Petite
Näiltä olen hankkinut useita tuotteita, osa vain iskee ulkonäöllisesti niin lujaa, että pakko hankkia vaikka tiedän että laatu on kehnoa. Saumat on usein viimeistelemättömät ja purkaantuvat helposti. Napit karkailevat samalla tapaa.
Dorothy Perkins Petite
Ihan ok, kauluspaidan napit vaatineet tukiommelta, mutta edullisella hinnalla kohtuulaatua.
Mahdotonta kuraa, vältä näitä:
Topshop
Zalando essentials
Mint & Berry (32-kokoa, mutta sekundaa)
Miksi edes avasin tämän keskustelun kun en ole hoikkaa nähnytkään. :D
Kiitos 23 konkreettisesta listasta!
No ihan kaikki italialaiset merkit ja suuri osa ranskalaisista sopii hoikalle.
Miksi et sano, että vaatteita pienikokoiselle tai lapsen kokoiselle? Hoikka tarkoittaa esimerkiksi valokuvamallia, joka on aikuisen kokoinen, mutta hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sano, että vaatteita pienikokoiselle tai lapsen kokoiselle? Hoikka tarkoittaa esimerkiksi valokuvamallia, joka on aikuisen kokoinen, mutta hoikka.
Eihän XL-kokojakaan mainosteta "mursun kokoisille" tai pitkien naisten vaatemallistoja "miehen mittaisille"
Jos joku käyttää xxs-kokoa niin aika varmasti on pyykkilautavatsa ja sirot raajat, toisinsanoen hoikka ihminen.
Tarviiko aina ängetä makkarankuoriin niin että napit paukkuu. Kyllä ne S-koon vaatteetkin päälle menee vaikkei tissit sitten kivasti törötäkkään.