Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

montako kummilasta teillä on ja haluaisitteko lisää?

Vierailija
04.08.2006 |

itselläni kolme ja ne kyllä piisaa. toivon todella ettei moista kunniaa kohdalleni enää sattuisi. olen koittanut nimittäin järjestää kaikkee kivaa kummilapsilleni ympärivuoden ja lisäksi lahjat on huomattavasti kalliimpia kun muille sisarusten/kavereiden lapsille.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo yhtään... mieluusti pari ottaisin, jos joku pyytäisi :)

Vierailija
2/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti kehtaa kieltäytyä jos joku kysyy...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kyllä kummikis, mutta joutuu jokusen vuoden varmaan odottelemaan ennen kuin sisaruksista joku saa lapsia..

Vierailija
4/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi omaa ja kolme miehen kanssa yhteistä.

Vierailija
5/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään velvoita kummeilta mitään, ovat kaikki ihan lähisukulaisia, jotka muistaisivat muutenkin lapsia jouluna ja synttäreinä (niitäkin joiden kummeja eivät ole).

Vierailija
6/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummilapsi olisi ihan kiva, jotenkin tuntuu oudolta kun ei yhtään ole; lähinnä miettii, enkö kelpaa kenellekään kummiksi :( Tosin riittää näissä omissakin lapsissa hommaa, ei siinä mitään. :)

Vierailija
7/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä 2 omaa, mulla 4 ja 6 yhteistä. Toivon tosiaan että kukaan ei enää pyydä. Mitenkään emme pysty näitä huomioimaan niin paljon kuin haluaisimme. olemme tehneet päätöksen että joululahjoja emme osta, silloin laitamme vain kortit. Synttärinä sitten lahjat ja joskus jotain muuta kivaa. Harvan kanssa sitä ehtii muuten mitään laatuaikaa viettämäät...

Vierailija
8/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tai kummilasteni vanhemmille kummius ei onneksi tarkoita kalliiden lahjojen ostamista. Rukoilen kummilasteni puolesta ja haluan olla heille tärkeä aikuinen. Toki synttäreillä, jouluna ja muutenkin ostelen vähän erikoisempia (ja kalliimpia?) lahjoja kuin muille tutuille lapsille, mutta ne lahjat eivät todellakaan ole pääasia.

Ainoa pieni hankaluus on se, että kaikki kummilapseni ovat samanvuotisia kuin oma kuopukseni, joten ainakin nyt pikkulapsivaiheessa synttäri- ja muita juhlia piisaa. Toisaalta samanikäisyys on myös rikkaus: kunhan lapset vähän kasvavat, voin tehdä kummilasteni kanssa monenlaista kivaa, esim. viedä koko joukon yhtä aikaa lastenteatteriin tms.

Vierailija
9/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin niiiin paljon oman kummiTYTÖN! Sais ostella kaikkee ihanaa... =)

Vierailija
10/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis siksi että kummiuden mittari olisi raha ja lahjat vaan ihan puhtaasti siitä syystä että en voi vastustaa kiusausta ostella kaikkia niitä ihania vaatteita joita omille ei voinut ostaa kun omat ovat kaikki samaa sukupuolta

Vierailija
11/13 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostun kuitenkin vielä jos pyydetään. Niin ja yksi kummilapsi on kehitysmaassa mutta sitä ei kai lasketa ;) ja niitä riittääkin yksi kerrallaan.

Vierailija
12/13 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yksi poikakummilapsikin olisi vielä kiva. Kun haluaa hoitaa kummilapsia ja viettää heidän kanssaan aikaa, käydä leffassa, teatterissa, konserteissa, uimahallissa, retkillä, katsoa Muumi-videoita tai leipoa vaikka pipareita yms. Niin kovin montaa kummilasta ei mielestäni pysty hyvin hoitamaan, vaikka meillä ei ole edes vielä omia lapsia. Lisäksi ostan heille synttärinä, jouluna ja nimpparina lahjat. Sukulaisten kummilapset on siinä mielessä helpompia, että heitä tulee joka tapauksessa tavattua juhlapyhinä yms. Mutta kavereiden lasten kanssa joutuu enemmän näkemään vaivaa tapaamisten järjestämiseksi, kun kaikki ovat nykyään niin kiireisiä. Ja siinä on tärkeää, että myös vanhemmat ovat aktiivisia, ei se voi olla vain kummien vastuulla. Ottaen tietysti huomioon, kummin halut ja taipumukset. Kaikki kummit eivät esimerkiksi vielä ole niin sinuja vauvan kanssa, mutta hyvä suhde voi kehittyä kyllä myöhemminkin.

Vierailija
13/13 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on yksi kummilapsi tulossa lisää, mutta minä aion tästä eteenpäin kieltäytyä kunniasta. Nyt jo olen tehnyt sisarusteni kanssa sopimuksen, että jouluisin en osta heidän muille lapsille lahjoja, vain niille, joiden kummi olen. Synttärit on sitten toinen juttu, sillä ne jakaantuvat tasaisesti läpi vuoden.

Koitan olla kummilasten elämässä mukana muilla kuin materialistisilla tavoilla. Rahaa palaa silti hirveitä määriä ja kun on omiakin lapsia, niin Ei kiitos kummilapsille. Ei riitä aika eikä rahat ja lapsi ansaitsee kummin, joka pystyy tarjoamaan parempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä