Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö ulkomailla ilman luottokorttia?

Vierailija
31.01.2021 |

Saako lentoliput hommattua? Entä hotellivaraus? Vaikka pärjäisikin ilman luottokorttia, niin tarvitaanko kuitenkin debit- eli pankkikortti?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autovuokraamossa hieman urputtivat, kun oli vain pankkikortti, mutta kyllä se lopulta onnistui, kun oli katetta koko vuokra-ajalle. Eli sanoisin, että pankkikortti riittää, mutta luottokortilla asiat sujuvat hieman näpsäkämmin.

Vierailija
2/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Lennot ostetaan yleensä verkkokaupasta ja useimmissa taitaa toimia Electron. Ainakin booking.comin majoitusvuokraukset voi maksaa myös Electronilla. Automaateista saa lähes kaikkialla maailmassa sillä käteistä. Autonvuokraus voi muodostua ongelmaksi, samoin joku luxushotelli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää. Lennot ostetaan yleensä verkkokaupasta ja useimmissa taitaa toimia Electron. Ainakin booking.comin majoitusvuokraukset voi maksaa myös Electronilla. Automaateista saa lähes kaikkialla maailmassa sillä käteistä. Autonvuokraus voi muodostua ongelmaksi, samoin joku luxushotelli.

No autoa en voi vuokrata kun ei ole ajokorttiakaan :D Luksushotelliin ei ainakaan nyt ole varaa. Ellen sitten saa säästettyä siihen mennessä kun tämä pahin koronatilanne on ohi :-)

Vierailija
4/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa tulee olemaan.

Vierailija
5/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä omistanut luottokorttia ja hyvin on matkustelut sujuneet. Pankkikortti toki löytyy.

Vierailija
6/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kunnon miehellä on luottokortti ja jopa useita

Vierailija
7/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electronilla ja käteisellä pärjää aivan mainiosti.

Vierailija
8/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole periaatteesta ottanut luottokorttia ja ainoa asia, jossa asia on haitannut toisinaan, on ulkomailla matkustelu ja aiemmin hotellien varaaminen.

Osassa hotelleja pelkkä pankkikortti kelpaa ja osassa ei. Kerran olen joutunut ulkomailla maksamaan hotellihuoneesta takuun käteisellä, ehkä noin 7 vuotta sitten, kun ei ollut luottokorttia. Senhän tiedot otetaan "takuuksi", kun menet hotelliin. Mutta pokkana olen siihen Electronin tiedotkin laittanut, eikä ongelmia.

Ainakin Euroopassa käytetään ja suositaan muutenkin niin paljon käteistä, että olen usein nostanut ulkomaan valuuttaa jo valmiiksi. Käteisen kanssa on mielestäni myös helpompi pysyä budjetissa. Nostan, minkä aion käyttää, ja käytän sitten sen summan.

Vierailija
9/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä, joilla tänä päivänä on 'periaate' olla omistamatta luottokorttia. Voisitteko selittää mikä ylevä periaate tämän takana on? Halutaan tehdä elämä monimutkaisemmaksi, tai kuvitellaan jotain salaliittoteorioita luottokorttiyhtiöiden takana? Luottokortti varsinkin matkustaessa on myös vakuutus, ja se yksin on hyvä syy maksaa matkat ja kulut kortilla.

Vierailija
10/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole periaatteesta ottanut luottokorttia ja ainoa asia, jossa asia on haitannut toisinaan, on ulkomailla matkustelu ja aiemmin hotellien varaaminen.

Osassa hotelleja pelkkä pankkikortti kelpaa ja osassa ei. Kerran olen joutunut ulkomailla maksamaan hotellihuoneesta takuun käteisellä, ehkä noin 7 vuotta sitten, kun ei ollut luottokorttia. Senhän tiedot otetaan "takuuksi", kun menet hotelliin. Mutta pokkana olen siihen Electronin tiedotkin laittanut, eikä ongelmia.

Ainakin Euroopassa käytetään ja suositaan muutenkin niin paljon käteistä, että olen usein nostanut ulkomaan valuuttaa jo valmiiksi. Käteisen kanssa on mielestäni myös helpompi pysyä budjetissa. Nostan, minkä aion käyttää, ja käytän sitten sen summan.

Kai Visa Electronilla saa nostettua käteistä ulkomailla? Vai kannattaako jo Suomessa vaihtaa käteinen ulkomaan valuutaksi? 

Vierailija
11/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electron on toiminut ihan hyvin matkoja varatessa. Euroopassa eniten haasteita on ollut muistaa pitää tarpeeksi käteistä mukana, sillä esimerkiksi Prahassa oli paljon ravintoloita, joissa ei voinut maksaa kuin käteisellä.

Vierailija
12/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai Visa Electronilla saa nostettua käteistä ulkomailla? Vai kannattaako jo Suomessa vaihtaa käteinen ulkomaan valuutaksi? 

Saa nostettua. Ei kannata vaihtaa etukäteen. Eikä kaikkien maiden valuuttoja Suomesta edes saa (esim. Albanian lek)

Vierailija
13/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa nostettua. Suomessa ei kannata yleensä vaihtaa valuuttaa sillä kurssit ovat huonot. Jonkun pikkusumman voi vaihtaa ettei perillä ole niin kiire heti löytää vaihtopistettä.

Perilläkään ei yleensä kannata vaihtaa lentokentällä.

Vierailija
14/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi Usaan enkä Australiaan ilman korttia. Saattaa olla ettet pääse edes maahan.

Vierailija
15/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa verkkopankista kortin asetukset, ainakin jos vaihtaa maanosaa. Oli sitten pankki tai luotto.

Vierailija
16/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta, usassa voi esim olla vaikeaa hotellien kanssa.

Vierailija
17/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma voi tulla siinä, kun kaikki ei ees hyväksy käteistä.

Vierailija
18/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen pärjännyt matkoilla ilman luottokorttia, electron mulla on. Mutta mä matkailen vain Euroopassa, ehkä kaukomatkoilla olisi turvallisempaa olla se luottokortti.

Vierailija
19/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nostanut visa electronilla käteistä mm. Intiassa, Ghanassa ja Tunisiassa. No problem. Ihan joka automaatti ei ehkä huoli, mutta aina on löytynyt sellainen josta saa käteistä.

Vierailija
20/33 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi Usaan enkä Australiaan ilman korttia. Saattaa olla ettet pääse edes maahan.

Monta kertaa jenkeissä käynyt ja löytyy pelkkä debit-kortti. Koskaan ei mitään ongelmia hotellien varauksissa, takuumaksun olen joutunut pari kertaa maksamaan(onnistuu myös käteisellä) jonka saa takaisin kun huoneen luovuttaa. Hotellit on ollut niin pieniä perheomisteisia hotelleja kuin ison ketjun hyvätasoisia hotelleja. Esimerkiksi Hiltonissa olen huoneen varannut debit-kortiilla, mutta maksoin sen kuitenkin käteisellä, eikä siinä ollut mitään ongelmaa.

Autoa en ole koskaan vuokrannut, siitä ei tietoa.

Kentällä ei ole ikinä kysytty paljon on rahaa mukana/onko paluulippua/luottokorttia/jne ainoa minkä kysyy on että kauan olen(luultavasti näkee paluulipun jostain tiedoista ja vain varmistaa olenko sillä päivällä poistumassa)

Euroopassa itse asiassa mielummin ottaa käteistä kuin kortin hotellissa. Voisin veikata veron takia, mutta se ei ole minun ongelma :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme