Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka edelleen ravaat kuntosalilla korona-aikana

Vierailija
30.01.2021 |

Miksi et pelkää sairastumista??

Kommentit (230)

Vierailija
181/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, oon alle 40v ja normaalipainoinen nainen ilman perussairauksia joten luulen että riski kuolla koronaan on aika pieni mun kohdalla. En näe riskiryhmiä tai käy baarissa, teen etätöitä ja tuun muutenkin kohta hulluksi tässä yksinäisyydessä. Aion jatkaa niin lauan kun salit on auki. Saa kivittää, koronasynnitön heittäköön ensimmäisen kiven!

Vierailija
182/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että kansanterveydellisestä näkökulmasta rajoitustoimien haitat - sekä fyysiset että henkiset - ovat suuremmat kuin itse viruksen haitat. Joten sanon että kyllä, mikä pelkään sairastumista, ja juuri siksi minä käyn salilla. Lihavuus ja liikkumattomuus tappaa moninkertaisesti enemmän kuin korona. Muut saa toki kökkiä kotona vaikka vuosikausia jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avohankikävely on hyvää bodypumpia. Pellon laitaan voi ajaa autolla, jos se on välttämätön osa urheilukokemusta.

Ööö, oletko ikinä kuullut semmoisesta asiasta, kuin lihaskunto? Siinä ei kyllä esim lapaluut tai selkälihakset vahvistu, jos tarvot jossain korvessa menemään :D Mutta menkää toki sinne pelloille, onpahan vähemmän porukkaa siellä salilla ja pääsee nopeammin laitteisiin!

Lapaluiden vahvistusta tarvitaan mihin?

Ootko tosissas? Oiskohan lapaluut vaikka aika tärkeät esim. selän hyvinvoinnille? Mulla itsellä on ainakin selkä ihan paskana, ellen ihan fysioterapeutin ohjeiden mukaan vahvista lapaluita ja ristiselkää joka päivä. Mistä teitä tampioita oikein löytyy? 

Täh? Itse olen 48-v. Eikä ole selkä paskana, vaikken ole koskaan treenannut lapaluita! Kukahan tässä se oikein on se tampio, jolla on paska selkä? Treenaava, vai me terveet tavalliset ihmiset? :D

Onneksi olkoon, olet voittanut geenilotossa. Minä en ole. Sukuvikana on pitkä selkä, siihen vielä istumatyö, niin ongelma on valmis. Säännöllisellä saliharjoittelulla pysyn kivuttomana (ei riitä kotijumppa. Testasin viime keväänä, kun tämä korona alkoi). Joten kyllä, käyn salilla niin kauan, kun sinne pääsee.

Vierailija
184/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylässä salilta lähtöisin 35 ihmisen tartuntaketju. Uudet virusmuunnokset näyttävät tarttuvan ärhäkämmin myös kuntosalitiloista.

Tottakai virus voi tarttua kuntosaleilta helpostikin esimerkiksi pinnoilta tai hengitysilmasta. Hiki ja sylki lentää kovilla painoilla treenatessa. Paras ratkaisu olisi laittaa myös yksityiset salit kuukaudeksi kiinni, sillä jos ovat auki, niin kyllähän sinne joku ajattelematon minäminä-tyyppi änkeää, vaikka näyttöä olisikin siitä, että tartunnat leviävät myös kuntosalitiloissa. Treenata voi hetken aikaa ulkona ja kotonakin.

No keneltäs se yksi ajattelematon minäminä-tyyppi sen koronan saa, jos ne kaikki fiksummat on kotona?

Vierailija
185/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin kuntosali on yleisimpiä altistuspaikkoja ravintoloiden/kahviloiden lisäksi. Selkeästi levittävät virusta.

Kuntoilla voi myös ulkona lenkillä tai nostella painoja kotona, kuntosali muutenkin ihan turhaa rahanmenoa.

Tuossa juuri muutama sivu putkeen perusteltiin, miten kuntoilla ei voi kotona. Kunnon välineisiin menisi tuhansia euroja, eikä niille olisi edes tilaa kotona monilla. Lenkkeily ei ole lihaskuntoharjoittelua, eikä kuntosali ole ollenkaan turhaa rahanmenoa.

Jep. Vain ihminen joka ei ole paria kertaa useammin käynyt kuntosalilla luulee, että kehonpainolla tai jollain Prisman 3kg käsipainoilla saa hyvän lihaskuntotreenin tehtyä :D Mutta antaa toisten olla siellä hiihtoladuilla ihmispaljoudessa ja laturaivon todistajana ;)

Kyllä useimmille riittää kehonpainolla harjoittelu ihan hyvin jos ei nyt täysi rimpula ole. Aika harva treenaajista on niitä jotka pistää parisataa kiloa rautaa tankoon. Ja jos ei oma paino riitä niin haet muutaman ison mehutonkan tai vastaavan kaupasta ja laitat niitä siteillä kehoon kiinni...ja kas niin, vastusta alkaa löytyä.

Vierailija
186/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju osoittaa, että kohti kovempia rajoituksia mennään. Jos ihmiset ja yritykset eivät osaa vapaaehtoisesti rajoittaa tartuntoja edistävää toimintaa, niin tähän täytyy puuttua sitten pakkokeinoin.

Vierailija
187/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla on ollut hyvä käydä korona-aikana, kun siellä on nyt vähemmän asiakkaita ja pystyy hyvin pitämään turvavälit. Enimmillään on ollut 3 muuta treenaajaa. Usein olen saanut olla yksinkin. Lisäksi siellä on määräys desinfioida laitteet ennen ja jälkeen käytön, ja myös käsidesiä on hyvin saatavilla.

Vierailija
188/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä päin kuntosali on yleisimpiä altistuspaikkoja ravintoloiden/kahviloiden lisäksi. Selkeästi levittävät virusta.

Kuntoilla voi myös ulkona lenkillä tai nostella painoja kotona, kuntosali muutenkin ihan turhaa rahanmenoa.

Tuossa juuri muutama sivu putkeen perusteltiin, miten kuntoilla ei voi kotona. Kunnon välineisiin menisi tuhansia euroja, eikä niille olisi edes tilaa kotona monilla. Lenkkeily ei ole lihaskuntoharjoittelua, eikä kuntosali ole ollenkaan turhaa rahanmenoa.

Jep. Vain ihminen joka ei ole paria kertaa useammin käynyt kuntosalilla luulee, että kehonpainolla tai jollain Prisman 3kg käsipainoilla saa hyvän lihaskuntotreenin tehtyä :D Mutta antaa toisten olla siellä hiihtoladuilla ihmispaljoudessa ja laturaivon todistajana ;)

Kyllä useimmille riittää kehonpainolla harjoittelu ihan hyvin jos ei nyt täysi rimpula ole. Aika harva treenaajista on niitä jotka pistää parisataa kiloa rautaa tankoon. Ja jos ei oma paino riitä niin haet muutaman ison mehutonkan tai vastaavan kaupasta ja laitat niitä siteillä kehoon kiinni...ja kas niin, vastusta alkaa löytyä.

Sinä saat ihan rauhassa kyykätä mehutonkat teipattuna kylkiin, muut tekee sitten sillä tavalla kun itse parhaaksi katsovat.

Vierailija
189/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu koronan osalta mihinkään riskiryhmään. Olen perusterve, 29v, savuton, normaalipainoinen, nainen. Koronan sairastamisesta voisi mahdollisesti tulla terveyshaittoja, mutta liikkumattomuudesta tulee varmasti. Teen istumatyötä, joten työpäivät melko passiivisia ja ilman liikuntaa niska-hartiavaivat iskee päälle helposti. Lisäksi taustalla pitkäaikainen masennus ja ahdistuneisuus, minkä vuoksi tarvitsen liikuntaa pysyäkseki järjissäni. Mieluummin todennäköisesti kuitenkin lievä korona kuin monen kuukauden saikku tule- vaivojen tai pään hajoamisen vuoksi.

Vierailija
190/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat ihan rauhassa kyykätä mehutonkat teipattuna kylkiin, muut tekee sitten sillä tavalla kun itse parhaaksi katsovat.

Taisi minäminäminä -ihmiseltä loppua argumentit kesken ja mennä tunteisiin. :D

Vierailija
191/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sinun argumenttisi on 6 Mehukattipulloa jesarilla kehoon kiinni, niin kenelläköhän ne arhumentit ontuu? :DD

Vierailija
192/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kehotetaan välttämään salia terveydellisistä syistä. Yhtä innokkaasti ihmiset eivät ole kehottamassa ihmisiä liikkumaan. Vaikka tiedetään liikunnan olevan erittäin tärkeää.

Vierailija
193/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kehotetaan välttämään salia terveydellisistä syistä. Yhtä innokkaasti ihmiset eivät ole kehottamassa ihmisiä liikkumaan. Vaikka tiedetään liikunnan olevan erittäin tärkeää.

Pitäis liikkua ulkona. Nyt kun on ns. oikea, kunnon talvi, ulkoliikunta on paitsi mahdollista, myös mielekästä.

Minun puolesta käykööt salilla ne, ketkä haluaa, ja joiden sali ei ole suljettu. Itse olen salitauolla niin kauan kun siltä tuntuu. Maksan siitä silti, koska toivon, että vakkarisalini on pystyssä vielä koronan jälkeenkin.

Vierailija
194/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fear leads to the Dark side. Ettekö ole mitään oppineet??

Vierailija
195/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huolettaa covid-19-sairauden saamisessa itseni puolesta eniten se, että jos ja kun se iskee, en voisi enää käydä salilla tai urheilla keuhokipujen ym. vuoksi.

Olisi jotenkin paradoksaalista, että jättäisin urheilematta sen takia, että en saisi tautia, jonka vuoksi en voisi urheilla.

Kävin viimeksi tänään Elixiassa ja siellä onnistuu turvavälien pitäminen hyvin sekä pukkarissa että salilla. Desinfioin laitteet ja välineet aina käytön jälkeen.

Vierailija
196/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmistin tänään salilla vierasta tyyppiä hänen niin pyytäessään, kun teki raskasta sarjaa. Kummallakaan ei ollut maskia ja tämä kaveri puuhkutti kunnolla suoraan päin minua. Tämän palstan lukijoista moni olisi varmaan saanut siinä tilanteessa sydänkohtauksen ihan pelkästä koronan pelosta.

Vierailija
197/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sinun argumenttisi on 6 Mehukattipulloa jesarilla kehoon kiinni, niin kenelläköhän ne arhumentit ontuu? :DD

Jos sinulla on noin huono mielikuvitus- ja suunnittelukyky niin ehkä kannattaa jättää treenaamiset kokonaan välistä. :)

En itse esimerkiksi käyttäisi jesaria, mutta makunsa kullakin.

Vierailija
198/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse varmistin tänään salilla vierasta tyyppiä hänen niin pyytäessään, kun teki raskasta sarjaa. Kummallakaan ei ollut maskia ja tämä kaveri puuhkutti kunnolla suoraan päin minua. Tämän palstan lukijoista moni olisi varmaan saanut siinä tilanteessa sydänkohtauksen ihan pelkästä koronan pelosta.

Ei kyse ole mistään pelosta vaan todennäköisyyksistä taudin ehkäisemisessä. Vähän niin kuin jos työntäisit kätesi kyykäärmeen pesään ja ihmettelet sitten kun saat pureman.

Moni koronaa vähättelevä ei välttämättä ole koskaan ollut vakavasti sairaana eikä ymmärrä miten nopeasti terveenkin ihmisen tila voi vakavassa taudissa heiketä. Ei ne steroidit tee ketään kuolemattomaksi.

Vierailija
199/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisella kyykkyraudat on vaikka 60kg, tarvitsisi virittää 40 1,5l mehukattipulloa hartioille. Itse tarvitsisin tällä hetkellä jo 70-80 pulloa. Vähän hankalaksi menee, taidan vaan jatkaa salilla käymistä.

Vierailija
200/230 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole mistään pelosta vaan todennäköisyyksistä taudin ehkäisemisessä. Vähän niin kuin jos työntäisit kätesi kyykäärmeen pesään ja ihmettelet sitten kun saat pureman.

Moni koronaa vähättelevä ei välttämättä ole koskaan ollut vakavasti sairaana eikä ymmärrä miten nopeasti terveenkin ihmisen tila voi vakavassa taudissa heiketä. Ei ne steroidit tee ketään kuolemattomaksi.

Jos tuo puuhkuttelu oli kyykäärmeen pesään verratava vaara, niin ok. Minun mielestäni ei. Sen verran uskallusta mulla riittää, että uskallan moisia juttuja tehdä, ja ihan täällä PK-seudulla vieläpä. Eikä muuten vieläkään ole tarttunut, vaikka vuosi jo mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan