Neuvokaa imettämisen lopettamisessa
muutoin niin säyseä vauva mutta saa hirveet raivarit kun tissiä ei enää tulekaan....Yleensä ennen päiväunia olen antanut rintaa mutta nyt kun en anna niin huutaa vaikka sen kaksi tuntia kunnes annan periksi. säälittää kun toinen on ihan hiessä huutamisesata...kait sillä on kauhee janokin...
Kysymys siis kuuluu annanko vain huutaa sen kaksi tuntia?
Miten tuo imettäminen yleensä pitäisi lopettaa....
Tuttu tai tuttipullo ei ole koskaan huoinut :(
Kommentit (10)
mutta nukkumaan menojen kanssa on vaikeaa kun on tottunut lutkuttamaan tissiä...
Että tietäis jotain vinkkiä antaa. Syökö jo jotain muutakin kuin pelkkää rintaa?
Vaikea uskoa että saisi siitä kerralla tarpeeksi.
Maistelee maitoa hörpyttämällä noin 5-7 pikkulusikallista....vain :(
Mietipä tätä vaihtoehtoa. Jos isä antaa päivisin kiinteitä ja kyytipojaksi hörpyttää maitoa. Sitten iltapäivisin töiden jälkeen imetät ja illalla myös. Aamulla ennen töihin lähtöä. Varmasti lapsi saa riittävästi maitoa näin. Tuskin lapsi itkee isälleen tissin perään. Rinnat tottuu pian siihen, ettei kukaan "tyhjentele" niitä päivisin. Jos rinta on lapselle tärkeä, älä riistä sitä siltä ihan heti väkisellä.
Tää on varmaan arka aihe täällä av:llä. Kun äiti ei saa mennä töihin jne.. Asiaan siis. Lopeta imettäminen vähitellen. Jos olet itse paikalla niin turhaan huudataat vauvaa vaan anna imeä. Korvaa vähitelleen imetystä ruualla ja maidolla mukista. Isänsä kanssa lapsi ei huuda tissin perään kun se ei ole näköpiirissä, kaikki menee hyvin. voit edelleen jatkaa imetystä kun olet kotona. Muutamassa viikossa määrä vähenee ja yks kaks huomaat että lapsi on lopettanut imemisen. Meillä meni suurinpiirtein näin. Kun vauva oli ollut n kaksi viikkoa imemättä niin koitin tarjota, ja ei enää yhtään tiennyt mistä oli kyse eikä tarttunut rintaan. Että ei siitä varmaan mitään ikuista kaipuuta tullut vaikka imetys loppui. Ikää oli imetyksen loppuessa n 9 kk.
hei 12 jatkaa edelleen. Meillä oli siis tuttipullo jäänyt pois jo puolen vuoden iässä. Maidoksi voit laskea kaikki maitotuotteet esim jugurtit. Itse annoin siinä vaiheessa muksupuuroja, joissa paljon kalciumia, koska maitoa ei todellakaan mennyt 6 desiä päivässä. voit siis laskea esim 2 dl muksujugurttia, 2 desiä maitoa, 2 desiä kaurapuuroa = 6 desiä. Mulle anto ainakin neuvola synnipäästön kun maidon juonti oli hieman niin ja näin.
kun antaisin aamulla ja iltoisin mutta päiväunille meno on ollut nyt hankalaa....siihen kaipaisinkin neuvoja...
olen yrittänyt nyt totuttaa päiväunille ilman imettämistä jottei sitten tulisi täytenä yllätyksenä kun työt alkaa ja en ole enää päivisin kotona...
Mutta vauva itkee....
Ehkä se sitten isän kanssa tottuu paremmin kun ei ole enää maito haisemassa siinä vieressä koko ajan?
Nimittäin meillä vauva 8kk söi öisin 5-6 kertaa kunnes kyllästyin jatkuvaan tissittelyyn. Lähdimme mummolaan viikoksi ja vauva nukkui mummon vieressä. Ei ollut mitään ongelmaa jatkaa unia pelkän tutin kanssa, kun ei äiti maidonhajuineen ollut vieressä. :)
Yöimetyksen loputtua päiväimetyskin sitten loppui helpommin. Meillä kyllä pullosta juominen rupesi sujumaan ihan kertaheitolla, vaikkei aiemmin oltu pulloa tarjottukaan.
Jos ei vielä muuta juo, niin nälässäkö ajattelit pitää?