Printittömiä vuodevaatteita pinnasänkyyn?
Mistä löytäisin pinnasuojan ja vuodevaatteita tyttövauvan pinnasänkyyn, kun en halua niitä iänikuisia valko-/vaaleanpunapohjaisia printtilakanoita? Saako mistään suht yksivärisiä, esim. liukuvärjättyjä tai abstraktikuvioisia lakanoita, punaisia, violetteja tms.? Tykkään vahvoista ja voimakkaista väreistä ja nuo pikkukuviot tökkivät pahasti...:(
Pitääkö vaan itse ommella, vai olisiko jollain antaa vinkkejä?
Kommentit (3)
ei ole kuvioita, vaan toinen puoli on esim. liila, toinen puoli vaalean sininen. Meillä on serkuilta tullut tällaisia v-pun/valk, tuo liila/sininen ja keltainen/sininen, mutta siis pastelliväreistä puhutaan edelleen..
Ikealla oli jotain reippaan värisiä kuviollisia vauvan lakanoita eikä pelkkiä hemppiksiä vaaleanpunaisia.
Itse ommellen kaikkein paras.. luulen minäkin.
(valkoinen pinnasänky), ja pedatessa taittelen sen patjan alle suoraksi (menee siis käytännössä ympäri), ja kiinnitän pohjasta muutamalla isolla hakaneulalla. Ja patjan päälle muovitettu frotee jos tarvitsee, ja sen päälle petari mukavuutta lisäämään. Ja siis koko homman ympäri se lakana. Sitten olen päärmännyt reilunkokoisia valkoisia flanelleja, jotka petaan kaksinkerroin pääpuoleen posken alle pehmikkeeksi ja puklusuojaksi. Tähän mennessä siis kaikki valkoista, ja työläämpää petaamista äärimmäisen harvoin, koska aluslakana ei liiku, ja pääpuolen flanellin voi vaihtaa erikseen.
Sitten se sisustamispuoli: vastasyntyneelle olen käyttänyt valkoiseen sopivia itse ommeltuja ja äitiyspakkauksen pussilakanoita, ja isommat laittanut unipussiin. Nalle, yöpuku ja unipussi/pussilakana -yhdistelmästäkään ei tule kovin riemunkirjavaa, kun muuten kaikki valkoista. Eli pienellä vaivalla päivittäispetaus tosi helppoa ja värit saa itse valita pienellä ompelutyöllä...
Tulipas pitkä sepustus, toivottavasti tästä on jotain iloa jollekin.
Minäkään en pidä kirjavista kuoseista ja olen huomannut, että itse ompelemalla saa mieleisiään.