Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä herättelee erityislapselle turhia toiveita.

Vierailija
29.01.2021 |

Meillä yksi älyllisestikehitysvamaminen poika nyt ikää 14, exä aina puhuu lapselle ajokortin hankkimisesta, metsästämään viemiestä tai armeijasta Kun on ihan selvää ettei poika pysty näihin asioihin. Ärsyttää kun poika puhuu näistä asioista mulle, innoissaan sävyyn ”sitten kun olen 18 vuotta isä lupasi ostaa minulle mersun.
Ja on jo nyt päivän selvää ettei nämä asiat ole koskaan mahdollisia, kun ei pärjää edes jalankulkijana yksin liikenteessä

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä varmaan itse toivoisi että nuo asiat olisivat mahdollisia ja haluaa puheillaan uskotella niin.

Vierailija
2/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuutonta. Valehtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista :( No kyllähän ainakin osaa noista asioista voi toteuttaa sovelletusti. Poika pääsee Mersun kyytiin ja ehkä jollain tavalla metsällekin?

Vierailija
4/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän miten puhuu, vaikea tässä ottaa kantaa. Kuuletko itse nuo puheet, vai ovatko nuo pojan sanomia?

Kun toisaalta, ei voi kaikkea lytätäkään ja lannistaa täysin.

Vierailija
5/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut läsnä näissä tilanteissa ja mitä ex on sanonut, kun olet hänelle tästä puhunut?

Vierailija
6/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realismi ei ole lyttäämistä. Mitä pienempänä tietää, ettei joku juttu ole mahdollista, sitä pienempi tuska kun asia on ajankohtainen. On väärin antaa ymmärtää esimerkiksi ajokortin olevan mahdollinen, jos mitään mahdollisuuksia ei ole.

Vierailija
7/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Realismi ei ole lyttäämistä. Mitä pienempänä tietää, ettei joku juttu ole mahdollista, sitä pienempi tuska kun asia on ajankohtainen. On väärin antaa ymmärtää esimerkiksi ajokortin olevan mahdollinen, jos mitään mahdollisuuksia ei ole.

Näin on, ja luulisi, että 14 vuotta kehitysvammaisen vanhempana olisi jo moneen kertaan koulinut puhumaan lapselle oikein.

Vierailija
8/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, poika laitokseen vaan ja avain järveen.

Vierailija
9/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen erään perheen, jossa oli lievästi kehitysvammainen tyttö. Tytön rajoitteet olivat selvät, eikä hänelle mielestäni olisi pitänyt missään tapauksessa hankkia mopokorttia. Perheelle tuttu lääkäri kirjoitti lausunnon ja kortti saatiin ties kuinka monennella yrittämällä. Tyttö ajelee nyt mopollaan ihan puhtaasti tuurilla. Motoriikka, liikenteen hahmotus ja tilanteiden prosessointi eivät ole lähelläkään ikätasoa. Hän on mieleltään kuin 11-vuotias.

Koko kylä odottaa nyt kauhulla kumpi kuolee ensin; tyttö vai joku sivullinen.

Vierailija
10/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen luvannut pojalleni moottoripyörän. Tosin en itse tiennyt siitä mitään ennen kuin pojan isä kertoi.

Vierailija
11/11 |
29.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pahoillani. Toivottavasti saisit ilaistua eksälle ettei toi oo reilua ja ehdottaa lapsen innostamista asioihin jotka hän voi oikeasti kokea tulevaisuudessa. Vaikka hön ei kehitysvammaisuutensa kanssa kaikkia asioita pysty tehdä niin silti kykenee selkeästi moneen. Jos lapsille opettaa jonkun olevan kiva ja odotettava juttu siitä saa varmasti iloa. Uskon pojan olevan enemmän innoissaan innoissaan olosta ja kivasti ilmaistuista tulevaisuuden tapahtumista kuin oikeesti noista tarkoista tapahtumista. Pystytkö ehdottaa eksälle vaihtoehtoisia alueita joilla innostaa lastanne? Jos kuitenkin vaikka tykkää olla auton kyydissä suunnitella jonkun hienon auton kyydissä reissua jollain erityisellä alueella? Jotain mistä tiedät pojan tykkäävän jo valmiiksi, joihin hän kykenee ja joista hän voisi odottaa innolla ja ylpeänä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi