Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko-oireet

Vierailija
31.01.2021 |

Teini-ikäiselle on tullut jatkuvaa käsien pesemisen pakkoa. Suihkussa viettää aikaa tunnin verran. Pelkää lian siirtymistä ja leviämistä omiin tavaroihin. Onneksi pystyy puhumaan tunteistaan mulle mutta rupean olla ihan neuvoton ja itseänikin rupeaa ahdistamaan. Monesti itkee ennen suihkua ja pelkää saako itselleen puhtaan olon. Olen sanonut että hänen tulisi ottaa yhteyttä koulun psykologiin.Mitä voin tehdä auttakseni häntä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa heti aika lääkärille. Hän osaa neuvoa avun je kertoa mitä jatkossa.

Vierailija
2/4 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduta, ole positiivinen, sano ettei lika siirry, että tulee puhtaaksi vähemmällä kyllä, vakuuta ja ymmärrä. Hänellä voi olla huolia, turvattomuutta tai koulustressiä jotka siirtyvät siihen että hän yrittää hallita elämää, pesemällä käsiä /ihoa liikaa. Sano että ei lue median virusjuttuja enää tai mene mihinkään hysteriaan mukaan. Keskittykää johonkin muuhun kun mahdollista. Syökö ja juoko hän normaalisti, ettei se johdu alhaisesta verensokerista. Entä väsymys, pitääkö joskus ottaa rauhallisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei pelkää viruksia eikä bakteereita. Vain likaa. Vaikka tietää että on puhdas mutta aivot sanoo että on likainen

Vierailija
4/4 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tyttärellä ollut sama vaihe ja siskollakin vuosia sitten. Molemmilla aiheutti ulkoinen kriisi eli stressaava elämäntilanne. Molemmilla meni itsellään ohi ajan kuluessa.